Η Mazda εστιάζει στην αρχή «less is more»

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, υιοθετεί την μινιμαλιστική αρχή «less is more», αφαιρεί οτιδήποτε περιττό και επικεντρώνεται μόνο στην πιο… καθαρή μορφή.

Η Mazda εστιάζει στην αρχή «less is more»

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, υιοθετεί την μινιμαλιστική αρχή «less is more», αφαιρεί οτιδήποτε περιττό και επικεντρώνεται μόνο στην πιο… καθαρή μορφή.

H Mazda πιστεύει ότι η απλότητα στη σχεδίαση είναι αυτό που σου επιτρέπει να εστιάσεις στα πιο σημαντικά ενός αυτοκινήτου, που είναι φυσικά η οδήγηση. Η μινιμαλιστική προσέγγιση των ιαπωνικών μοντέλων το επιτρέπει αυτό και κάνει τα μοντέλα της Mazda, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, να ξεχωρίζουν.

Στην ερώτηση τι κάνει ένα σχέδιο να είναι ιαπωνικό, ο πρώην παγκόσμιος επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda και πατέρας του σχεδίου Kodo, Ikuo Maeda απάντησε: “Το λιγότερο είναι περισσότερο. Πρώτα απ’ όλα, ο ιαπωνικός σχεδιασμός πρέπει να είναι απλός και ανόθευτος”. Το πρότυπο για αυτή τη σχεδιαστική φιλοσοφία είναι ο φυσικός κόσμος, με τον οποίο η ιαπωνική αισθητική είχε ανέκαθεν έναν βαθύ δεσμό.

Είτε πρόκειται για την έμφαση στον ανοιχτό χώρο που εκφράζει την παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική, η οποία βασίζεται σε κινούμενους τοίχους για να πλαισιώνει το τοπίο έξω, είτε για το ετήσιο θέαμα των ανθών κερασιάς με τις μυριάδες εκδηλώσεις του στην τέχνη: η φύση δεν είναι ποτέ μακριά όταν πρόκειται για τις ιαπωνικές ιδέες της ομορφιάς. Διεισδύει στα πάντα, από την τέχνη μέχρι την καθημερινή ζωή και τις προτιμήσεις των ανθρώπων.

Μια από τις φιλοσοφίες που παντρεύουν τη φύση και τον πολιτισμό στον ιαπωνικό σχεδιασμό είναι η Ma, η οποία αναφέρεται στην έννοια του απέριττου χώρου. Όταν διακοσμούν δωμάτια, οι Ιάπωνες αρχιτέκτονες, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν μόνο μερικά προσεκτικά επιλεγμένα στοιχεία. Το Ma είναι η ομορφιά και η ένταση που βρίσκεται μέσα στον κενό χώρο μεταξύ αυτών των στοιχείων.

Εφαρμοσμένο στην κατασκευή των αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει να αντισταθούμε στον πειρασμό να υπερφορτώσουμε τον σχεδιασμό με πολλά ξένα στοιχεία και να είμαστε συγκρατημένοι και χωρίς περιττά στοιχεία όσον αφορά τα εσωτερικά ή εξωτερικά χαρακτηριστικά, ώστε να δημιουργήσουμε χώρο για να περιπλανηθεί το βλέμμα και να απολαύσει αυτό που δεν υπάρχει εξίσου με αυτό που υπάρχει.

Μια άλλη φιλοσοφία που συμπληρώνει τη Ma είναι η Kaicho, η οποία αφορά την επιμέλεια και την ενίσχυση του χώρου που δημιουργεί η Ma. Αυτό το κάνει συνδυάζοντας αρμονικά διάφορα υλικά και υφές που αλληλοσυμπληρώνονται, γίνονται περισσότερα από το άθροισμα των μερών τους και παράγουν απλότητα και εκλέπτυνση από την πολυπλοκότητα. Ο φωτισμός είναι επίσης ένα βασικό χαρακτηριστικό του Kaicho. Για τη Mazda, αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί διακριτικό, απαλό, έμμεσο φωτισμό για να ενισχύσει την αίσθηση της αρμονίας στα αυτοκίνητά της.

“Η φιλοσοφία της Mazda είναι να κάνει τα πράγματα φυσικά, εύκολα και να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού“, λέει ο Akira Tamatani, επικεφαλής σχεδιαστής της Mazda. “Θέλουμε να βλέπουμε τους ανθρώπους στα αυτοκίνητά μας να επικεντρώνονται στην ουσία της οδήγησης”. Και αυτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την άποψη ότι μπορείς να έχεις λιγότερα – αλλά αυτό που έχεις αξίζει πραγματικά κάτι.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!