H Red Bull RB17 είναι πιο γρήγορη από κάθε μονοθέσιο στη Formula 1!

O σχεδιαστής της, Adrian Newey, δήλωσε πως με την Red Bull RB17 ένας καλός ερασιτέχνης θα μπορούσε να κατακτήσει μέχρι και την… pole position!

H Red Bull RB17 είναι πιο γρήγορη από κάθε μονοθέσιο στη Formula 1!

O σχεδιαστής της, Adrian Newey, δήλωσε πως με την Red Bull RB17 ένας καλός ερασιτέχνης θα μπορούσε να κατακτήσει μέχρι και την… pole position!

Η Red Bull RB17 έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο Goodwood Festival of Speed 2024 ως ένα  «παιχνίδι» για πλούσιους, καθώς δεν μπορεί να κυκλοφορήσει σε δημόσιους δρόμους.

Ωστόσο διαθέτει όλα τα στοιχεία που μπορούν να το κάνουν αντάξιο με ένα μονοθέσιο της Formula 1.

Ο κινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός V10 των 4,5 λίτρων ο οποίος από μόνος του αποδίδει πάνω από 1.000 ίππους, ενώ μπορεί να ανεβάζει διαρκώς στροφές, μέχρι τις 15.000 σ.α.λ. Λειτουργεί μάλιστα μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος ανεβάζει την ιπποδύναμη του συνόλου στους 1.200 ίππους.

Η ισχύς αυτή περνάει στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανθρακονήματα.

Το σασί της Red Bull RB17 είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί από τον γκουρού της αεροδυναμικής που ακούει στο όνομα Adrian Newey. Σχετικά με την εξέλιξη του οχήματος, δήλωσε: «Στην αρχή το πλάνο ήταν να είχε έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα για να είναι τετρακίνητο. Ωστόσο οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι θα ήταν ταχύτερο αν γλιτώναμε αυτό το βάρος. Το αρχικό πλάνο ήταν να έχει έναν V8 με twin-turbo. Όλοι φυσικά ήθελαν ατμοσφαιρικό κινητήρα, αλλά πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα να πετύχει τους στόχους ισχύος, βάρους και χωροταξίας που είχαμε θέσει;»

Red Bull Racing 2024 RB17 Hypercar

Η οδηγική εμπειρία του οχήματος είναι διαμορφωμένη ώστε να μπορεί να την ευχαριστηθεί κάθε οδηγός. Ο Newey εξήγησε σχετικά: «Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο εύκολο στην οδήγηση και από κάποιον με σχετικά περιορισμένη εμπειρία. Θα είναι σε θέση να νιώσουν το αυτοκίνητο, θα είναι φιλικό, όχι νευρικό και ούτε πολύ απαιτητικό στην οδήγηση. Όσο βέβαια ο οδηγός θα εξελίσσει τις ικανότητές του πίσω από το τιμόνι, το αυτοκίνητο θα προσαρμόζεται και θα μπορείνα το ρυθμίζει, και να έχει διαφορετικά ελαστικά και διαφορετικά επίπεδα άντωσης κ.λπ. Έτσι, ο οδηγός θα εξελίσσεται μαζί με το αυτοκίνητο μέχρι το σημείο στο οποίο -στα χέρια ενός επαγγελματία- θα είναι ικανό να σημειώνει χρόνους στον γύρο αντίστοιχους με τα μονοθέσια της Formula 1. Μάλιστα, είχαμε και έναν από τους πελάτες μας στον προσομοιωτή πρόσφατα, ο οποίος δεν είναι επαγγελματίας αλλά ένας πολύ καλός ερασιτέχνης. Και ο χρόνος που σημείωσε στον προσομοιωτή με το αυτοκίνητο ήταν αρκετός για να κερδίσει την pole position στο Silverstone, με διαφορά μάλιστα ενός δευτερολέπτου».

Φυσικά παρότι το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί θεωρητικά και από αρχάριους οδηγούς, στην πραγματικότητα μόνο οι πιο πλούσιοι θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι του. H παραγωγή της RB17 θα περιοριστεί σε 50 αντίτυπα, με το κάθε ένα να κοστίζει περί τα 6 εκατομμύρια ευρώ. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τι γυρολόγιο θα έκανε ένας επαγγελματίας οδηγός της Formula 1 σε σύγκριση με ένα από τα φετινά μονοθέσια…

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!