Η Rivian Automotive απέδωσε τον τριπλασιασμό των καθαρών ζημιών μέσα στο β’ τρίμηνο στην αύξηση των δαπανών. Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση των εξαρτημάτων, πρώτων υλών και μεταφορικών ήταν ιδιαίτερα πρωτοφανής, σύμφωνα με δήλωση της Κλερ ΜακΝτόνοου, οικονομικής διευθύντριας της κατασκευάστριας ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ωστόσο, η Rivian διατήρησε αμετάβλητο τον στόχο για την παραγωγή 25.000 οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2022. Όμως οι λειτουργικές ζημιές θα φθάσουν, σε ετήσια βάση, τα 5,45 δισ. δολάρια όταν αρχικά προβλέπονταν πως θα φθάσουν τα 4,75 δισ. δολάρια. Μέσα στο β΄ τρίμηνο, οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 1,7 δισ. δολάρια με έσοδα 364 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο.
Το εντυπωσιακό ΙΡΟ της Rivian και η πραγματικότητα:
Η Rivian βρέθηκε πέρσι τον Νοέμβριο στο επίκεντρο της δημοσιότητας διότι κατάφερε να φθάσει μια αποτίμηση της τάξεως των 91 δισ. δολαρίων κατά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο Nasdaq, με άνοδο της μετοχής της από τα 78 στα 106,75 δολάρια τις πρώτες ώρες της διαπραγμάτευσής της. Εκείνη την περίοδο είχε, μάλιστα, γραφτεί πως η κεφαλαιοποίησή της είχε ξεπεράσει αυτήν της Ford, η οποία κατέχει μερίδιο 12% στο μετοχικό της κεφάλαιο. Η Apple, αντίστοιχα, ελέγχει ένα 20%. Από τις αρχές του έτους, ωστόσο, η μετοχή της έχει καταγράψει απώλειες άνω του 60% με την τιμή της μετοχής της να κινείται σήμερα στα 40 δολάρια.
Είναι όμως γεγονός ότι η Rivian, που εξειδικεύεται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα ελευθέρου χρόνου (SUV) και τα ημιφορτηγά, συναντά τις ίδιες δυσκολίες με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου. Εκτός των καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες που συσσωρεύτηκαν εν μέσω της πανδημίας, οι πληθωριστικές πιέσεις στην παγκόσμια οικονομία έχουν κλιμακωθεί από την ρωσική εισβολή και την συνακόλουθη ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη. Η μεγάλη αύξηση του κόστους ενέργειας συμπαρασύρει σε ανατιμήσεις κάθε πτυχή της οικονομικής δραστηριότητας με ελάχιστες, ίσως, εξαιρέσεις.