Σε νέα ηλεκτρική εποχή το Nissan Micra

Οι εξελίξεις σε όρους προδιαγραφών εκπομπών ρύπων ωθούν το νέο, επόμενο Micra στην ηλεκτροκίνηση και την εκμετάλλευση των τεχνολογιών της Συμμαχίας ανάμεσα σε Nissan και Renault.

Σε νέα ηλεκτρική εποχή το Nissan Micra

Οι εξελίξεις σε όρους προδιαγραφών εκπομπών ρύπων ωθούν το νέο, επόμενο Micra στην ηλεκτροκίνηση και την εκμετάλλευση των τεχνολογιών της Συμμαχίας ανάμεσα σε Nissan και Renault.

H ιαπωνική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι η νέα γενιά του Micra θα υιοθετήσει αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία, εκμεταλλευόμενη τη συνέργεια με την Renault και συγκεκριμένα τις τεχνολογικές προδιαγραφές του επικείμενου Renault 5.

«Το νέο μοντέλο θα είναι σχεδιασμένο από την Nissan και θα φέρει την τεχνολογική όσο και κατασκευαστική υπογραφή της Renault αξιοποιώντας την αρχιτεκτονική που έχουμε εξελίξει. Είμαι σίγουρος ότι το ηλεκτρικό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Micra θα προσφέρει ακόμα περισσότερα στους πελάτες μας στην Ευρώπη», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan, Ashwani Gupta επιβεβαιώνοντας  τις τεχνολογικές προδιαγραφές του νέου Micra.

Έτσι, αφετηρία –και- για το ιαπωνικό μοντέλο θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική CMF-B EV, θέτοντας τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και καθιστώντας την τρέχουσα γενιά του Micra την τελευταία με σύνολα συμβατικής τεχνολογίας.

Εκτός από τις παραπάνω ανακοινώσεις, η Nissan έχει δώσει κατά το παρελθόν στη δημοσιότητα και μια σειρά ψηφιακών εικόνων που δίνουν μια αρκετά ακριβή εντύπωση για την αισθητική διαμόρφωση της νέας γενιάς του supermini. Σύμφωνα με αυτές το ιαπωνικού supermini θα εγκαταλείψει τις ακμές και την αιχμηρή σχεδίαση, επενδύοντας σε καμπύλες φόρμες που θα του προσφέρουν ένα σαφή διαχωρισμό από το πιο τετραγωνισμένο επικείμενο Renault 5.

Σε ό,τι αφορά τις διεργασίες που οδήγησαν στην απόφαση για την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού μοντέλου που θα διαδεχθεί το Micra, είναι κάτι παραπάνω από γνωστό ότι η εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης για μικρού μεγέθους μοντέλα είναι επιχειρηματικά ασύμφορη και μη βιώσιμη εν όψει των προδιαγραφών Euro 7.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε προηγούμενη δήλωση του πρώην επικεφαλής της Skoda και νυν επικεφαλής της VW, Thomas Schafer, o οποίος είχε πει ότι οι προδιαγραφές Euro 7 θα μπορούσαν να αυξήσουν την τιμή της Fabia έως και κατά 6.000 ευρώ.

Σε αυτό το πλαίσιο, η έκτη κατά σειρά γενιά του Micra δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από ηλεκτροκίνητη και να αποτελέσει προϊόν συνεργασίας.

Εξάλλου όπως είχε δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν ο επικεφαλής της Nissan για την Ευρώπη, Guillaume Cartier, «Ο πυρήνας της αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα και αύριο είναι και θα εξακολουθήσουν να είναι τα crossover – Juke, Qashqai, X-Trail, Ariya και το νέο crossover μοντέλο στο οποίο θα εξελιχθεί το Leaf. Aυτά είναι ήδη πέντε αυτοκίνητα. Για κάθε ένα από αυτά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε την απαιτούμενη παραγωγή για να καλύψουμε τη ζήτηση, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πωλήσεις τους θα αυξάνονται», τόνισε το στέλεχος της Nissan.

«Θα χρησιμοποιήσουμε την Συμμαχία. Ήδη έχουμε εκπονήσει σαφές σχέδιο για την γκάμα των LCV μας. Ωστόσο, ένα ερώτημα παραμένει ανοιχτό και αυτό αφορά το σημείο εισόδου στην γκάμα μας. Πώς μπορούμε να προσφέρουμε κάτι σε συνεργασία με την Συμμαχία που θα οδηγεί τους καταναλωτές στην Nissan και θα τους δημιουργεί την ανάγκη να συνεχίσουν να αποκτούν μοντέλα της φίρμας; Αυτό ακριβώς είναι το ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Υπο αυτό ακριβώς το σκεπτικό, η αξιοποίηση της αρχιτεκτονικής CMF-B EV της Renault η οποία θα χρησιμοποιηθεί και για το μεταρετρό σχεδιαστικής λογικής Renault 5, αποτελεί την λογική επιλογή και σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Συμμαχία το κόστος κατασκευής της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι ήδη κατά 30% μικρότερο σε σχέση με την αρχιτεκτονική CMF-B η οποία φιλοξενεί το Renault Zoe. Αυτό σημαίνει ότι τα μοντέλα που θα βασίζονται στην συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν θα απέχουν πολύ τιμολογιακά από τα συμβατικής τεχνολογίας supermini. Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της, η νέα αρχιτεκτονική θα μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίας που θα υπόσχονται αυτονομία άνω των 400 χλμ.

Σε επίπεδο χρονοδιαγράμματος, όπως έχει επίσης δηλώσει ο Guillaume Cartier, το ηλεκτρικό Micra θα περάσει στην παραγωγή κοντά στον χρόνο της εφαρμογής των προδιαγραφών Euro7, το 2025 επιβεβαιώνοντας παράλληλα ότι η Nissan δεν έχει καμία πρόθεση να επενδύσει σε νέα γενιά κινητήρων και μοντέλων που να συμβαδίζουν με τις συγκεκριμένες προδιαγραφές. Η στρατηγική μας είναι να επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση και όχι στην τεχνολογία Euro7».

Να σημειωθεί ότι με δεδομένη τη συνεργατική φύση της εξέλιξης του Nissan Micra, θα μάθουμε πολύ περισσότερα με την έλευση του Renault 5 που αναμένεται να προηγηθεί κατά ένα εξάμηνο τουλάχιστον.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!