H Volvo αποχωρεί από την ACEA

Μετά τον όμιλο Stellantis, η σουηδική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει επίσης από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έως το τέλος της χρονιάς

H Volvo αποχωρεί από την ACEA

Μετά τον όμιλο Stellantis, η σουηδική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει επίσης από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έως το τέλος της χρονιάς

H Volvo Cars ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εγκαταλείψει την ACEA με το τέλος του 2022, επικαλούμενη τη διάσταση απόψεων με το αυτοκινητιστικό lobby σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, η στρατηγική βιώσιμης κινητικότητας της Volvo «δεν συμβαδίζει απολύτως με την θέση της ACEA και τον τρόπο εργασίας της σε αυτό το στάδιο. Για αυτό και πιστεύουμε ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, πρέπει να ακολουθήσουμε διαφορετικό δρόμο».

Η Volvo Cars είναι ο δεύτερος κατασκευαστής, μέλος της ACEA που ανακοινώνει την αποχώρησή του καθώς, τον Ιούνιο, τον ίδιο «δρόμο» δήλωσε ότι θα ακολουθήσει ο όμιλος Stellantis ο οποίος ως γνωστόν στεγάζει 14 αυτοκινητοβιομηχανίες, διευκρινίζοντας ότι επιθυμεί να ακολουθήσει μια διαφορετική προσέγγιση στις σύγχρονες προκλήσεις που αφορούν την μελλοντική κινητικότητα, μακριά από το παραδοσιακό lobbying που εκπροσωπεί η ACEA.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνδυαστικά οι πωλήσεις των Stellantis και Volvo Cars κατέχουν  μερίδιο 21,5% της ευρωπαϊκής αγοράς σύμφωνα με τα στοιχεία των τελευταίων μηνών που δίνει στην δημοσιότητα η ACEA.

Σε ό,τι αφορά τη διάσταση απόψεων ανάμεσα σε Volvo και ACEA, υπενθυμίζεται ότι όταν στα τέλη του προηγούμενου μήνα ανακοινώθηκε η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για την απαγόρευση διάθεσης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου εξέφρασε την «ανησυχία» της για την μη υιοθέτηση μιας πιο ήπιας στρατηγικής μετάβασης.

Αντιθέτως, η Volvo δήλωσε εξαρχής τη στήριξή της στο σχεδιασμό που προωθείται από την Ε.Ε.

«Θα είμαστε μια πλήρως ηλεκτροκίνητη φίρμα πέντε χρόνια νωρίτερα από τον ευρωπαϊκό αντίστοιχο στόχο, γιατί λοιπόν να μην υποστηρίξουμε δημόσια την ήδη ειλημμένη απόφασή μας και η οποία θεωρούμε ότι είναι η καλύτερη για το επιχειρηματικό μας μοντέλο, τους πελάτες μας και τον πλανήτη», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του ο επικεφαλής της Volvo, Jim Rowan.

Και παρόλο που το στέλεχος της Volvo δεν είχε τότε αποκαλύψει την πρόθεση της Volvo να αποχωρήσει από την ACEA είχε δηλώσει ότι: «θα μπορούσαν κάλλιστα να αναδειχθούν και άλλες ενώσεις που θα αναλάβουν να εκφράσουν το καλύτερο τρόπο σκέψης για την αυτοκινητοβιομηχανία».

Με αυτό δεδομένο, δεν προκαλεί εντύπωση η κατακλείδα της ανακοίνωσης της αποχώρησης της Volvo από την ACEA η οποία συνοψίζεται ως εξής: «Θεωρούμε την τάση να αντιμετωπιστούν οι νέες προκλήσεις έμφυτη σε όλους μας. Έχουμε ένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε την μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη μετακίνηση, μόνοι μας. Για αυτό και παροτρύνουμε τους κατασκευαστές να βγουν μπροστά. Όποιος το κάνει θα βρει έναν ισχυρό σύμμαχο στην Volvo Cars. Στόχος μας είναι η συνεργασία προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και να επιδιώξουμε ένα ασφαλέστερο αύριο».

Στο ίδιο μήκος κύματος εξάλλου, ο όμιλος Stellantis έχει ήδη ανακοινώσει μια σειρά από fora με την συμμετοχή φορέων από όλο το φάσμα της αυτοκίνησης και της επιστήμης προκειμένου να συζητηθούν οι προκλήσεις της μετάβασης σε μια εποχή απαλλαγμένη από τις εκπομπές ρύπων.

Σημειώνεται ότι η ACEA δημιουργήθηκε το 1991 προκειμένου να υποστηρίξει τις θέσεις και τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και εκπροσωπεί όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες με παρουσία στη γηραιά ήπειρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!