Ένας μίνι, μονόπλευρός πόλεμος ξέσπασε ανάμεσα στον αμερικανικό εθνικό οργανισμό για την οδική ασφάλεια (National Highway Trafic Safety Admistration) και το αφεντικό της Tesla με αφορμή την πρόσφατη ανάκληση που ανακοίνωσε ο NHTSA για 1,1 εκατομμύρια μοντέλα Tesla.
Aρχικά να σημειώσουμε ότι η ανάκληση που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα αφορά όλες τις σειρές μοντέλων της Tesla και πραγματοποιείται με αιτία πιθανή δυσλειτουργία στο σύστημα που ελέγχει τον μηχανισμό των παραθύρων. Σύμφωνα με τις σχετικής ανακοινώσεις που έγιναν από τον NHTSA ο οποίος, μεταξύ πολλών άλλων, είναι υπεύθυνος για την την ανακοίνωση και την επίβλεψη των ανακλήσεων σε αμερικανικό έδαφος, σε περίπτωση ύπαρξης εμποδίου κατά τη διαδικασία κλεισίματος των παραθύρων, ο μηχανισμός μπορεί να μην λειτουργήσει σωστά, ασκώντας περισσότερη πίεση προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία, δηλαδή το κλείσιμο του παραθύρου, με ενδεχόμενο κίνδυνο τραυματισμού των επιβατών.
Όπως ισχύει και για πολλά ανάλογα μικροπροβλήματα που έχουν ανακύψει στο παρελθόν με μοντέλα της Tesla, για τη διόρθωση του συγκεκριμένου ελαττώματος του λογισμικού που ελέγχει τον μηχανισμό αναστροφής των παραθύρων δεν χρειάζεται οι ιδιοκτήτες να επισκεφτούν κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο καθώς με δεδομένο ότι πρόκειται για λογισμικό, θα επιδιορθωθεί μέσω Over-The-Air αυτόματης αναβάθμισης, όπως ανακοίνωσε ήδη η Tesla.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
«Business as usual» θα έλεγε κανείς σε ό,τι αφορά τη διαδικασία η οποία είναι εξαιρετικά συνήθης και από την πλευρά του NHTSA όσο και της Tesla.
O Elon Musk δεν συμφώνησε ωστόσο αυτήν την φορά, δηλώνοντας μέσω Twitter τη δυσαρέσκεια του για τον NHTSA που εξακολουθεί να αποκαλεί «ανάκληση» μια διαδικασία η οποία ενέχει απλά μια αναβάθμιση λογισμικού και επί της ουσίας δεν αποτελεί ανάκληση, καλώντας τον αμερικανικό οργανισμό να εκσυγχρονίσει την ορολογία του και να συμβαδίσει με την σύγχρονη εποχή.
Όπως σημειώνει ο Elon Musk σχολιάζοντας την ανακοίνωση του NHTSA, «η ορολογία είναι παρωχημένη και ανακριβής. Πρόκειται για μια “αμελητέα” αναβάθμιση λογισμικού. Και εξ όσων γνωρίζω δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός».
A headline is circulating this morning that Tesla $TSLA is recalling 1.1 million vehicles. This is typical NHTSA FUD.
Tesla said it will perform an over-the-air software update to solve the issue with the automatic window reversal system.
This is *not* a physical recall. pic.twitter.com/56Z8c3SMpl
— Stock Talk Weekly (@stocktalkweekly) September 22, 2022
Αν και θα μπορούσε να κατανοήσει κανείς την πλευρά του Elon Musk καθώς η ανακοίνωση ανάκλησης για 1,1 εκατομμύριο αυτοκίνητα, δημιουργεί ενδεχομένως λανθασμένες εντυπώσεις για την εταιρεία του αλλά και για τους υφιστάμενους πελάτες της Tesla οι οποίοι μπορεί με τον όρο ανάκληση να θεωρήσουν ότι πρέπει να επισκεφτούν κάποιο συνεργείο, από την άλλη ο NHTSA, σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία, χαρακτηρίζει ως «ανάκληση» οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει σε κάποιο αυτοκίνητο και επιβάλλει την επιδιόρθωση και την ανάληψη μέτρων από την πλευρά της εταιρείας που κατασκευάζει.