Η πανδημία του κορονοϊού μπορεί να επέφερε πρωτοφανή μείωση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και στην Ευρώπη, δεν άλλαξε όμως το μείγμα των πωλήσεων ανά κατηγορία καυσίμου. Ίσως μάλιστα βοήθησε την… επέλαση της ηλεκτροκίνησης, η οποία με τη σειρά της περιόρισε τον μέσο όρο εκπομπών CO2 ανά αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η εταιρεία ανάλυσης της αγοράς JATO Dynamics από 21 χώρες της Ευρώπης (ανάμεσά τους και η Ελλάδα), ο μέσος όρος εκπομπών CO2 για κάθε νέο αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε το 2020 ήταν 106,7 γρ/χλμ. (στον κύκλο NEDC). Πρόκειται για μείωση 12% από τον μέσο όρο του 2019.
6 χώρες κάτω από τα 100 γρ/χλμ – Η θέση της Ελλάδας
Οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης δείχνουν τον τόνο της ηλεκτροκίνησης, κάτι που οφείλεται αφενός στην κουλτούρα και αφετέρου στο εισόδημα των κατοίκων τους. Από τις 21 χώρες, οι 6 είχαν μέσο όρο CO2 κάτω από το όριο των 100 γρ/χλμ.
Πρόκειται για τις Ολλανδία, Δανία, Πορτογαλία, Σουηδία, Γαλλία και Φινλανδία. Η Ελλάδα είναι κοντά στον μέσο όρο των 21 χωρών με 107,8 γρ/χλμ., με τα χαμηλά επίπεδα CO2 να οφείλονται όχι τόσο στην ηλεκτροκίνηση αλλά στην προτίμηση των Ελλήνων σε μικρού μεγέθους αυτοκίνητα με μικρού κυβισμού κινητήρες.