Toyota και Yamaha εξελίσσουν V8 υδρογόνου

Μια τροποποιημένη έκδοση του 5λιτρου κινητήρα που χρησιμοποιεί το Lexus RC F, παράγει 450 ίππους χωρίς να χρησιμοποιεί ούτε μία σταγόνα βενζίνης.

Toyota και Yamaha εξελίσσουν V8 υδρογόνου

Μια τροποποιημένη έκδοση του 5λιτρου κινητήρα που χρησιμοποιεί το Lexus RC F, παράγει 450 ίππους χωρίς να χρησιμοποιεί ούτε μία σταγόνα βενζίνης.

Η Toyota απευθύνθηκε στη Yamaha για τη δημιουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα καταναλώνει υδρογόνο. Η Yamaha επέλεξε τον 5λιτρο V8 κινητήρα του Lexus RC F ως σημείο εκκίνησης.

Το μπλοκ του κινητήρα είναι βασικά το ίδιο, αλλά η Yamaha έχει πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στα μπεκ ψεκασμού του καυσίμου, τις κυλινδροκεφαλές και τους αυλούς εισαγωγής, για να επιτρέψει τη λειτουργία του με πεπιεσμένο υδρογόνο. Επίσης, τροποποιήσεις δέχθηκε και το σύστημα εξάτμισης, το οποίο καταλήγει σε μονή απόληξη.

Η Yamaha κατάφερε να αντλήσει 450 ίππους από τον V8 υδρογόνου, ισχύς που είναι μόλις 13 ίππους μικρότερη από αυτήν που παράγει η μονάδα χρησιμοποιώντας βενζίνη. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο κινητήρας υδρογόνου παράγει 540 Nm ροπής, δηλαδή 20 Nm παραπάνω από το βενζινοκίνητο V8.

Επειδή όλοι σύνδεσμοι με το πλαίσιο παραμένουν οι ίδιοι με τον κανονικό V8 κινητήρα της Lexus, 2UR-GSE, θεωρητικά, μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα κανονικό RC-F, με ελάχιστες τροποποιήσεις να απαιτούνται. Η μοναδική μεγάλη αλλαγή που απαιτείται θα είναι ένα καινούργιο σύστημα τροφοδοσίας, με ένα ρεζερβουάρ πεπιεσμένου υδρογόνου, αντί για το κανονικό βενζίνης.

Yamaha

Το εγχείρημα αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ των Kawasaki, Subaru, Toyota, Mazda και Yamaha, η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους. Στόχος του εγχειρήματος είναι η έρευνα και εξέλιξη εναλλακτικών επιλογών καυσίμου για κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίες θα επιτρέψουν στην τεχνολογία αυτή να έχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Ο πρόεδρος της Yamaha Motor, Yoshihiro Hidaka, δήλωσε: «Εργαζόμαστε ώστε να έχουμε ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050. Ταυτόχρονα, η λέξη ‘Motor’ υπάρχει στην επωνυμία της εταιρείας μας και, κατά συνέπεια, έχουμε έντονο πάθος και δέσμευση για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης».

«Οι κινητήρες υδρογόνου έχουν τη δυνατότητα να παράγουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, διατηρώντας ταυτόχρονα ζωντανό το πάθος μας για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συνεργασία με εταιρείες με διαφορετική νοοτροπία και τομείς εξειδίκευσης, καθώς και η αύξηση του αριθμού των συνεργατών μας είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να κατευθυνθούμε στο μέλλον».

Ο Takeshi Yamada, του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της Yamaha, δήλωσε: «Αυτή είναι μια πρόκληση στην οποία μπορούμε να εμβαθύνουμε ως μηχανολόγοι. Προσωπικά, θέλω να κυνηγήσω όχι μόνο απόδοση, αλλά και μια νέα γοητεία για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, την οποία ο κόσμος δεν έχει δει ακόμα».

Η Mazda αποκάλυψε πρόσφατα ότι ερευνά τον τομέα των συνθετικών καυσίμων που είναι κατασκευασμένα από άνθρακα, ο οποίος έχει αντληθεί από την ατμόσφαιρα με μεγάλου μεγέθους φίλτρα. O αιχμαλωτισμένος άνθρακας συνδυάζεται στη συνέχεια με υδρογόνο στις σωστές αναλογίες, για να παράγει καύσιμο που διαθέτει ακριβώς τις ίδιες ιδιότητες με τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, χωρίς εκπομπή άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Η Mazda εργάζεται επίσης επάνω σε καύσιμα βιοντίζελ, που κατασκευάζονται από βιώσιμες πρώτες ύλες, όπως λίπη άλγης και χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρικής. Πρόσφατα, η Mazda προσχώρησε στο συνασπισμό eFuel, σε μια προσπάθεια να προωθήσει και να εξελίξει βιώσιμα καύσιμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!