Η Volkswagen μετατοπίζει την παραγωγή της σε Βόρεια Αμερική και Κίνα

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει προβλήματα στην αλυσίδα προμήθειας εξαρτημάτων για τον όμιλο Volkswagen.

Η Volkswagen μετατοπίζει την παραγωγή της σε Βόρεια Αμερική και Κίνα

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει προβλήματα στην αλυσίδα προμήθειας εξαρτημάτων για τον όμιλο Volkswagen.

Ο όμιλος Volkswagen θα μεταφέρει το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγής του στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, ως αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Σύμφωνα με τον Herbert Diess, Διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου, μεγαλύτερο βάρος θα δοθεί εφέτος στην Κίνα.

Όταν ρωτήθηκε για το πώς θα αντιδρούσε η αυτοκινητοβιομηχανία σε περίπτωση επίθεσης της Κίνας στην Ταϊβάν, ο Diess είπε πως δεν πιστεύει ότι η Κίνα θα έκανε ένα τέτοιο βήμα. «Η Κίνα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να κρατήσει τα σύνορα ανοιχτά. Πιστεύουμε ότι είναι πλεονέκτημα για εμάς να είμαστε δυνατοί στην Κίνα. Η Κίνα είναι ένα προπύργιο για εμάς. Υπό το πρίσμα της αυξανόμενης αστάθειας στην Ευρώπη, η ενίσχυση των πωλήσεων στην Κίνα αποτελεί ακόμα μεγαλύτερη προτεραιότητα απ’ ό,τι πριν».

Η Volkswagen έχει σήμερα μερίδιο αγοράς 16% στην Κίνα και στοχεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία εφέτος. Ο Diess ανέφερε ότι η έλλειψη καλωδιώσεων από την Ουκρανία έχει ξεπεράσει την έλλειψη ημιαγωγών και είναι πλέον ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος της αλυσίδας εφοδιασμού, που επηρεάζει τα περισσότερα γερμανικά εργοστάσια.

Εάν η Volkswagen δεν μετέφερε την παραγωγή της, σε 3-4 εβδομάδες οι προοπτικές της θα έπρεπε να αναθεωρηθούν, δήλωσε ο Diess στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας και προέβλεψε ότι η αστάθεια στις αγορές θα διαρκέσει μέχρι το 2026.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ανέβασε στα ύψη τις τιμές των βασικών υλικών για την παραγωγή αυτοκινήτων, όπως το νικέλιο και το παλλάδιο. Ο επικεφαλής οικονομικών της VW, Arno Antlitz, δήλωσε ότι το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών θα αυξήσει τις τιμές τόσο των ηλεκτρικών όσο και των συμβατικών αυτοκινήτων, αφού τα πάντα έχουν ακριβύνει.

Στη Δυτική Ευρώπη, οι Volkswagen, Audi, Porsche και Skoda (του oμίλου VW) αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή, αφού οι προμηθευτές σταμάτησαν να παρέχουν καλωδιώσεις, που κατασκευάζονται στην Ουκρανία.

Πέρυσι, οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων του ομίλου μειώθηκαν κατά 6,3%, καταγράφοντας 8,6 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων το 2021, τις χαμηλότερες της δεκαετίας, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Παράλληλα, διπλασιάστηκαν τα λειτουργικά κέρδη, φτάνοντας στα 19,3 δισεκατομμύρια ευρώ παρά τις μειωμένες παραδόσεις, χάρη στις υψηλότερες τιμές και πιο ευνοϊκή γκάμα προϊόντων. Η VW αναμένει αύξηση των παραδόσεων κατά 5 με 10% το 2022 και αύξηση των εσόδων της κατά 8 με 13%, παρά τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!