Φτιάξτε ημιαγωγούς: Το μήνυμα της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ΕΕ

Η έλλειψη chip «γονατίζει» την αγορά αυτοκινήτων και αυξάνει την ανάγκη παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους

Φτιάξτε ημιαγωγούς: Το μήνυμα της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ΕΕ

Η έλλειψη chip «γονατίζει» την αγορά αυτοκινήτων και αυξάνει την ανάγκη παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους

Για μήνες η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών έχει καθυστερήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού και την παραγωγή αυτοκινήτων, με σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τονίζει την ανάγκη να αυξηθεί άμεσα η ικανότητα της ΕΕ στην κατασκευή ημιαγωγών, καθώς πρέπει να ενισχυθεί η τεχνολογική κυριαρχία της Ευρώπης και να μειωθεί η εξάρτηση από υπερπόντιους προμηθευτές. Σε μήνυμα του ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες ημιαγωγών, η μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων και η ψηφιοποίηση των οχημάτων αυξάνουν δραματικά την ανάγκη της βιομηχανίας μας για ημιαγωγούς. Καθώς εργαζόμαστε προς μια νέα εποχή κινητικότητας και μια ΕΕ ανθρακικά ουδέτερη, η επιτυχία αυτού του μετασχηματισμού παραμένει αβέβαιη όσο δεν έχουμε πρόσβαση σε αρκετά chip.

Σκεφτείτε για παράδειγμα τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα συστήματα μείωσης των εκπομπών ρύπων, την ενεργητική ασφάλεια, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα. Κοιτάζοντας το μέλλον, οι ημιαγωγοί είναι το κλειδί για την τεχνητή νοημοσύνη και άλλες καινοτομίες που θα κάνουν τα οχήματά μας ακόμα πιο έξυπνα. Η τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας COVID-19 ξεπέρασε τη διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, καθιστώντας τους πολύ σπάνιους.

Η έλλειψη μικροτσίπ θα ήταν πρόβλημα ανά πάσα στιγμή, είναι όμως ιδιαίτερα δύσκολη στην τρέχουσα κατάσταση με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να προσπαθεί να ανακάμψει από τον αντίκτυπο της πανδημίας. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα νέων οχημάτων, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες τιμές των μικροτσίπ λόγω της σπανιότητάς τους, έχει βαθύ αντίκτυπο στο πόσο οικονομικά προσιτά είναι τα νέα οχήματα και οδηγεί σε επιβράδυνση στην ανανέωση του στόλου, θέτοντας σε κίνδυνο τις κλιματικές φιλοδοξίες της Ευρώπης. Μάλιστα φαίνεται ότι το πρόβλημα θα συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, πιθανώς ακόμη και βαθιά μέσα στο 2022. Και όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της ACEA, η κατάσταση έγινε ακόμη πιο σοβαρή τον Σεπτέμβριο, όταν οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 23,1% – σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό ταξινομήσεων Σεπτεμβρίου από το 1995.

Προκειμένου να μην συμβεί αυτό ξανά στο μέλλον, πρέπει η Ευρώπη να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα. Εκτός από την αύξηση της ευρωπαϊκής παραγωγής μικροσκοπικών ημιαγωγών μεγέθους δύο νανόμετρων, η αύξηση της διαθεσιμότητας ελαφρώς μεγαλύτερων chip 14-28 nm θα παραμείνει προτεραιότητα για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αυτά χρησιμοποιούνται ευρέως από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Ημιαγωγοί 7 nm και μικρότεροι χρησιμοποιούνται ήδη σε συγκεκριμένες εφαρμογές, αλλά οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τις προηγμένες οθόνες θα αυξήσουν σημαντικά τη ζήτηση του κλάδου για αυτούς στο μέλλον.

Όπως τόνισε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, στην ομιλία της στο  Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον περασμένο μήνα, η ΕΕ εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από «chip που κατασκευάζονται στην Ασία. Επομένως, αυτό δεν είναι μόνο θέμα ανταγωνιστικότητάς, είναι επίσης θέμα τεχνολογικής κυριαρχίας». Ως εκ τούτου, η ACEA εκπροσωπώντας σημαντικούς τελικούς χρήστες ημιαγωγών, χαιρετίζει τις πρόσφατες ανακοινώσεις ευρωπαίων κατασκευαστών ημιαγωγών για την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής. Ως ACEA πιστεύουμε ότι η εντατικοποίηση της συνεργασίας με εταίρους σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας και της κυβέρνησης είναι απαραίτητη εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την ανθεκτικότητα της Ευρώπης στους ημιαγωγούς, τόσο με στόχο την αντιμετώπιση οξέων προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας όσο και την ενίσχυση της τεχνολογικής μας κυριαρχίας μακροπρόθεσμα.»

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!