Bentley Speed Six: Πάμε σαν άλλοτε…

Μετά την επιτυχία της αναγεννημένης εκδοχής της Bentley Blower, η βρετανική φίρμα αποφάσισε να επαναφέρει στη ζωή, αντίστοιχης λογικής Speed Six, κατασκευάζοντας 12 νέα αντίτυπα

Bentley Speed Six: Πάμε σαν άλλοτε…

Μετά την επιτυχία της αναγεννημένης εκδοχής της Bentley Blower, η βρετανική φίρμα αποφάσισε να επαναφέρει στη ζωή, αντίστοιχης λογικής Speed Six, κατασκευάζοντας 12 νέα αντίτυπα

Μετά την αναβίωση ενός από τα πρώτα υπερτροφοδοτούμενα αγωνιστικά βρετανικής κατασκευής το 2020 και τον ενθουσιασμό που συνόδευσε το project, η Bentley επανέρχεται στο «θέμα» των Blower, ανακοινώνοντας ότι σκοπεύει να κατασκευάσει 12 αντίτυπα της θρυλικής για την νίκη της στο Le Mans -και όχι μόνο- Speed Six.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι αντίστοιχη της ανακατασκευασμένης Blower Continuation Series καθώς το project θα αναλάβουν να τρέξουν οι ίδιοι άνθρωποι από τον οίκο Mulliner, χρησιμοποιώντας ως πρότυπο τις δύο ιστορικές Six Speed που έχει στη διάθεσή της η Bentley.

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο του μεσοπολέμου και όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ουδεμία σχέση έχει με το σχεδιασμό και τα υλικά του σήμερα, την Bentley θα συνδράμουν φημισμένοι για την πείρα τους κατασκευαστές από όλη τη Βρετανία οι οποίοι θα αναλάβουν να ανακατασκευάσουν εξαρτήματα πανομοιότυπα με των αρχέτυπων, χρησιμοποιώντας πολλές φορές τις ίδιες ακριβώς μεθόδους που αξιοποιούνταν για την κατασκευή τους τη δεκαετία του ’30.

Στο τιτάνιο αυτό εγχείρημα θα συνδράμουν τα αρχικά blueprints της Speed Six τα οποία εξακολουθούν να υπάρχουν, και δύο μονάδες του αρχέτυπου μοντέλου που με την συνδρομή των σύγχρονων scanner και των δυνατοτήτων του σύγχρονου ψηφιακού εξοπλισμού σε ό,τι αφορά την digital αναπαραγωγή τρισδιάστατων μοντέλων, θα αποτυπωθούν  μέχρι κεραίας, πριν την ανακατασκευή.

Σε ό,τι αφορά την ιστορία του μοντέλου η Speed Six αποτελούσε μια υψηλών επιδόσεων παραλλαγή της Bentley 6 ½   με κινητήρα 4,5 λίτρων ο οποίος υιοθετούσε διπλά καρμπιρατέρ της SU, διαφορετικό σύστημα ανάφλεξης, νέους πολλαπλασιαστές και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Ο υψηλότερος λόγος συμπίεσης συνδυαστικά και με τον ανσχεδιασμένο στροφαλοφόρο άξονα που συγκαταλεγόταν ανάμεσα στις πολλές βελτιώσεις κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ του εξακύλινδρου κινητήρα από τους 150 στους 180 ίππους. Παράλληλα υπήρξαν και αγωνιστικές παραλλαγές της Speed Six με τον ίδιο κινητήρα και ισχύ που ξεπερνούσε τους 200 ίππους και διέθεταν ένα ελαφρώς πιο μικρό μεταξόνιο.

Οι διάφορες εκδόσεις του ιστορικού αγωνιστικού μοντέλου σημείωσαν αμέτρητες νίκες στα την πενταετία 1925-1930 με την σημαντικότερη να καταγράφεται στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans το 1929 με τα Bentley Boys, Woolf Barnato και Sir Henry Tim Birkin στο τιμόνι. Η νίκη επαναλήφθηκε και το 1930 αυτή την φορά με το Glen Kidston αντί του Sir Henry.

Nα σημειωθεί ότι η τρίτη Speed Six που συμμετείχε στον αγώνα του 1929, γνωστή ως Old Number Three έχει επιβιώσει στο σήμερα σε απόλυτα λειτουργική εκδοχή μιας και ο ιδιοκτήτης συμμετέχει μαζί της σε διάφορους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων ανά τον κόσμο.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα αποτελέσει ένα από τα δύο πρότυπα για την αναβίωση του μοντέλου με το δεύτερο να ανήκει πλέον στη συλλογή της Bentley. Πρόκειται επίσης για μια αγωνιστικών προδιαγραφών εκδοχή και  αμάξωμα κατασκευασμένο από το διάσημο κατασκευαστή της εποχής, Vanden Plas.

Η πρώτη ανακατασκευασμένη Speed Six αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος της χρονιάς. Σε ό,τι αφορά το τίμημα, όπως και η Blower Continuation θα κοστίζει πάνω από 1,5 εκατομμύριο στερλίνες (περιπου 1,2 εκ. ευρώ). Με δεδομένο το status του μοντέλου οι δώδεκα ιδιοκτήτες της έχουν ήδη «βρεθεί».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!