Η βαυαρική φίρμα αποχαιρέτησε προσφάτως ένα από τα πιο εκκεντρικά σχεδιαστικά όσο και σε όρους κατασκευής ηλεκτρικά τετράτροχα, i3, καθώς η παραγωγή του τερματίστηκε την 1η Ιουλίου, έχοντας συμπληρώσει 250.000 μονάδες παραγωγής. Αν και τα διακριτικά i3 εξακολουθούν να επιβιώνουν στην μακρινή Κίνα σηματοδοτώντας μια ηλεκτροκίνητη LWB παραλλαγή της Σειράς 3, στην Ευρώπη, το ρόλο του εφαλτηρίου για την ηλεκτρική γκάμα της BMW καλείται πλέον να παίξει η iX1.
Aν και δεν προβλέπεται λοιπόν άμεσος αντικαταστάτης για το σχεδόν εξωτικό, αν συνυπολογίσει κανείς και την εποχή που πρωτοεμφανίστηκε, i3, αυτό δεδομένα θα συμβεί στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον του 2027, και όπως όλα δείχνουν θα υιοθετηθεί μια αντιστοίχως εκκεντρική σχεδιαστική συνταγή στα πρότυπα του i Vision Circular που η βαυαρική φίρμα παρουσίασε το 2021.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές προσκείμενες στο ζήτημα, η BMW θα εξελίξει ένα νέο entry–level ηλεκτροκίνητο μοντέλο με αφετηρία την νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse και τα διακριτικά i1 το οποίο έχει προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή τον Νοέμβριο του 2027.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Βάσει των ίδιων πληροφοριών θα ακολουθήσει τον i2 το οποίο θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως η ηλεκτρική εναλλακτική της Σειράς 2 χωρίς προς το παρόν να έχει διευκρινιστεί αν θα ακολουθήσει το μονοπάτι της αθλητικής Σειράς 2 Coupe ή της πρακτικότερης Σειράς 2 Active Tourer. Δεν αποκλείεται βέβαια το ηλεκτροκίνητο ισοδύναμο να κληθεί να καλύψει και τις δύο πτυχές που εκπροσωπεί και η σημερινή Σειρά 2. Αυτό που πάντως αφήνεται να εννοηθεί είναι ότι το i2 θα περάσει στην παραγωγή, ένα χρόνο αργότερα, το 2028, και πρόκειται να παραμείνει στην γκάμα της BMW μαζί με το i1 έως το 2035.
Αφετηρία και για το νέο i2 θα αποτελεί η αρχιτεκτονική Neue Klasse η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της το 2025 με όχημα την νέα γενιά της Σειράς 3 η οποία ως ηλεκτρική θα υιοθετήσει τα διακριτικά i3 και μετέπειτα της iX3.
Nα σημειωθεί ότι αν και η Neue Klasse αναμένεται να μειώσει δραστικά τα κόστη παραγωγής των ηλεκτροκίνητων μοντέλων τα οποία θα την αξιοποιήσουν, η i3 Sedan και iX3 δεν αναμένεται να είναι, αρχικά τουλάχιστον, τόσο κερδοφόρες για την BMW όσο τα συμβατικά μέχρι σήμερα γνωστά ισοδύναμά τους.
Όπως και να έχει με τα κόστη και τα κέρδη, οι μελλοντικές ηλεκτρικές BMW εκτός από τη νέα πλατφόρμα θα αξιοποιήσουν και νέας γενιάς μπαταρίες οι οποίες θα εγκαταλείψουν το πρισματικό σχήμα υιοθετώντας κυλινδρικό και αναμένεται να προσφέρουν έως και κατά 30% μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης. Mια εξίσου σημαντική παράμετρος όλων των παραπάνω νέων τεχνολογιών είναι ότι θα επιφέρουν έως και κατά 60% μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα επί της διαδικασίας παραγωγής.