Το κράτος της Κίνας στοχεύει στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο των νέων διεθνών προτύπων και στην ανάγκη να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής. Μάλιστα, είναι γεγονός ότι η χώρα έχει ήδη καταφέρει να κερδίσει τα σκήπτρα στον κλάδο διεθνώς.
Ο κλάδος αυτοκινήτου έχει υποστεί σημαντική βλάβη στην Κίνα εξαιτίας της πανδημίας και της σκληρής γραμμής που ακολούθησαν οι αρχές απέναντι στον κορωνοϊό. Μάλιστα, ήταν από τις ελάχιστες χώρες παγκοσμίως που, τους προηγούμενους μήνες, είχε προχωρήσει και σε νέα lockdowns, με κυριότερο αυτό της Σανγκάης.
Με την άρση των περιοριστικών μέτρων ο κλάδος έδειξε κάποια σημάδια ανάρρωσης, αν και η ξηρασία του καλοκαιριού προκάλεσε νέα προβλήματα, αυτή τη φορά σε παραγωγικό επίπεδο, καθώς πολλά εργοστάσια μείωσαν ή σταμάτησαν την παραγωγή τους.
Σε κάθε περίπτωση από τα οχήματα που πωλούνται πλέον μεγάλος αριθμός είναι υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά. Είναι χαρακτηριστικό πως για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Μόνο τον Ιούλιο η αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων άγγιξε το 112% σε ετήσια βάση, με πάνω από 505.000 νέες ταξινομήσεις, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών εκτοξεύτηκαν κατά 174% σε ετήσια βάση με 137.000 ταξινομήσεις.
Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναλογούν πλέον στο 20% του συνολικού αριθμού των οχημάτων που πωλούνται, ένας εντυπωσιακός ρυθμός που, αν συνεχιστεί, σημαίνει πως η αγορά οχημάτων της χώρας θα έχει στραφεί σχεδόν συνολικά στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025!
Το 2021 «έκλεισε» με την Κίνα να κερδίζει τα σκήπτρα παγκοσμίως στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης με την πώληση 3,2 εκατ. οχημάτων EV συνολικά, σε σχέση με τα περίπου 2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020, και είναι ήδη βέβαιο πως η φετινή χρονιά θα κινηθεί ακόμη πιο ψηλά. Την προσπάθεια αυτή στηρίζει και η κυβέρνηση, προσφέροντας σημαντικά κίνητρα, επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.