Αποκωδικοποιώντας το νέο Hyundai Kona

Η νέα γενιά του Kona προδιαγράφεται εξίσου πληθωρική σε επιλογές με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του περιλαμβάνοντας υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 480 χλμ.

Αποκωδικοποιώντας το νέο Hyundai Kona

Η νέα γενιά του Kona προδιαγράφεται εξίσου πληθωρική σε επιλογές με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του περιλαμβάνοντας υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 480 χλμ.

Η νέα ενσάρκωση του Hyundai Kona έχει ήδη ξεκινήσει να δίνει να δείγματα γραφής από τα πεδία δοκιμών ενώ οι πρώτες πληροφορίες έχουν ήδη αρχίσει να αναδύονται δίνοντας μια πρώτη εικόνα για τα χαρακτηριστικά του.

Βάσει αυτών είναι σαφές ότι η δεύτερη κατά σειρά γενιά του Kona θα διεκδικήσει ακόμα περισσότερα όταν αφιχθεί περί το 2023, εκμεταλλευόμενο και την εξαιρετική δημοτικότητα της κατηγορίας όπου ανήκει.

Όπως ισχύει για το ομογάλακτο KIA Niro, το νέο Kona αναμένεται να πραγματοποιήσει την μετάβαση στην πλατφόρμα K3 η οποία θα εξασφαλίσει μια πιο αποδοτική διάταξη προς όφελος τόσο της ευρυχωρίας όσο και της χρηστικότητας.

Στις επιλογές του δεδομένα θα συμπεριληφθούν υβριδικές όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Οι πρώτες θα αξιοποιήσουν έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και μια μικρή μπαταρία 1,32 kWh. Σε ό,τι αφορά την ισχύ της υβριδικής έκδοσης αναμένεται να ξεκινάει από τους 141 ίππους χωρίς να αποκλείεται να υπάρξουν περισσότερες από μία υβριδικές εκδόσεις με διαφορετική ισχύ.

Η Hyundai δεν προσφέρει plug-in υβριδική τεχνολογία στην σημερινή εκδοχή του Kona και το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για την νέα γενιά του με δεδομένη την πολυπλοκότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Αντιθέτως αυτό που θα πρέπει να θεωρείται κάτι παραπάνω από δεδομένο είναι  η παρουσία μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης. Αυτή αναμένεται να επωφεληθεί από αυξημένης χωρητικότητας μπαταρία η οποία θα υπερβαίνει τις 64 kWh. Θα τροφοδοτούν ηλεκτρικό μοτέρ ανάλογης ισχύος με την σημερινή εκδοχή του Hyundai Kona Electric (204 ίπποι) το οποίο θα κινεί αποκλειστικά τον μπροστινό άξονα.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο αν και είναι ακόμα νωρίς, ένα καθοριστικό στοιχείο για την εμφάνιση του νέου Kona θα είναι αφενός η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική η οποία θα συμβάλλει και στην αύξηση της αυτονομίας που με τη σειρά της θα υπερβεί τα 480 χλμ. και αφετέρου η αύξηση των διαστάσεων του η οποία θα έχει σαφή οφέλη σε όρους ευρυχωρίας.

Η πιο απτή παράμετρος των αυξημένων διαστάσεων θα είναι η ενίσχυση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ από τα 332 λίτρα σε 400 λίτρα για την υβριδική έκδοση.

Εξίσου σημαντικές προδιαγράφονται οι αλλαγές στο εσωτερικό με το ταμπλό και τον «ψηφιακό πολιτισμό» του Kona ΕV να διαμορφώνεται στα πρότυπα του Ioniq5 με κυρίαρχες δύο οθόνες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment με διάσταση 10,25 ιντσών. Συγκεντρώνοντας την πλειονότητα των λειτουργιών οι δύο οθόνες αναμένεται να μειώσουν δραστικά τον αριθμό φυσικών διακοπτών συντείνοντας σε μια πιο μινιμαλιστική, high-tech και λιγότερο κατακερματισμένη εικόνα.

Υπενθυμίζεται ότι το Kona πρωτοπαρουσιάστηκε ως μοντέλο το 2017 και η νέα δεύτερη γενιά του θα αναλάβει να οδηγήσει το μοντέλο ως περίπου το τέλος της δεκαετίας. Από εκείνη τη στιγμή βάσει των όσων έχει δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν, ο Thomas Schemera, επικεφαλής προϊοντικής στρατηγικής της Hyundai, ο αντικαταστάτης του Kona θα ανήκει στην γκάμα των Ioniq υιοθετώντας την ονομασία 3 ή 4 και όντας αποκλειστικά διαθέσιμο σε ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!