Οι εργαζόμενοι της Volkswagen θα ξεκινήσουν απεργία την επόμενη εβδομάδα, καθώς οι συνδικαλιστικοί ηγέτες και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν για τον τρόπο μείωσης του κόστους εν μέσω μιας αργής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και έντονου ανταγωνισμού.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου IG Metall δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι θα ξεκινήσουν προειδοποιητικές απεργίες την Δευτέρα, στις οποίες τα μέλη τους θα σταματούν την εργασία τους για λίγες ώρες την ημέρα.
Η διάρκεια της απεργίας θα εξαρτηθεί από την πρόοδο των περαιτέρω διαπραγματεύσεων, δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Η Volkswagen απασχολεί περίπου 300.000 εργαζόμενους στη Γερμανία οι οποίοι διαμοιράζονται σε 10 εργοστάσια εντός της χώρας. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις που θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα αφορούν σύμφωνα με δημοσίευμα της WSJ, περίπου 120.000 εργαζόμενους στα εργοστάσια του Βόλφσμπουργκ, του Μπραουνσβάιγκ, του Ανόβερου, του Σάλτσγκιτερ, του Έμντεν και του Κάσελ, καθώς και σε ορισμένες θυγατρικές.
Το Σάββατο λήγει μια συμβατική υποχρέωση που απέτρεπε την απεργία. Ο τελευταίος γύρος συνομιλιών μεταξύ της Volkswagen και του συνδικάτου ήταν τελικά άκαρπος και οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν στις 9 Δεκεμβρίου.
Η Volkswagen βρίσκεται σε αντιπαράθεση με το συνδικάτο IG Metall εδώ και εβδομάδες, καθώς επιδιώκει να εφαρμόσει περικοπές κόστους σε όλες τις εγχώριες δραστηριότητές της σε μια κίνηση για να γίνει πιο ανταγωνιστική.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνιούν εδώ και μήνες για μια υποτονική αγορά EV και τον σκληρό ανταγωνισμό από τους Kινέζους ανταγωνιστές που ανάγκασε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες -μαζί με την Volkswagen- να επανεκτιμήσουν τις στρατηγικές τους.
Ο κορυφαίος εργατικός ηγέτης της Volkswagen δήλωσε ότι ο όμιλος σκοπεύει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους και να μειώσει τους μισθούς των εργαζομένων κατά 10% σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν προτείνει οι αυξήσεις των μισθών να καταβάλλονται προσωρινά σε ένα ταμείο για τη χρηματοδότηση τυχόν μείωσης των ωρών εργασίας, ενώ τα μπόνους θα περικοπούν για δύο χρόνια – μέτρα που, όπως είπαν, θα εξοικονομήσουν 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ και θα αποτρέψουν το κλείσιμο των εργοστασίων και τις απολύσεις.
«Η VW είχε την ευκαιρία να βγάλει από το τραπέζι τα κλεισίματα εργοστασίων και τις μαζικές απολύσεις σε τρεις διαπραγματεύσεις -αλλά αυτό δεν συνέβη», δήλωσε ο διαπραγματευτής της IG Metall Thorsten Groger. «Η κατάλληλη απάντηση θα ακολουθήσει τώρα από τις αρχές Δεκεμβρίου: Υπάρχει η απειλή μιας εργατικής διαμάχης στη Volkswagen, που όμοιά της δεν έχει παρατηρηθεί εδώ και πολύ καιρό».
Mόλις χθες κυκλοφόρησε και η είδηση ότι η Volkswagen θα πουλήσει ένα εργοστάσιο και δύο πίστες δοκιμών, οι οποίες βρίσκονται στην Κίνα.