Η ιταλική κυβέρνηση έθεσε σε ισχύ ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων για την ενίσχυση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Το πρόγραμμα, το οποίο έχει προϋπολογισμό ύψους 597 εκατομμυρίων ευρώ, θα επιδοτεί την απόσυρση παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ιταλία μέχρι τον Αύγουστο του 2025 ήταν 5,2%, σε σύγκριση με το μέσο όρο 15,8% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η κρατική έκπτωση φτάνει τα 11.000 ευρώ για τις λιγότερο ευκατάστατες οικογένειες, των οποίων το εισόδημα είναι κάτω από 30.000 ευρώ ετησίως και ζουν σε αστικές περιοχές με περισσότερους από 50.000 κατοίκους. Οι οικογένειες των οποίων το εισόδημα είναι κάτω από 40.000 ευρώ ετησίως δικαιούνται κίνητρο 9.000 ευρώ για την αγορά ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση της επιδότησης είναι η διαγραφή και η ανακύκλωση παλαιού αυτοκινήτου Euro 5 η προγενέστερου. Υπενθυμίζουμε ότι το πρότυπο ρύπων Euro 5 τέθηκε σε ισχύ το 2011 και ουσιαστικά καταργήθηκε τον Αύγουστο του 2015, όταν αντικαταστάθηκε από το πιο αυστηρό Euro 6.
Ήδη αρκετές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να ανακοινώνουν προωθητικά προγράμματα, προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις των μοντέλων τους. Η Leapmotor ανακοίνωσε προωθητική ενέργεια για το T03, ρίχνοντας την τιμή τιμοκαταλόγου κατά 3.000 ευρώ. Σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση των 11.000 ευρώ, διαμορφώνει την τελική τιμή αγορά στα 4.900 ευρώ.
Σύμφωνα με την διαφημιστική ενέργεια η τιμή αυτή είναι «μικρότερη από ό,τι πληρώσατε για το ποδήλατό σας» (“Hai Pagato di piu la bici”). Πράγματι, η τιμή αυτή είναι χαμηλότερη από ορισμένα ακριβά αμιγώς ηλεκτρικά ποδήλατα, που διατίθενται στην αγορά της Ιταλίας.
Κι αν η τιμή αυτή είναι ακόμα… υψηλή, η Dacia διαθέτει το νέο Spring από τα 17.900 ευρώ στην τιμή των… 3.900 ευρώ! Αυτό το ποσό διαμορφώνεται τόσο από την κρατική επιδότηση των 11.000 ευρώ αλλά και από την επιπρόσθετη επιδότηση απόσυρσης 3.000 ευρώ, της Dacia.
Εν τω μεταξύ, στην Ελλάδα, το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το οποίο μέχρι τον Απρίλιο του 2025 προσέφερε έως και 9.000 ευρώ για ιδιώτες ή έως 6.000 ευρώ για εταιρείες, με πρόσθετο μπόνους 2.000 ευρώ για την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου και ακόμα 1.000 ευρώ για νέους έως 29 ετών, κινείται… ασθμαίνοντας από τον Ιούλιο, με μικρότερες επιδοτήσεις 3.000 ευρώ (έως 4.500 ευρώ με απόσυρση). Και όλα αυτά, μετά την παύση του προγράμματος από τον Απρίλιο μέχρι τις 6 Ιουνίου 2025, η οποία απέκλεισε όσους αγόρασαν εκείνη την περίοδο ηλεκτρικό αυτοκίνητο…