Οι φωτογράφοι μας κατάφεραν να εντοπίσουν την ηλεκτρική έκδοση του επόμενου MINI Hatchback σε δοκιμές στην Αρκτική. Το τέταρτης γενιάς αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα που σχεδιάστηκε από κοινού με την κινεζική εταιρεία Great Wall. Η BMW ευελπιστεί ότι ο συμπαγής επανασχεδιασμός του MINI θα της επιτρέψει να αποσπάσει πωλήσεις από το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500. Στις εικόνες μας φαίνεται ότι το στυλ του δεν θα έχει τη ρετρό γοητεία του Fiat, καθώς πρόκειται για μια εξέλιξη και όχι μια αναδρομή στο αρχικό μοντέλο του Αλέξανδρου Ισιγώνη.
Οι προβολείς και ο εμπρός προφυλακτήρας μοιάζουν πολύ με του σημερινού αυτοκινήτου, ωστόσο το παρμπρίζ έχει λίγο μεγαλύτερη κλίση, πιθανότατα για να συμβάλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής και στην αύξηση της αυτονομίας της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι εντονότερες, με το νέο, τραπεζοειδές, σχήμα των φωτιστικών σωμάτων να κρύβεται κάτω από το καμουφλάζ. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι φαίνονται πολύ πιο μικροί από το τρέχον μοντέλο, αλλά είναι πιθανό το μεταξόνιο να παραμείνει ίδιο. Η απόσταση μεταξύ του εμπρός τροχού και του οδηγού είναι περίπου ίδια με πριν, κάτι που δίνει μια σημαντική ένδειξη για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό του επόμενου MINI, που καταφέραμε να δούμε τελείως ακαμουφλάριστο σε πρωτότυπο μοντέλο που εντοπίσαμε πρόσφατα στην Κίνα, έχει στο κέντρο του ταμπλό μια μεγαλύτερη κυκλική οθόνη infotainment, ενώ έχουν παραμείνει οι χαρακτηριστικοί διακόπτες του μοντέλου. Ένα head-up display πάνω στο ταμπλό, φιλοξενεί τα όργανα, πίσω από ένα ιδιαίτερο τιμόνι με δύο ακτίνες.
Το επόμενο MINI θα είναι διαθέσιμο με επιλογή βενζινοκίνητων και ηλεκτροκίνητων εκδόσεων, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια της ζωής του. Η ηλεκτρική έκδοση θα κατασκευάζεται στην Κίνα πάνω σε μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από κοινού από τη BMW και την κινεζική κατασκευάστρια SUV Great Wall. Το βενζινοκίνητο μοντέλο θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στην Οξφόρδη, αλλά θα βασίζεται στις πλατφόρμες του BMW Group. Αναμένουμε ότι το πλαίσιο θα είναι μια ενημερωμένη έκδοση της πλατφόρμας UKL του τρέχοντος μοντέλου, στην οποία θα δοθεί η νέα κωδική ονομασία FAAR.
Η MINI και η BMW επιβεβαίωσαν πρόσφατα ότι η επόμενη γενιά του μοντέλου θα έχει έκδοση Convertible που θα κατασκευάζεται στην Οξφόρδη από το 2025, ενώ δεν αποκλείεται και μια έκδοση υψηλών επιδόσεων John Cooper Works (JCW) που ενδεχομένως να είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Ο επικεφαλής της μάρκας, Bernd Körber, είχε αποκαλύψει από το 2019 την πρόθεση της MINI να επιστρέψει στις ρίζες της ως κατασκευαστής μικρών, λειτουργικών οχημάτων, λέγοντας : «Θέλω να φτιάξω ξανά ένα μικρό 3θυρο Hatchback. Σήμερα υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί για την ασφάλεια των πεζών, αλλά θα θέλαμε να κάνουμε τo μοντέλο όσο το δυνατόν μικρότερο».
Μετά το 3θυρο MINI, θα ακολουθήσει ένα εντελώς νέο αμιγώς ηλεκτρικό crossover που θα κυκλοφορήσει το 2024 και θα καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για τέτοια μοντέλα ενώ θα βοήσει και τη MINI να αποκτήσει γερές βάσεις στην Κίνα.
Σχετικά με το Countryman, ο Körber ανέφερε ότι θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο στην επόμενη γενιά του: «Θα έλεγα ότι όσον αφορά τις διαστάσεις, μιλάμε για αύξηση μισής κατηγορίας για το Countryman, άρα προς την κατεύθυνση του μεγέθους της (BMW) X1 αλλά με τις αναλογίες του MINI». Θα προσφέρεται με επιλογή κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρικούς, αλλά, σε αντίθεση με το hatchback και το crossover, θα βασίζεται σε πλατφόρμα του BMW Group. Η μάρκα θα εισαγάγει επίσης μια «νέα φιλοσοφία οχήματος» παράλληλα με το Countryman, η οποία θα μπορούσε να εμφανιστεί ως ένα μικρό MPV εμπνευσμένο από το concept Urbanaut.
Φωτογραφίες: Auto Express