Ford E-Transit: Νέο ηλεκτρικό οικοσύστημα

Το δημοφιλέστερο βάσει πωλήσεων van της κατηγορίας στην Ευρώπη, υποδέχεται τη νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του η οποία υπόσχεται να αποτελέσει ένα ηλεκτρικό οικοσύστημα που θα ικανοποιήσει κάθε ζητούμενο των δυνητικών αγοραστών του και πέραν των καθιερωμένων

Ford E-Transit: Νέο ηλεκτρικό οικοσύστημα

Το δημοφιλέστερο βάσει πωλήσεων van της κατηγορίας στην Ευρώπη, υποδέχεται τη νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του η οποία υπόσχεται να αποτελέσει ένα ηλεκτρικό οικοσύστημα που θα ικανοποιήσει κάθε ζητούμενο των δυνητικών αγοραστών του και πέραν των καθιερωμένων

Μετά το E-Transit, η «μπλε οβάλ» φίρμα κάνει το επόμενο βήμα για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας των van της, παρουσιάζοντας την αντίστοιχης τεχνολογίας έκδοση του δημοφιλούς E-Transit Custom η οποία θα αποτελέσει το δεύτερο από τα συνολικά τέσσερα ηλεκτρικά μέλη της νεοσύστατης Ford Pro έως το 2024.

Ξεκινώντας από την κρίσιμη παράμετρο της αυτονομίας, χάρη στην μπαταρία των 74 (αξιοποιήσιμων) kWh, το van του ενός τόνου υπόσχεται 380 χλμ. με μία φόρτιση, μέγεθος που σύμφωνα με τις συστάσεις της Ford, υπερκαλύπτει τέσσερις φορές τις καθημερινές ανάγκες των χρηστών της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων.

Το παραπάνω μέγεθος εκπληρώνει και την αρχική υπόσχεση της Ford όταν είχε δώσει τις πρώτες συστάσεις για το μοντέλο ενώ, όπως επισημαίνει η «μπλε οβάλ» φίρμα επετεύχθη χάρη σε μια εμμονική προσέγγιση στην σχεδίαση και την αεροδυναμική του αμαξώματος. Στα στοιχεία που συνέβαλαν σε αυτό συγκαταλέγονται οι νέου σχεδιασμού καθρέφτες, η χαρακτηριστική σχεδίαση στους θόλους και στους τροχούς και το επίπεδο κάτω μέρος. Όλες οι εκδόσεις του E-Transit Custom επωφελούνται επίσης από αντλία θερμότητας η οποία αξιοποιεί την έκλυση θερμότητας του κινητήρα συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Εκτός από την αυτονομία που προσφέρουν, οι συσσωρευτές μπορούν να αξιοποιηθούν και ως «power bank» 2,3 kW φορτίζοντας ή τροφοδοτώντας εξωτερικές συσκευές. Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση των συστοιχιών ο φορτιστής 11 kW επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας σε 7,8 ώρες ενώ υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή DC όπου η διαδικασία πραγματοποιείται με «ταχύτητες» έως 125 kW, εξασφαλίζοντας φόρτιση από 15-80% σε 41 λεπτά.

To Ε-Transit Custom θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος 135 και 217 ίππων. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις το ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετείται στον πίσω άξονα και αποδίδει 415 Nm ροπής. Το σύνολο συμπληρώνεται από την παρουσία συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση που αφενός, συνεισφέρει στο ισοζύγιο ενέργειας και αφετέρου καθιστά εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ, μια ιδιότητα ιδιαίτερα χρήσιμη ιδίως αν αναλογιστεί τις συνθήκες και τον τρόπο χρήσης της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο για λόγους αεροδυναμικής όσο και πρακτικότητας το ύψος του E-Transit Custom περιορίζεται κάτω από 2,0 μέτρα διευκολύνοντας την είσοδό του στα συνήθη αστικά parking. Παρ΄όλα αυτά η δυναμικότητα του χώρου φόρτωσης προσδιορίζεται σε 1,1 τόνο ενώ το ηλεκτροκίνητο van διαθέτει δυνατότητα ρυμούλκησης βάρους έως και δύο τόνων.

Εκτός από την σμίλη της αεροδυναμικής, βαρύνοντα λόγο στην σχεδίαση του E-Transit Custom είχαν και οι ήδη ιδιοκτήτες της προηγούμενης συμβατικής γενιάς του μοντέλου. Έτσι προέκυψε η ιδιάζουσα σε μοτίβο «Γ» διάταξη του εσωτερικού η οποία αφενός, προσφέρει χώρο για έως και πέντε καθίσματα και επιβαίνοντες ενώ παράλληλα επιτρέπει την αποθήκευση αντικειμένων με μεγάλο μήκος.

Στις περγαμηνές χρηστικότητας του ηλεκτροκίνητου van συνυπολογίστε την αυτόματα ανοιγόμενη, με μια κίνηση του ποδιού, πλευρική, συρόμενη θύρα με πλάτος 1,03 μέτρα.  Επιπλέον, το E-Transit Custom διαθέτει αυτόματο σύστημα κλειδώματος, φώτα ασφαλείας και αυτόματα παράθυρα τα οποία αποσκοπούν στη διευκόλυνση των συχνών στάσεων και παραδόσεων.

Σε ό,τι αφορά την συνολική αισθητική, ακολουθεί την εξελικτική οδό σε σχέση με το συμβατικό, μέχρι σήμερα γνωστό Transit Custom με εξαίρεση φυσικά την μεταβολή εκείνων των στοιχείων που άπτονται της αεροδυναμικής, συμπεριλαμβανομένης φυσικά της νέας γρίλιας η οποία περιστοιχίζεται από πιο λεπτά φωτιστικά σώματα LED.

Eνδεικτική της προσοχής που έχει δώσει η Ford είναι ότι στις προδιαγραφές του ηλεκτρικού van συγκαταλέγεται και η παρουσία ανεξάρτητης ανάρτησης στον πίσω άξονα η οποία εγγυάται περισσότερη άνεση αλλά και βελτιωμένη δυναμική.

Ακόμα πιο ορατή είναι η αναβάθμιση στο εσωτερικό με την εισαγωγή της τελευταίας εκδοχής του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της «μπλε οβάλ» φίρμας SYNC4 το οποίο μεταφράζεται στην παρουσία οθόνης 13,0 ιντσών για το infotainment και σε ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στις παροχές συγκαταλέγεται συνδεσιμότητα 5G με ενσωματωμένο modem για internet εν κινήσει καθώς και λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto.

H Ford έχει εγκαταστήσει σύστημα φωτισμού το οποίο αποκαλεί office lighting” για εκείνους που εκτελούν και γραφειοκρατικές εργασίες εντός του αυτοκινήτου καθώς και ένα καινοτόμο τιμόνι το οποίο μπορεί να έρθει και σε οριζόντια θέση, χρησιμεύοντας ως βάση εργασίας που μπορεί να φιλοξενήσει laptop ή οτιδήποτε άλλο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ford, εκμεταλλευόμενη τις εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης έχει αναθεωρήσει το συνολικό σχεδιασμό του εσωτερικού, μεγιστοποιώντας την ευρυχωρία. Σε αυτό έχει συμβάλλει η τοποθέτηση των μπροστινών τροχών στα άκρα του αμαξώματος ενώ ο επιλογέας σχέσεων βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού απελευθερώνοντας χώρο για εκείνον που βρίσκεται στο μεσαίο κάθισμα.

Όπως ισχύει και για το E-Transit, το Custom θα διαθέτει το σύστημα τηλεματικής της Ford Pro το οποίο επιτρέπει την παρακολούθηση των van και των ζωτικών τους ενδείξεων σε πραγματικό χρόνο. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα πολλαπλών καρτών-κλειδιών τα οποία αντιστοιχούν σε διαφορετικά προφίλ καθιστώντας εφικτή την αποδοτικότερη διαχείριση του στόλου των van αλλά και διασφαλίζουν ότι τηρούνται πάντα οι κανόνες ασφαλούς οδήγησης από τους χρήστες.

Επίσης, όπως ήδη ανακοινώθηκε το E-Transit Custom θα διατεθεί επίσης σε περισσότερες εκδόσεις αμαξώματος με διαφορετικά ύψη, μεταξόνια και δυναμικότητα σε ό,τι αφορά την μεταφορά επιβατών. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!