Την αναθεώρηση προγραμματισμένων προστίμων πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αυτοκινητοβιομηχανία αν τα οχήματα και τα φορτηγά που κατασκευάζουν δεν τηρούν τις προδιαγραφές των στόχων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι οι στόχοι εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που έχουν καθοριστεί παραμένουν σε ισχύ, αλλά η συμμόρφωση των αυτοκινητοβιομηχανιών θα μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε μία τριετία και όχι σε ένα έτος.
«Οι στόχοι παραμένουν οι ίδιοι. Πρέπει να εκπληρώσουν τους στόχους, αλλά αυτό σημαίνει περισσότερη ανάσα για τη βιομηχανία», είπε η φον ντερ Λάιεν στη συνέντευξη Τύπου. Ανέφερε επίσης ότι η πρόταση απαιτεί έγκριση από τις κυβερνήσεις της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Η συμμόρφωση θα βασίζεται πλέον στις μέσες εκπομπές ρύπων μιας αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την περίοδο 2025-2027.
Το κλίμα γενικότερα στην αγορά αυτοκινήτου δεν είναι θετικό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε. έχουν πληγεί από την πτώση της ζήτησης, αλλά και από το κλείσιμο των εργοστασίων, ενώ παράλληλα προετοιμάζονται για δασμούς από τις ΗΠΑ, οι οποίοι θα μπουν σε εφαρμογή από τον Απρίλιο. Το Bloomberg Intelligence, αναφερόμενο στους δασμούς, εκτιμά ότι θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2025 κατά 5,88 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στο 2025.
Τόσο η Stellantis όσο και η Volkswagen, οι οποίες διατηρούν εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στον Καναδά και το Μεξικό, αντιμετωπίζουν τους δασμούς ύψους 25%, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο κέρδη ύψους 3,44 δισ. ευρώ για την Stellantis και 1,77 δισ. ευρώ για την Volkswagen. Το μέτρο επομένως έχει ως στόχο να μειώσει την οικονομική πίεση που θα ασκηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε περίπτωση που δεν καταφέρουν να συμμορφωθούν με τις οδηγίες εκπομπών ρύπων CO2.