Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρότειναν την απαγόρευση κινεζικών και ρωσικών εξαρτημάτων αυτοκινήτων τα οποία μπορούν να συνδεθούν στο ίντερνετ, επικαλούμενη φόβους για την ασφάλεια των δεδομένων των οδηγών καθώς και την ενδεχόμενη απομακρυσμένη παρέμβαση σε κρίσιμες ρυθμίσεις των οχημάτων.
Η πρόταση αυτή ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Εμπορείου των ΗΠΑ και έρχεται να συμπληρώσει τις ενέργειες που ελήφθησαν για τον περιορισμό των πωλήσεων των κινεζικών αυτοκινήτων – όπως ο φόρος 100% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα μέτρα αυτά έχουν περισσότερο προληπτικό χαρακτήρα προστασίας της εγχώριας παραγωγής. Οι Financial Times αναφέρουν ότι η υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Gina Raimondo δήλωσε σχετικά: «Γνωρίζουμε τον τρόπο λειτουργίας των κινεζικών εταιρειών. Χρησιμοποιούν τις επιχορηγήσεις ως όπλο διείσδυσης στην αγορά. Δεν πρόκειται να περιμένουμε μέχρι οι δρόμοι μας να γεμίσουν με αυτοκίνητα και ο κίνδυνος είναι εξαιρετικά σημαντικός».
Το μέτρο αναμένεται να νομοθετηθεί πριν το πέρας της θητείας του προέδρου Joe Biden και να μπει σε εφαρμογή από το 2027. Σύμφωνα με πληθώρα διεθνών δημοσιευμάτων, οι Αμερικανοί αξιωματούχοι ελπίζουν πως το μέτρο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για την είσοδο οποιουδήποτε κινεζικού ή ρωσικού αυτοκινήτου στην Αμερική.
Το ερώτημα που προκύπτει όμως είναι, γιατί εφόσον η Αμερική θέλει να προχωρήσει σε άμεσο περιορισμό των κινεζικών εταιρειών, ορίζει το 2027 ως ημερομηνία έναρξης του μέτρου. Η απάντηση εδώ έγκειται στο γεγονός ότι παρότι η αγορά των κινεζικών αυτοκινήτων είναι επί της παρούσης αρκετά περιορισμένη στην Αμερική, υπάρχουν πολλοί άλλοι κατασκευαστές που χρησιμοποιούν κινεζικά συστήματα infotainment, για τα οποία θα χρειαστεί χρόνος για την αντικατάστασή τους. Προς το παρόν οι μπαταρίες δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των απαγορεύσεων.
Κατά την παρουσίαση των προτάσεών του, το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ παρουσίασε μια σειρά από θεωρητικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας να συλλέγουν κακόβουλοι φορείς δεδομένα σχετικά με τον τόπο διαμονής ή εργασίας των οδηγών ή ακόμη και να κλείνουν δρόμους προκαλώντας ατυχήματα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση.