Το νέο Fiat Pandina θα παρουσιαστεί επίσημα το 2027

Ο αντικαταστάτης του Fiat Pandina θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο 500 και θα διατίθεται και σε ηλεκτρικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Το νέο Fiat Pandina θα παρουσιαστεί επίσημα το 2027

Ο αντικαταστάτης του Fiat Pandina θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο 500 και θα διατίθεται και σε ηλεκτρικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Μπορεί η κατηγορία των mini αυτοκινήτων να βρίσκεται σε μια σχετικά καθοδική πορεία, ωστόσο η Fiat δεν φαίνεται να δείχνει πρόθεση να την εγκαταλείψει.

Η ιταλική εταιρεία θα ξεκινήσει την εξέλιξη ενός «μικρού Panda», η αλλιώς «Pandina», το οποίο αναμένεται να βρίσκεται στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2027.

Το πλάνο της Fiat είναι να δημιουργήσει μια νέα «οικογένεια Panda». Μαζί με την αποκάλυψη του Grande Panda, του νεότερου μοντέλου στην κατηγορία των B-SUV, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, Olivier Francois επιβεβαίωσε πως η εταιρεία ετοιμάζει δύο «οικονομικά, ευρύχωρα και επιθυμητά» νέα αυτοκίνητα.

Το ένα από αυτά αναμένεται να είναι σε διαστάσεις C-SUV, ενώ το άλλο, που θα φέρει και το όνομα Pandina, θα έχει μήκος 3,6 μέτρα. Ως εκ τούτου, το δεύτερο μοντέλο, δε θα μπορεί να αξιοποιήσει την ίδια πλατφόρμα «Smart Car», την οποία συναντάμε στο Grande Panda, καθώς αυτή δεν είναι κατάλληλη για χρήση σε αυτοκίνητα κάτω των 4 μέτρων σε μήκος.

Η Fiat επομένως θα αξιοποιήσει την πλατφόρμα του νέου 500, η οποία, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε μόνο για αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα, οι μειωμένες πωλήσεις του 500e υποχρέωσαν την ιταλική εταιρεία να την αναπροσαρμόσει, ώστε να δέχεται και βενζινοκίνητα σύνολα. Το κινητήριο σύνολο που θα βρίσκεται στο νέο Pandina αναμένεται να είναι το ίδιο με αυτό του 500 «Ibrida», όπως θα ονομάζεται στην υβριδική του μορφή.

Υποψιαζόμαστε πως κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ήπια υβριδικό, με τον ίδιο κινητήρα 1,2 λίτρων που έχουμε δει στο μεγαλύτερο «αδελφάκι» του, το 600. Ο turbo βενζινοκινητήρας μεταδίδει κίνηση μέσα από ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο οποίο στεγάζεται και το ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτό μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς και να βοηθήσει σε συνθήκες επιτάχυνσης.

Το Pandina όταν παρουσιαστεί θα κληθεί να αντιμετωπίσει την νέα γενιά μικρών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως τα Renault Twingo και Volkswagen ID.1. Η κύρια διαφορά του ιταλικού μοντέλου σε σχέση με τα άλλα δύο είναι πως η Fiat θα προσφέρει και θερμικά κινητήρια σύνολα, εκτός από τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!