Έρευνα της Ford αναδεικνύει τη σπουδαιότητα των ηλεκτρικών βαν

Οι υδραυλικοί, τα ανθοπωλεία, τα αρτοποιεία και άλλες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να οδηγήσουν την υιοθέτηση των EV στο επόμενο επίπεδο, ωστόσο η φόρτιση παραμένει μείζον ζήτημα, σύμφωνα με νέα έρευνα του Cebr.

Έρευνα της Ford αναδεικνύει τη σπουδαιότητα των ηλεκτρικών βαν

Οι υδραυλικοί, τα ανθοπωλεία, τα αρτοποιεία και άλλες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να οδηγήσουν την υιοθέτηση των EV στο επόμενο επίπεδο, ωστόσο η φόρτιση παραμένει μείζον ζήτημα, σύμφωνα με νέα έρευνα του Cebr.

Η αναγνώριση της αξίας της ηλεκτροκίνησης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούσε να επιταχύνει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και να ωφελήσει σημαντικά τόσο την παραγωγικότητά τους, όσο και συνολικά την ευρωπαϊκή οικονομία. Ωστόσο, η φόρτιση παραμένει μείζον ζήτημα. Αυτά είναι τα κύρια ευρήματα της έρευνας της Ford Pro, με τίτλο «The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024», η οποία δημοσιεύθηκε από το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών, γνωστό ως Cebr.

Στην έκθεση του Cebr, εκτιμάται ότι οι επιχειρήσεις των οποίων οι δραστηριότητες έχουν σχέση με βαν οχήματα συνεισέφεραν το 2023 σε ολόκληρη την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο περίπου 1 τρισεκατομμύριο ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με το 2021 και 27,4% σε σχέση με το 2017. Με αυτό ως δεδομένο, εάν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις αποτελούσαν ένα κράτος μέλος της ΕΕ, τότε το ΑΕΠ του θα ήταν το έκτο μεγαλύτερο. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι 14,1 δισεκατομμύρια ευρώ (1,6%) αυτής της δραστηριότητας υποστηρίχθηκαν από αμιγώς ηλεκτρικά βαν οχήματα.

Η Ford Pro -η #1 μάρκα επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη- ανέθεσε την μελέτη για να κατανοήσει καλύτερα το ευρύτερο ευρωπαϊκό τοπίο των επαγγελματικών βαν, που υιοθετούνται από 23 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το 99% των συνολικών στην Ευρώπη. Αρχικά, υπήρχε η πεποίθηση ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων θα καθοδηγούνταν από τους εταιρικούς στόχους βιωσιμότητας και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις με διαχειριστές στόλων. Τώρα, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις υιοθετούν όλο και περισσότερο τα EV, καθώς αναγνωρίζουν τα σημαντικά επιχειρηματικά οφέλη που προσφέρουν.

Σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 οδηγοί επαγγελματικών βαν, διαπιστώθηκε ότι οι επιχειρήσεις αυτές επιτυγχάνουν ήδη σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά τις δαπάνες ενέργειας, καθώς και βελτίωση της παραγωγικότητας και των λειτουργιών τους. Ακόμα και όσοι δεν έχουν υιοθετήσει τα ηλεκτρικά οχήματα, δηλώνουν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο μετάβασης σε αυτά μέσα σε πέντε χρόνια, παρά το γεγονός ότι η φόρτιση είναι ένα ζήτημα που συνεχίζει να τους απασχολεί.

FordE TransitCustomSport DigitalAquaBlue 007

Η επέλαση των ηλεκτρικών βαν

Η έκθεση The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024 επανεξετάζει ένα δραματικά αλλαγμένο τοπίο από τότε που δημοσιεύθηκε η προηγούμενη έκθεση το 2019, κάτι που καταδεικνύει ότι παρά τον αντίκτυπο της πανδημίας, της κρίσης του κόστους ζωής και του πολέμου στην Ουκρανία, η επίδραση των βαν οχημάτων στην οικονομία έχει αυξηθεί θεαματικά.

Η έκθεση περιλαμβάνει την επικαιροποίηση του δείκτη Electrification Index, ο οποίος μετρά τον βαθμό υιοθέτησης των επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων και τις μελλοντικές προοπτικές για πέντε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές στην κατηγορία των βαν οχημάτων: τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Λαμβάνοντας υπ’ όψη παράγοντες όπως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών βαν, τα σημεία φόρτισης, τα κίνητρα και η αύξηση των ζωνών χαμηλών εκπομπών, ο εν λόγω δείκτης προσδιορίζει ότι η υιοθέτηση των ΕV και οι προοπτικές στις παραπάνω χώρες ενισχύθηκαν στις περισσότερες αγορές σε σχέση με τον τελευταίο υπολογισμό του 2018.

Η ενίσχυση αυτή υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη σημαντική αύξηση στη διαθεσιμότητα των αμιγώς ηλεκτρικών βαν οχημάτων. Σύμφωνα με την μελέτη του Cebr, τα ηλεκτρικά βαν οχήματα είχαν στη Γερμανία το μεγαλύτερο μερίδιο επί των συνολικών ταξινομήσεων της κατηγορίας το 2023 (9,5%). Το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών βαν σε σχέση με την τελευταία έκθεση του 2018, με το μερίδιό τους να αυξάνεται από 0,3% σε 6%.

Ford Pro Event Generics 003

Η Γαλλία, με βάση την εν λόγω έκθεση, είναι η αγορά με τις περισσότερες προοπτικές στην ηλεκτρική κινητικότητα, όπως ακριβώς και στην έκθεση του 2018, αντικατοπτρίζοντας την ήδη ισχυρή υιοθέτηση των EV και τις υποδομές φόρτισης υψηλής ποιότητας. Συνολικά, η Ισπανία παρουσίασε τη μεγαλύτερη βελτίωση στον δείκτη Electrification Index.

Οι ερωτηθέντες στην έρευνα είπαν ότι το μειωμένο λειτουργικό κόστος ήταν ο κυριότερος λόγος για να στραφούν στα EV (46,3%), με το ετήσιο κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών βαν οχημάτων να ανέρχεται σε 3.700 ευρώ, έναντι 12.400 ευρώ για ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο βαν. Η ανάλυση του συνολικού κόστους λειτουργίας των ηλεκτρικών βαν σε σχέση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα οχήματα αποκάλυψε ότι τα πρώτα μπορούν να αντισταθμίσουν το υψηλότερο αρχικό κόστος αγοράς τους μέσα σε μία τριετία σε συνήθεις συνθήκες χρήσης.

Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, η έρευνα εντόπισε και άλλους λόγους που έκαναν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να στραφούν στα ηλεκτρικά βαν οχήματα. Συγκεκριμένα, η πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ήταν ο πιο συνηθισμένος λόγος για τη μετάβαση (46,3%), ενώ άλλα κριτήρια ήταν η ανησυχία για το περιβάλλον (45%) και η φήμη της μάρκας (45%).

Ο χρόνος φόρτισης ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία για όσους δεν έχουν κάνει ακόμα τη μετάβαση στα EV (38,1%), ενώ το αρχικό κόστος αγοράς αποτέλεσε επίσης σημαντικό ζήτημα (37,7%). Παρ’ όλα αυτά, μεταξύ εκείνων που δεν έχουν ακόμα μεταβεί σε ένα EV, η πλειοψηφία (58,6%) δήλωσε ότι είναι αρκετά πιθανό να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό βαν μέσα στην επόμενη πενταετία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!