H επόμενη BMW M3 θα παραμείνει πιστή στην βενζίνη

Η επόμενη γενιά της BMW M3 θα είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρια σύνολα: ένα ηλεκτρικό και ένα βενζινοκίνητο, ενώ θα κάνει το ντεμπούτο στις αγορές το 2028.

H επόμενη BMW M3 θα παραμείνει πιστή στην βενζίνη

Η επόμενη γενιά της BMW M3 θα είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρια σύνολα: ένα ηλεκτρικό και ένα βενζινοκίνητο, ενώ θα κάνει το ντεμπούτο στις αγορές το 2028.

Η BMW αναπτύσσει παράλληλα δύο εκδόσεις της M3: μία αμιγώς ηλεκτρική και μία ήπια υβριδική βενζινοκίνητη.

Μιλώντας στο Auto Express, ένα από τα ανώτερα μέλη της ομάδας εξέλιξης και ανάπτυξης του γερμανικού super sedan ανέφερε πως και οι δύο εκδόσεις θα έχουν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία στο εξωτερικό, με τις κύριες αλλαγές να βρίσκονται κάτω από το καπό.

Και οι δύο εκδόσεις είναι προγραμματισμένες να παρουσιαστούν μέσα στο 2027, ενώ θα βρεθούν στις αγορές το 2028.

Ο Frank Weber, διευθυντής ανάπτυξης στην BMW, ανέφερε πως ο 3λιτρος turbo εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας στην παρούσα M3 προσαρμόστηκε ώστε να πληροί τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7. Ως αποτέλεσμα, θα διατίθεται με ήπια υβριδική τεχνολογία.

Ωστόσο δεν έχουμε ακόμα ξεκάθαρη εικόνα εάν η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει μια τέτοια εκδοχή του ήδη υπάρχοντος κινητήριου συνόλου στην επόμενη Μ3. Γνωρίζουμε βέβαια πως η BMW δεν θα ακολουθήσει τον δρόμο της Mercedes-Benz, η οποία αντικατέστησε τον 4λιτρο V8 στην C63 με έναν τετρακύλινδρο plug-in υβριδικό βενζινοκινητήρα.

Η M3 θα μπορούσε να διατίθεται τόσο σε εξακύλινδρη όσο και σε οκτακύλινδρη μορφή, ενώ θα εξοπλίζεται με νέο σύστημα ψύξης το οποίο θα συμβάλλει στην μείωση του βάρους κάτω από τα 1.500 κιλά. Χωρίς σημαντική ενίσχυση από ηλεκτρικούς κινητήρες, η βενζινοκίνητη M3 αναμένεται να αποδίδει περί τους 530 ίππους και 650 Nm ροπής.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση – η οποία είναι πιθανό να ονομάζεται iM3 – παρά το επιπρόσθετο βάρος σχεδόν 500 κιλών λόγω των μπαταριών είναι πιθανό να έχει παρόμοιο χειρισμό στον δρόμο και επιδόσεις, εν μέρει χάρη στην περισσότερη ισχύ από τους ηλεκτροκινητήρες. Στο παρελθόν η BMW δοκίμασε μια i4 M50 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.360 ίππων και είναι πιθανό να υιοθετήσει μια λιγότερο ισχυρή εκδοχή αυτού του κινητήριου συνόλου στην ηλεκτρική M3.

Στο Auto Express μίλησε και ο διευθυντής του τμήματος M, Frank van Meel,  ο οποίος ανέφερε πως η BMW πειραματίζεται με συστήματα προσομοίωσης αλλαγών ταχυτήτων, όπως αυτό που υπάρχει στο Hyundai Ioniq 5 N. «Αν έχεις μόνο μία ταχύτητα και δεν έχεις την απόκριση από το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν ξέρεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις και δεν μπορείς να κοιτάξεις στο κοντέρ για την ταχύτητα. Πρέπει πάντα να ξέρεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις, και αυτό δεν γίνεται τόσο εύκολα αν δεν έχεις την ακουστική και αισθητηριακή απόκριση».

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!