Από τα μικρότερα crossover μέχρι τα μεγαλύτερα SUV η αγορά των αυτοκινήτων εμπλουτίζεται διαρκώς με καινούργια και ανανεωμένα μοντέλα.
Ο λόγος είναι απλός: η κατηγορία των SUV και των crossover είναι η πιο δημοφιλής στο αγοραστικό κοινό, καλύπτοντας πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.
Εμείς δοκιμάσαμε τρία από τα πιο καινούργια μοντέλα, τα οποία βρέθηκαν στα χέρια μας πριν την πρώτη είσοδό τους στην ελληνική αγορά και μεταφέρουμε την άποψή μας.
BMW X3
H BMW αποκάλυψε το καλοκαίρι τη νέα, 4η κατά σειρά γενιά της X3, της οποίας η ιστορία ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια και άνοιξε το δρόμο της βαυαρικής μάρκας στην κατηγορία των Sport Activity Vehicle. Με αυτό τον όρο, η BMW θέλει να πει ότι πρόκειται για αυτοκίνητο το οποίο έχει πιο ευρείες δυνατότητες από ένα «απλό» SUV, με αυξημένες ικανότητες εκτός δρόμου, τις οποίες συνδυάζει με άνεση και επιδόσεις σε μεγάλα ταξίδια.
Το νέο αυτοκίνητο απέκτησε σχεδόν μονολιθική εμφάνιση, διατηρώντας βέβαια τις χαρακτηριστικές αναλογίες που παραπέμπουν στα μοντέλα BMW X. Η νέα X3 είναι 34 χιλιοστά μακρύτερη από την προκάτοχό της έχοντας μήκος 4,755 μέτρα, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 29 χλστ. φτάνοντας τώρα στα 1,92 μ. Σε συνδυασμό με την μείωση του ύψους του οχήματος στα 1,66 μ. (-25 χλστ.) και το φαρδύτερο μετατρόχιο σε εμπρός και πίσω άξονα, η νέα X3 διαθέτει μια πιο ισχυρή και σπορ εμφάνιση, που συνδυάζεται με πολύ χαμηλό για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,27.
Στο επίκεντρο της καμπίνας της νέας X3 βρίσκεται το κυρτό μονοκόμματο πλαίσιο που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και την κεντρική οθόνη 14,9” του συστήματος infotainment, το οποίο κάνει χρήση της τελευταίας έκδοσης του λειτουργικού συστήματος OS9 και μειώνει τον αριθμό των φυσικών χειριστηρίων για μία πιο καθαρή και απέριττη εμφάνιση.
Ίσως να μας κατέκλυσε ο ενθουσιασμός και επιλέξαμε το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, την X3 M50 xDrive για την πρώτη διαδρομή του ταξιδιού, έως το εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων της BMW στο Steyr της Αυστρίας. Ο 3λιτρος κινητήρας M TwinPower Turbo συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και η μέγιστη απόδοσή του αγγίζει τους 398 ίππους
Όλη αυτή η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω της τελευταίας έκδοσης του αυτόματου κιβωτίου Steptronic Sport 8 σχέσεων και της πλήρως μεταβλητής κατανομής ροπής μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive, η οποία είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα του μοντέλου.
Δείτε περισσότερα για την BMW X3
CUPRA Terramar
Με μήκος αμαξώματος 4,52 μέτρα, το Τerramar υιοθετεί την φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα η οποία είναι πρωτότυπη, αλλά πιο ώριμη και όχι απαραίτητα εκκεντρική. Οι σπορ καταβολές φαίνονται στα επιθετικά εμπρός φωτιστικά σώματα, στην μεγάλη μπροστινή μάσκα που επιτρέπει την καλύτερη ψύξη του κινητήρα, το coupe προφίλ και το φαρδύ στήσιμο.
Θυμίζει ρύγχος καρχαρία, με τη χαρακτηριστική μάσκα και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο, να δίνει ταυτότητα, το χαρακτηριστικά μπρονζέ λογότυπο είναι ενσωματωμένο στο καπό, οι τριγωνικοί matrix LED Ultra προβολείς ξεχωρίζουν με το τριγωνικό φωτεινό μοτίβο, ενώ το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο των πίσω φώτων, κάνει την δημιουργική λεπτομέρεια.
Στα ενδότερα η σπορ φιλοσοφία, τα προσεγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η γενναιόδωρη προσφορά είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη. Εδώ μάλιστα συναντάμε ακόμα περισσότερο βιώσιμα υλικά που μειώνουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ο εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και o backlit φωτισμός των πάνελ των θυρών εμπρός και πίσω συνθέτουν ένα μοναδικό θέαμα.
Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν φαίνεται ούτε παράλογο, ούτε απέχει από την πραγματικότητα, όπως μας απέδειξε στις διαδρομές πέριξ της Βαρκελώνης. Χάρη στη στάνταρ σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, των αναβαθμίσεων στα φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες Akebono), αλλά και στο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο. Οδηγικά εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες από πηδάλια, ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα.
Δείτε περισσότερα για το CUPRA Terramar
MINI Aceman
Το νέο MINI Aceman έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στο κλασικό MINI Cooper και το μεγαλύτερο οικογενειακό Countryman. Πρόκειται λοιπόν για ένα μοντέλο που στόχος του είναι να συνδυάζει compact εξωτερικές διαστάσεις με τον μέγιστο δυνατό χώρο που χρειάζονται οι επιβάτες στην καθημερινότητά τους.
Οι σχεδιαστές τοποθέτησαν μια οκταγωνική κλειστή μάσκα στο εμπρός τμήμα, καθώς πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και είναι απίθανο να διατίθεται και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED φέρουν νέα ταυτότητα, ενώ όπως και στο Cooper, μπορούν να αλλάξουν σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες. Ίσως αυτά είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που το κάνει να διαφέρει σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της MINI.
Γνώριμο είναι το εσωτερικό του νέου MINI Aceman, καθώς προέρχεται αυτούσιο από τα νέα MINI Cooper και Countryman. Εκτός από μια μικρή λεπτομέρεια, στην οποία θα αναφερθούμε παρακάτω. H στρογγυλή κεντρική οθόνη OLED προσδίδει στο εσωτερικό ποιότητα και φινέτσα. Με διάμετρο 240 χλστ. (9,4 ίντσες), το διαθέτει εξαιρετικά επίπεδη σχεδίαση και γυάλινη επιφάνεια υψηλής ανάλυσης.
Μέσα στο νέο MINI Aceman SE (ήταν και η μοναδική έκδοση που οδηγήσαμε), μόλις από τα πρώτα μέτρα νιώθεις οικεία, μιας και δεν διαφοροποιείται σχεδόν καθόλου οδηγικά από το Cooper παρά τους 20 επιπλέον πόντους αμαξώματος σε μήκος. Η θέση οδήγησης είναι βέβαια λίγο πιο ψηλή, επομένως χαρίζει καλύτερη περιμετρική ορατότητα.
Παρά τη βροχή και το βρεγμένο οδόστρωμα, οι 218 ίπποι περνούσαν στον δρόμο με ομαλό τρόπο και γενικά το αυτοκίνητο δεν ήταν καθόλου άγαρμπο και απότομο. Το άμεσο τιμόνι (με μικρό κύκλο στροφής και μικρές διαστάσεις), το στιβαρό πλαίσιο και η σφικτή ανάρτηση γεμίζουν με αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος αδιαμφησβήτητα θα χαμογελάσει από χαρά εάν επιτεθεί σε κάποιο στροφιλίκι.