Το Citroen 2CV είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της μάρκας. Παρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’40 και ήταν η γαλλική εκδοχή του «αυτοκινήτου του λαού». Έκτοτε έχει αγαπηθεί από πολλούς, χάρη στον απλό αλλά χαριτωμένο σχεδιασμό του.
H πρόσφατη αναγέννηση των Renault 5 και 4 ως αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έθεσε έναν σημαντικό προβληματισμό στην Citroen: Πρέπει το 2CV να επανέλθει στην γκάμα της γαλλικής εταιρείας ή όχι;
Μιλώντας στο Auto Express, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Citroen, Thierry Koskas και ο Επικεφαλής Σχεδιασμού Pierre Leclercq αναφέρθηκαν στο νέο μοντέλο που θα μπορούσε να παρουσιαστεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
O Koskas ανέφερε: «Έχουμε μια πολύ, πολύ πλούσια κληρονομιά, μια από τις πλουσιότερες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έχουμε το 2CV, το Traction Avant, το DS, μοντέλα γνωστά σε όλο τον κόσμο. Συμφωνώ απόλυτα ότι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των ευρωπαϊκών μάρκων είναι η ιστορία τους».
Ο Koskas, ο οποίος ήταν για περισσότερο από δύο χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, γνωρίζει καλά την φιλοσοφία του Citroen 2CV και υποστηρίζει πως ο απλός σχεδιασμός του θα μπορούσε να βοηθήσει την γαλλική εταιρεία στα μοντέλα της. Θα μπορούσε όμως το ίδιο το μοντέλο να αναγεννηθεί, με ρετρό σχεδιασμό;
«Η ερώτηση είναι: Θα υπάρχουν αγοραστές που θα εκτιμήσουν έναν σχεδιασμό που είναι κοντά σε ένα αυτοκίνητο που αγαπούσαν στο παρελθόν;» εξηγεί ο ίδιος, προσθέτοντας πως «Αν το κάναμε εμείς, θα έπρεπε να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί και επιφυλακτικοί σχετικά με το πώς θα το κάναμε».
Σε αντίθεση με το Renault 5, η Citroen θα δυσκολευτεί περισσότερο με το «νέο» 2CV, καθώς τα χαρακτηριστικά φτερά, τα φώτα που δεν ενσωματώνονται στο αμάξωμα και το λεπτό, μακρύ καπό, θυμίζουν αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1930. Ο σχεδιασμός του 2CV μπορεί να ήταν έξυπνος για τις τεχνολογίες – και τις επιταγές της εποχής, όμως σήμερα ένα τέτοιο design δύσκολα θα μπορούσε να ενσωματώσει ηλεκτρικά σύνολα, αλλά και να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας.
Ο Pierre Leclercq μίλησε επίσης στο Auto Express για τον σχεδιασμό που θα μπορούσε να έχει το νέο Citroen 2CV, ενώ ανέφερε ότι η ρετρό φιλοσοφία προσφέρει «οικειότητα» στους αγοραστές.
«{Οι σχεδιαστές της Renault} Έκαναν σπουδαία δουλειά με τη Renault 5. Το ερώτημα είναι: Θέλουμε να το κάνουμε και εμείς – και μάλιστα στον βαθμό που το έκαναν εκείνοι; Είναι μια καλή ερώτηση. Γιατί όχι; Γιατί ναι; Δεν υπάρχει τίποτα προγραμματισμένο, πραγματικά. Αλλά δεν απαγορεύουμε τίποτα στους εαυτούς μας».
Ο Leclercq όμως παραδέχθηκε ότι είναι μια «πολύ δύσκολη» δοκιμασία: «{…} θα μπορούσαμε εύκολα να φέρουμε πίσω άλλα αυτοκίνητα από το παρελθόν. Αλλά προφανώς, το πρώτο που έρχεται στο μυαλό όλων είναι το 2CV».
Προς το παρόν δεν υπάρχει ακόμα κάποια επίσημη απόφαση για την επιστροφή του 2CV και, όπως ανέφερε ο Koskas: «Για την ανάπτυξη ενός μοντέλου χρειάζονται περίπου τέσσερα χρόνια {…} Δεν βρισκόμαστε όμως ακόμη σε αυτό το στάδιο».
Είναι ξεκάθαρο ότι ο προβληματισμός της Citroen επικεντρώνεται στο κατά πόσο η βασική νοοτροπία και ο σχεδιασμός του 2CV μπορεί να μεταφραστεί σε ένα μοντέλο σήμερα. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι αγοραστές, οι οποίοι έχουν την τάση να προτιμούν πιο premium κατηγορίες, οι οποίες εξ’ ορισμού, αντιτίθενται πλήρως στην φιλοσοφία του 2CV.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AUTO EXPRESS