Εντοπίστηκε σε δοκιμές το Polestar 5

To νεότερο μοντέλο – ναυαρχίδα της Polestar θα μπει στην παραγωγή το 2025 και οι δύο ηλεκτροκινητήρες του θα αποδίδουν έως 886 ίππους.

Εντοπίστηκε σε δοκιμές το Polestar 5

To νεότερο μοντέλο – ναυαρχίδα της Polestar θα μπει στην παραγωγή το 2025 και οι δύο ηλεκτροκινητήρες του θα αποδίδουν έως 886 ίππους.

Η Polestar αποκάλυψε το εξωτερικό του επερχόμενου Polestar 5 στην εκδήλωση Polestar Day 2023 στο Λος Άντζελες, ωστόσο έπρεπε να περιμένουμε πάνω από χρόνο για να επιβεβαιωθεί η άφιξη του νέου μοντέλου στις αγορές.

Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα γίνει η ναυαρχίδα της μάρκας – ένα πολυτελές τετράθυρο coupe το οποίο θα ανταγωνίζεται την Porsche Taycan, την Lotus Emeya και το Tesla Model S.

Αργότερα στην γκάμα θα προστεθεί και το Polestar 6, ένα δίπορτο κάμπριο ή coupe το οποίο θα αξιοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το 5.

O φακός του Auto Express κατάφερε να αιχμαλωτίσει σε δοκιμές το καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο στο βόρειο κομμάτι της Σουηδίας. Από ό,τι φαίνεται, η εταιρεία δοκιμάζει τις δυνατότητες του μοντέλου σε πολικές συνθήκες, ενώ, ο κοτσαδόρος στο πίσω μέρος υποδηλώνει ότι γίνονται και δοκιμές ρυμούλκησης φορτίων.

Παρότι αρχικά το Polestar 5 θα έκανε το ντεμπούτο του το 2024, τελικά αυτό αναβλήθηκε για το 2025. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα είναι πανομοιότυπο με το μοντέλο που παρουσιάστηκε στο Λος Άντζελες και θα διαθέτει ένα νέο, ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο από συγκολλημένο αλουμίνιο.

Η σχεδίαση του Polestar 5 αποτελεί προφανή εξέλιξη του Polestar Precept Concept. Στο εμπρός μέρος, τα χαρακτηριστιικά φωτιστικά σώματα «σφυρί του Θορ» χωρίζονται σε δύο στοιχεία, ενώ στο πίσω μέρος, μια μπάρα φώτων διατρέχει την ουρά του 5, που στρέφεται προς τα κάτω στα άκρα για να ενωθεί με τον προφυλακτήρα. Όλο το μήκος της οροφής καλύπτεται από γυαλί, που προσθέτει επιπλέον φως στην καμπίνα επιβατών.

Polestar 5

Το εσωτερικό του Polestar 5 που αποκαλύφθηκε στο Λος Άντζελες ήταν καμουφλαρισμένο, αλλά έχουμε δει πρωτότυπες εκδόσεις της καμπίνας και ακολουθεί σε γενικές γραμμές τα χαρακτηριστικά που είδαμε στα Polestar 3 και 4 με μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών.

Polestar 5

Το Polestar 5 θα αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που θα βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι συνδυάζονται για να αποδώσουν 886 ίππους και 900 Nm ροπής. Θα χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800V, με νέα τεχνολογία μπαταριών XFC (Extreme Fast Charging) που εξελίχθηκε από την Polestar σε συνεργασία με την StoreDot, αν και θα είναι απίθανο να τη διαθέτει από το λανσάρισμα.

Το σύστημα λέγεται ότι είναι ικανό να προσθέσει 160 χλμ. αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά, χρησιμοποιώντας έναν προηγμένο σχεδιασμό μπαταρίας με κυψέλες «pouch» και ανόδους σιλικόνης που προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα απόδοσης.

Το σημαντικότερο είναι ότι η τεχνολογία της StoreDot μπορεί να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα σχέδια και διαδικασίες κατασκευής. Η StoreDot αναφέρει ότι δεν υπάρχει υπερβολική αύξηση της θερμότητας πέραν από αυτήν που θα περίμενε κανείς από την ταχεία φόρτιση μιας συμβατικής μπαταρίας και σε 1.000 κύκλους φόρτισης δεν υπάρχουν ενδείξεις για πρόσθετη καταπόνηση της μπαταρίας. Οι μπαταρίες αυτές έχουν επίσης παρόμοιο βάρος με τις συμβατικές.

Το Polestar 5 θα κατασκευάζεται σε μια τοποθεσία στην Κίνα που δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί, ενώ oι μπαταρίες θα προμηθεύονται από την SK On της Νότιας Κορέας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!