Η Bugatti επιστρέφει στην εμβληματική ανάβαση La Turbie με τη Chiron Pur Sport

Τον Μάρτιο του 1922, ο Jean Mabille κέρδισε την ιστορική γαλλική ανάβαση με μια Bugatti Type 13. Έναν αιώνα αργότερα, η Bugatti επιστρέφει με μια Chiron.

Η Bugatti επιστρέφει στην εμβληματική ανάβαση La Turbie με τη Chiron Pur Sport

Τον Μάρτιο του 1922, ο Jean Mabille κέρδισε την ιστορική γαλλική ανάβαση με μια Bugatti Type 13. Έναν αιώνα αργότερα, η Bugatti επιστρέφει με μια Chiron.

Πριν από 100 χρόνια, ο Jean Mabille είχε τα μάτια και την προσοχή του στραμμένα στο δρόμο, καθώς οδηγούσε την Bugatti Type 13 στην ανάβαση La Turbie. Η διαδρομή δεν ήταν καθόλου εύκολη, αφού ήταν γεμάτη απότομες στροφές και έντονες κλίσεις σε έναν δρόμο με διάσπαρτες λακκούβες, άμμο και πέτρες. Όμως ο Jean Mabille κέρδισε, οδηγώντας άψογα τα 6,3 χιλιόμετρα της ανάβασης που βρίσκεται στα βόρεια του Πριγκιπάτου του Μονακό με θέα στη Μεσόγειο, σημειώνοντας χρόνο 6 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα. Ο Ettore Bugatti ήταν ενθουσιασμένος από το αποτέλεσμα. Για να γιορτάσει το επίτευγμα του Jean Mabille με το Type 13, η Bugatti επισκέφτηκε τη γαλλική διαδρομή με μια μοναδική Chiron Pur Sport,  ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αντίστοιχο της εξαιρετικά ευέλικτης και αξιόπιστης δημιουργίας του Ettore.

Η ανάβαση La Turbie προκαλεί πολλά συναισθήματα χαράς στους λάτρεις του αυτοκινήτου. Το χωριό La Turbie βρίσκεται περίπου 450 μέτρα πάνω από το Μονακό στο ακρωτήριο Tête de Chien. Κατά τη διάρκεια της πρώτης Εβδομάδας Ταχύτητας που πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια το 1897, αυτοκίνητα συμμετείχαν σε διάφορους αγώνες για πρώτη φορά, συμπεριλαμβανομένης μιας ανάβασης από τη Νίκαια στο La Turbie. Αυτή έιναι η πρώτη καταγεγραμμένη αγωνιστική ανάβαση αυτοκινήτων στον κόσμο. Στα χρόνια που ακολούθησαν, οδηγοί αγώνων και κατασκευαστές πήγαιναν εκεί για να αποδείξουν την ταχύτητα και την αξιοπιστία των αυτοκινήτων τους.

Από το 2020, η Bugatti παράγει υπερ-σπορ αυτοκίνητα που ενσαρκώνουν τις αρχές των προγόνων τους στο ατελιέ της στο Molsheim. Η Chiron Pur Sport βασίζεται στη φιλοσοφία της Type 13. Χρησιμοποιεί το πρόσφατα αναπτυγμένο σασί και τις πιο κοντές σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων, ώστε να προσφέρει μεγάλη ευελιξία και καλύτερο χειρισμό.

Η ανάβαση La Turbie δεν πραγματοποιήθηκε από το 1904 έως το 1908, ούτε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1922 οδηγοί και κατασκευαστές επέστρεψαν διψασμένοι για διάκριση στην 8ο ανάβαση La Turbie. Ανάμεσά τους ήταν και η Bugatti με την Type 13, ένα καλοσχεδιασμένο, γρήγορο και αξιόπιστο σπορ αυτοκίνητο της εποχής. Ο Ettore Bugatti παρουσίασε το συνδυασμό ελαφρού αμαξώματος και ισχυρού, αξιόπιστου κινητήρα το 1911, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στο Γαλλικό Grand Prix με την Type 13. Η παραγωγή του μοντέλου άρχισε ξανά το 1919, μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, με σημαντικές βελτιώσεις στην τεχνολογία, δίνοντας για πρώτη φορά στον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Ο πρώτος σημαντικός αγώνας του αυτοκινήτου ήταν το Γαλλικό Grand Prix στην πίστα του Le Mans όπου συμμετείχε στην κατηγορία voiturette (ελαφρών αγωνιστικών αυτοκινήτων) και διέλυσε τον συναγωνισμό, τερματίζοντας 20 ολόκληρα λεπτά μπροστά από τον δεύτερο. Το 1920, η Bugatti αύξησε τον κυβισμό στα 1,5 λίτρα, αυξάνοντας έτσι την ισχύ στους 50 ίππους. Με το βάρος του αυτοκινήτου να μην ξεπερνά τα 490 κιλά, αυτό είχε ως αποτέλεσμα ακόμη πιο σπορ επιδόσεις, τελική ταχύτητα έως και 150 χλμ./ώρα και βελτιωμένη αξιοπιστία. Στα χρόνια που ακολούθησαν, πολλοί οδηγοί σημείωσαν νίκες με το Type 13. Στη Brescia το 1921, η Bugatti πήρε τις τέσσερις πρώτες θέσεις στο Grand Prix για Voiturettes με Type 13, εδραιώνοντας έτσι την υπεροχή της. Όλα τα επόμενα μοντέλα είχαν τετραβάλβιδους κινητήρες και έφεραν το όνομα Brescia.

Η Bugatti εφάρμοσε με επιτυχία την ιδέα του Type 13 και σε πιο μεγάλα οχήματα όπως τα Type 15, Type 17, Type 22 και Type 23. Αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως το Type 13 και το Type 35 αντιπροσωπεύουν πλέον ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της Bugatti και αποτελούν πηγή διαρκούς έμπνευσης για τα υπερσπορ αυτοκίνητα της μάρκας στη σύγχρονη εποχή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!