Η Porsche Macan είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της γερμανικής εταιρείας. Ακόμα και το 2024, όταν σταμάτησε η πώλησή της στην Ευρώπη, κατάφερε να σημειώσει 64.517 πωλήσεις, ξεπερνώντας όλα τα μοντέλα της εταιρείας πλην της μεγαλύτερης Cayenne.
Με την αποκάλυψη της νέας γενιάς, η Porsche δήλωσε ότι δεν θα συνεχίσει την παραγωγή θερμικών εκδόσεων της Macan, με την παγκόσμια παραγωγή να σταματά το 2026. Ή τουλάχιστον… αυτό είχε δηλώσει μέσα στο 2024.
Παρότι η γερμανική εταιρεία δεν έχει προβεί ακόμα σε κάποια επίσημη νέα δήλωση, τα διεθνή μέσα αναφέρονται σε ένα «υψηλόβαθμο στέλεχος», το οποίο είπε ότι «Η υποδοχή της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Macan ήταν θετική, αλλά δεν έχουμε ακόμη δει μακροπρόθεσμα τις επιδόσεις της στην αγορά, δεδομένων των αβέβαιων συνθηκών που επικρατούν». Οι ανησυχίες της εταιρείας πηγάζουν από το γεγονός ότι οι παραδόσεις νέων Porsche Taycan μειώθηκαν κατά 49% εντός του 2024.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Το στέλεχος προσθέτει ότι «οι μειωμένες πωλήσεις της Taycan υπογραμμίζουν νέες δυναμικές στην αγορά και δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στις παραδοσιακές μας αντιλήψεις για την συμπεριφορά των καταναλωτών». Η Porsche αρνήθηκε να παρέχει πληροφορίες.
Tον Νοέμβριο του 2024, ο Lutz Meschke, Οικονομικός Διευθυντής στην Porsche, είχε αναφέρει: «Εξετάζουμε επί του παρόντος το ενδεχόμενο τα αρχικά προγραμματισμένα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να διαθέτουν υβριδικούς ή θερμικούς κινητήρες. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη μέση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι επιμένουμε στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολύ περισσότερο καιρό».
Αν τελικά όντως η Macan διατηρήσει τα θερμικά κινητήρια σύνολα, θα χρειαστούν κάποιες αλλαγές στην πλατφόρμα, προκειμένου να παραμείνει επίκαιρο σε μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αγορά. Άλλωστε η πρώτη γενιά πάτησε τις ρόδες της στην άσφαλτο το μακρινό 2014 και πιθανότατα να χρειαστεί κάτι παραπάνω από ένα απλό facelift. Είναι πιθανό αυτή η νέα θερμική Porsche Macan να αξιοποιήσει την πλατφόρμα PPC που υπάρχει και στο Audi Q5.