Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ο μόνος τρόπος για την επίτευξη των στόχων μείωσης CO2

Τις επιφυλάξεις του για την ενεργειακή μετάβαση εξέφρασε ο επικεφαλής της Ιταλικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας, Paolo Scudieri

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ο μόνος τρόπος για την επίτευξη των στόχων μείωσης CO2

Τις επιφυλάξεις του για την ενεργειακή μετάβαση εξέφρασε ο επικεφαλής της Ιταλικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας, Paolo Scudieri

Στις 7 Ιουνίου ψηφίζεται από το ευρωκοινοβούλιο, το νομοσχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση και τον περιορισμό των εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου από την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι αντιδράσεις πάμπολλες από τις εμπλεκόμενες πλευρές, με σκοπό να επηρεάσουν τους ευρωβουλευτές πριν την κρίσιμη ψηφοφορία.

Μεταξύ αυτών, η ANFIA, η ένωση των Ιταλών Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, ο επικεφαλής της οποίας τόνισε πως τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι η μόνη αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα που παράγονται από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ANFIA, Paolo Scudieri, υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην εξάλειψη του άνθρακα από τη βιομηχανία, επιτυγχάνοντας τους ίδιους στόχους για τις εκπομπές, διατηρώντας παράλληλα την τεχνογνωσία και τις θέσεις εργασίας στην Ιταλία και κατ’ επέκταση στην Ευρώπη.

Και συνέχισε, αναφερόμενος στην απτή συμβολή που μπορούν να προσφέρουν τα βιοκαύσιμα, τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο», ανοίγοντας τη δημόσια συνέλευση της ANFIA, σημειώνοντας πως η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει ήδη τεράστιες επενδύσεις στο υδρογόνο.

Τα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα, συχνά αναφέρονται ως ηλεκτρονικά καύσιμα, αναπτύσσονται για να σώσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέσω τροποποιημένων εκδόσεων τους, εμποδίζοντας έτσι την ολοκληρωτική μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV).

Ο Scudieri εκτιμά πως η αποκλειστική εστίαση στην τεχνολογία BEV, στην οποία κυριαρχούν επί του παρόντος Ασιάτες παραγωγοί, θα έθετε σε κίνδυνο περίπου 73.000 θέσεις εργασίας στην Ιταλία τα επόμενα χρόνια, οι οποίες δεν μπορούν να αντισταθμιστούν από τις περίπου 6.000 νέες θέσεις που αναμένεται να δημιουργηθούν από την ηλεκτρική κινητικότητα.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους περίπου 450 κατασκευαστές ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην Ιταλία, σε σύνολο 2.200, που κινδυνεύουν να σταματήσουν τις δραστηριότητές τους, καθώς για διάφορους λόγους δεν έχουν αρχίσει ακόμη να μετατοπίζουν την παραγωγή τους προς την ηλεκτρική τεχνολογία.

Για να θυμηθούμε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 έως το 2035 για τη αυτοκινητοβιομηχανία. Ο στόχος, ο οποίος αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου πολιτικών για την κλιματική αλλαγή που ξεκίνησε πέρυσι και θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στην κοινότητα των 27 χωρών.

Όπως προείπαμε, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα διεξαγάγει συζήτηση την 7η Ιουνίου για την εφαρμογή μιας σειράς πολιτικών για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένου ενός σχεδίου για την ολοκληρωτική απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.

Τέλος ο Scudieri αποσαφήνισε πως δεν υπάρχει κυρίαρχη θέση μεταξύ των διαφόρων πολιτικών ομάδων εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

«Κάθε ψήφος θα μετράει και η επιθυμία μου είναι οι ευρωβουλευτές μας να ψηφίσουν έχοντας επίσης υπόψη τα συμφέροντα της χώρας», κατέληξε.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!