Κατοχυρώσεις ευρεσιτεχνίας αποκαλύπτουν το Polestar 5

Η σουηδική μάρκα Polestar εξελίσσει ένα τετράθυρο μοντέλο που σκοπεύει να ανταγωνιστεί το Tesla Model S. Τα προσφάτως κατατεθειμένες κατοχυρώσεις ευρεσιτεχνίας αποκαλύπτουν πλήρως τον εξωτερικό σχεδιασμό του.

Κατοχυρώσεις ευρεσιτεχνίας αποκαλύπτουν το Polestar 5

Η σουηδική μάρκα Polestar εξελίσσει ένα τετράθυρο μοντέλο που σκοπεύει να ανταγωνιστεί το Tesla Model S. Τα προσφάτως κατατεθειμένες κατοχυρώσεις ευρεσιτεχνίας αποκαλύπτουν πλήρως τον εξωτερικό σχεδιασμό του.

Έχοντας δει προηγουμένως μια γεύση από το sedan Polestar 5 σε ένα teaser βίντεο, τώρα μπορούμε να ρίξουμε και μία πρώτη ματιά στον επερχόμενο αντίπαλο της Porsche Taycan, χάρη σε μια σειρά από ψηφιακές απεικονίσεις που έχουν υποβληθεί στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Οι εικόνες αποκαλύπτουν ότι η σχεδίαση του αυτοκινήτου παραγωγής ακολουθεί πιστά τη σχεδίαση του Polestar Precept concept από το 2020, με μια σχεδιαστική γλώσσα που ξεφεύγει από την αισθητική των Polestar 1 και 2, η οποία προέρχεται από τη Volvo.

Στο εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα «σφυρί του Θορ» έχουν χωριστεί σε δύο στοιχεία, και παρόλο που η όψη του μοντέλου παραγωγής είναι λιγότερο δραματική από το εκθεσιακό αυτοκίνητο, λεπτομέρειες όπως οι βαθιές εσοχές στο κάτω μέρος των θυρών και τα μικρά παράθυρα, παραμένουν. Δυστυχώς, οι πίσω πόρτες είναι «παραδοσιακές», και δεν θα ανοίγουν προς τα πίσω, όπως αυτές του Precept, αν και η εκτεταμένη γυάλινη οροφή και η χαρακτηριστική μπάρα των πίσω φώτων θα περάσουν στην παραγωγή.

Σε αυτές τις απεικονίσεις, το Polestar 5 είναι εξοπλισμένο με συμβατικούς καθρέφτες και όχι με λεπτά ψηφιακά στοιχεία, αν και αυτά μπορεί να είναι διαθέσιμα ως επιλογή. Σύμφωνα με την εταιρεία: «το Polestar 5 ενσωματώνει την ολοένα και πιο μυώδη και ανεξάρτητη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, στοιχεία της οποίας θα δούμε ήδη στο Polestar 3 που αναμένεται να λανσαριστεί το 2022».

Το Polestar 5 στοχεύει να ανταγωνιστεί από την Porsche Panamera έως και το Tesla Model S, ως ένα εντυπωσιακό fastback μοντέλο με μήκος περίπου 4,7 μέτρα και μεταξόνιο 3,1 μ., που πλησιάζει αυτό μιας Mercedes S-Class λιμουζίνας. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βασίζεται σε κάποια παραλλαγή της SPA2, της επόμενης γενιάς της πλατφόρμας μεγάλων οχημάτων που εξελίσσει η Volvo, αν και αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου να αποκαλυφθούν εν ευθέτω χρόνω.

Ο κατασκευαστής αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σκοπεύει να καταστήσει το Polestar 5 ως ένα μοντέλο-πρότυπο για τα βιώσιμα οχήματα. Αναμένεται εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων και φυτικής προέλευσης υλικών στο εσωτερικό, καθώς η Polestar προσπαθεί να αποφύγει τη χρήση «παρθένων πλαστικών».

Η εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι συνεργάζεται με τον εταιρεία Bcomp για τη δημιουργία ενός σύνθετου υλικού με βάση το λινάρι, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εξωτερικά μέρη καθώς και στην καμπίνα επιβατών. Επιπλέον, το Polestar 5 θα κατασκευαστεί σε ένα ειδικά σχεδιασμένο νέο εργοστάσιο, σε μια τοποθεσία στην Κίνα που δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί, του οποίου η λειτουργία θα είναι θα είναι πλήρως ουδέτερη ως προς το αποτύπωμα άνθρακα.

Η εξέλιξη του αυτοκινήτου βρίσκεται σε καλό δρόμο, με την Polestar να επιβεβαιώνει τώρα την κυκλοφορία του το 2024. Μιλώντας για το θέμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar Thoma Ingenlath έχει δηλώσει προηγουμένως ότι «αυτό το αυτοκίνητο θα σχεδιαστεί και θα δοκιμαστεί διεξοδικά, οπότε θα περάσουν τρία χρόνια μέχρι να μπορέσουμε να μιλήσουμε για την έναρξη της παραγωγής». Το εν λόγω αυτοκίνητο είναι πιθανό να λανσαριστεί ως κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, το οποίο θα έχει μαζική παραγωγή και δε θα είναι απλώς περιορισμένη έκδοση, όπως το Polestar 1.

Ο Ingenlath πρότεινε ότι αυτό που τώρα γνωρίζουμε ως Polestar 5 είναι πιθανό να μην έχει μεγαλύτερη αυτονομία από 500 χιλιόμετρα, καθώς η σουηδική εταιρεία εστιάζει σε πρακτικά μεγέθη μπαταριών και γρήγορη φόρτιση. «Ένα premium σπορ αυτοκίνητο όπως αυτό, πρέπει να έχει ανταγωνιστική αυτονομία», δήλωσε ο Ingenlath.

«Αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να παρασυρθούμε σε αυτόν τον αγώνα αυτονομίας. Αν μιλάμε για το να κάνουμε ένα αυτοκίνητο πιο αποδοτικό, αυτό είναι υπέροχο. Αν μιλάμε για το να βάζουμε όλο και περισσότερες kWh στο αυτοκίνητο για να πετύχουμε την καλύτερη τιμή αυτονομίας, είναι τρελό, γιατί αυτό δεν μας βοηθάει να πλησιάσουμε στην κατασκευή ενός βιώσιμου αυτοκινήτου».

«Από τη στιγμή που ένα αυτοκίνητο έχει αυτονομία 450-550 χιλιομέτρων, γιατί να θέλετε περισσότερα; Δεν μπορώ να οδηγήσω τόσο πολύ περισσότερο και τα παιδιά μου θέλουν να σταματήσουν μέχρι τότε. Πρέπει να έχεις μια αξιοπρεπή αυτονομία, αλλά αυτή καθορίζεται επίσης από το πόση ώρα μπορείς να κάθεσαι στο αυτοκίνητο και να ταξιδεύεις χωρίς να χρειάζεσαι τουαλέτα, για παράδειγμα. Και σε αυτό το σημείο, που θα σταματήσεις. Πολύ πιο σημαντικό είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει γρήγορη φόρτιση», κατέληξε ο Ingenlath.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!