Οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν νιώθουν έτοιμοι να οδηγήσουν το χειμώνα

Έρευνα της Nissan αποκαλύπτει ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται προετοιμασμένοι για οδήγηση υπό χειμερινές συνθήκες

Οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν νιώθουν έτοιμοι να οδηγήσουν το χειμώνα

Έρευνα της Nissan αποκαλύπτει ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται προετοιμασμένοι για οδήγηση υπό χειμερινές συνθήκες

Καθώς ο χειμώνας έχει σχεδόν φτάσει, η Nissan πραγματοποίησε έρευνα και αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν είναι αρκετά προετοιμασμένοι για την οδήγηση το χειμώνα. Συγκεκριμένα το 36% δεν αισθάνεται έτοιμο για τη χειμερινή οδήγηση και περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) δηλώνει ότι δεν κατανοεί ή δεν χρησιμοποιεί τα ειδικά πρόσθετα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου του. Με την αλλαγή της ώρας στις 31 Οκτωβρίου η ημέρα θα μικρύνει περισσότερο ενώ και ο καιρός θα χαλάει από εδώ και πέρα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να περνούν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι στο σκοτάδι και σε δύσκολες συνθήκες.

Για περισσότερους από τους μισούς Ευρωπαίους οδηγούς αυτές οι προκλήσεις προκαλούν ήδη ανησυχία, καθώς το 55% αισθάνεται νευρικότητα όταν οδηγεί το χειμώνα και το 45% θα ήθελε να είχε εκπαιδευτεί την οδήγηση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Το ολοκαίνουργιο Qashqai της Nissan είναι εξοπλισμένο με προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας για μεγαλύτερη ηρεμία και ασφάλεια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, υποστηρίζοντας τον οδηγό του να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

Οδήγηση στο σκοτάδι ή στην ομίχλη

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, μια έντονη χιονόπτωση ή βροχή μπορεί να δυσκολέψει την ορατότητα σε κάποιο αυτοκινητόδρομο. Λιγότεροι από τους μισούς (49%) Ευρωπαίους οδηγούς νιώθουν απόλυτα σίγουροι για το πώς να προσαρμόσουν τους προβολείς τους, να ανάψουν τα φώτα ομίχλης ή την μεγάλη δέσμη σκάλα στο σκοτάδι. Όμως το 59% δεν αισθάνεται άνετα στο χειρισμό της ρύθμισης του ύψους των προβολέων.

Για να λύσει αυτό το θέμα, η Nissan εξοπλίζει το ολοκαίνουργιο Qashqai με ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης, σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και τα  διερχόμενα οχήματα. Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος.

Οδήγηση σε συνθήκες παγετού  ή χιονιού

Σε αυτή την περίπτωση όλα ξεκινούν πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν λαμβάνει τις σωστές προφυλάξεις, για παράδειγμα περισσότεροι από τους μισούς (52%) δεν περιμένουν να ξεθαμπώσει το παρμπρίζ πριν ξεκινήσουν, θέτοντας ενδεχομένως τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο. Το παρμπρίζ του νέου Qashqai είναι θερμαινόμενο, έτσι το χιόνι ή ο πάγος μπορεί να καθαριστεί εύκολα ελαχιστοποιώντας την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση.

Ακόμα και όταν τα παρμπρίζ έχουν καθαριστεί πλήρως, τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να αντιμετωπίσουν την ολίσθηση σε παγωμένους δρόμους και πάνω από τους μισούς (63%) δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το τί ελαστικά να χρησιμοποιούν όταν χιονίζει, ή για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης σε βροχερό καιρό. Σε χιονισμένο ή βροχερό καιρό  οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνονται, επομένως η ταχύτητα πρέπει να ρυθμιστεί. Παρόλα αυτά, τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν τείνουν να ελέγχουν τα φρένα τους για χειμερινή οδήγηση και πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν οδηγούν πιο αργά το χειμώνα. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκπαίδευσης προκαλεί ανησυχία, με το 30% των Ευρωπαίων οδηγών να πιστεύει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι έως και τρεις φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τη συνιστώμενη δεκαπλάσια απόσταση.

Το νέο Qashqai έχει Intelligent Forward Collision Warning, που χρησιμοποιεί μια λειτουργία πρόβλεψης, η οποία «παρακολουθεί» πέρα από το προπορευόμενο όχημα και εφαρμόζει αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή σύγκρουσης. Επιπλέον το μοντέλο διατίθεται με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης (διαθέσιμο στην έκδοση 158 ίππων). Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD παρέχει επιλογή μεταξύ πέντε λειτουργιών οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road.

Οδήγηση με μεγαλύτερη ασφάλεια

Για να μπορούν οι οδηγοί να διατηρούν την προσοχή τους στο δρόμο,  το νέο Qashqai είναι εξοπλισμένο με Head-Up Display (HUD) 10,8 ιντσών, όπου η  πλοήγηση, η υποστήριξη του οδηγού και οι οδικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ. Ακόμη, το μοντέλο εξοπλίζεται προαιρετικά με το σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας ένα ευρύτερο φάσμα δράσεων. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση, ενώ είναι πολύ διαισθητικό στη χρήση του.

Μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο, να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η κίνηση μπροστά έχει εξομαλυνθεί. Το νέο Qashqai ξεκινά από τις 24.490€  και ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις της Nissan.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!