Η γοητεία της Jeep σε μια χώρα όπου το 99% των δρόμων είναι με άσφαλτο

Και όμως το παράδοξο του “Big in Japan” της Jeep, δεν αποτελεί καθόλου μυστήριο για τους ίδιους τους Ιάπωνες

Η γοητεία της Jeep σε μια χώρα όπου το 99% των δρόμων είναι με άσφαλτο

Και όμως το παράδοξο του “Big in Japan” της Jeep, δεν αποτελεί καθόλου μυστήριο για τους ίδιους τους Ιάπωνες

Τα τελευταία 10 χρόνια η Jeep σημειώνει μια συνεχόμενη ανοδική πορεία στην Ιαπωνία, με τις πωλήσεις της μάρκας το 2020 να είναι 13,5 φορές μεγαλύτερες σε σχέση με εκείνες που πέτυχε το 2009. Αυτή η πορεία συνεχίζεται και την εφετινή χρονιά και παρά τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία του Covid-19, η αύξηση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 10%, με συνολικές ταξινομήσεις άνω των 15.000 μονάδων. H γκάμα της μάρκας στην Ιαπωνία περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα που διατίθενται και στην Ευρωπαϊκή αγορά (με εξαίρεση το pick-up Gladiator), όμως τα Wrangler και Renegade είναι με διαφορά τα πιο δημοφιλή.

Η Ιαπωνία είναι μια από τις πλέον προηγμένες χώρες στον κόσμο, με τεχνολογία αιχμής και ιδιαίτερη κουλτούρα στην αυτοκίνηση. Το εκτεταμένο οδικό δίκτυο της χώρας είναι σχεδόν εξολοκλήρου ασφαλτοστρωμένο και όμως, το αγοραστικό κοινό επιλέγει τα μοντέλα της Jeep. Το παράδοξο της ιστορίας γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν στην εξίσωση βάλει κανείς και το γεγονός ότι σε ποσοστό περίπου 50%, οι πωλήσεις της μάρκας που εφέτος γιορτάζει τα 80 της χρόνια, αφορούν στο Wrangler.

Συνολικά η δημοτικότητα των SUV στη «Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου» έχει ανοδική τάση, αλλά η πορεία της Jeep, της οποίας η γκάμα αποτελείται αποκλειστικά από SUV, είναι αξιοσημείωτη. Σε αυτό συμβάλει το γεγονός ότι τα μοντέλα της εταιρίας την τελευταία δεκαετία έχουν σημειώσει βελτίωση σε τεχνολογικό επίπεδο, με προηγμένα συστήματα  υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) και σύγχρονα συστήματα πολυμέσων, ενώ το Plug-in υβριδικό σύστημα  4xe, συμβάλλει στην αποδοτικότητα και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον των μοντέλων της μάρκας.

Αντίστοιχα με την Ιαπωνική αγορά και στην Ευρώπη υπάρχει άνοδος της μάρκας, με τα Renegade και Compass στην κορυφή και το Wrangler να παραμένει ψηλά την εποχή της στροφής στον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Τα Plug-in υβριδικά Renegade 4xe, Compass 4xe και Wrangler 4xe, τα οποία είναι διαθέσιμα και στην Ελληνική αγορά, είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Αμερικανική μάρκα. Με την παρουσίαση του νέου Grand Cherokee, το οποίο θα είναι επίσης διαθέσιμο με το καινοτόμο υβριδικό σύστημα, η Jeep βρίσκεται σε σταθερή πορεία, έτσι ώστε το 2025 να έχει επιτευχθεί ο στόχος ύπαρξης ενός εξηλεκτρισμένου μοντέλου της μάρκας σε κάθε κατηγορία και οι πωλήσεις ηλεκτρικών/υβριδικών Jeep να αποτελούν σε παγκόσμιο επίπεδο τουλάχιστον το 70% επί των συνολικών πωλήσεων της μάρκας.

* Η φράση «Big in Japan» χρησιμοποιήθηκε, συχνά με ειρωνικό τρόπο, από τη δεκαετία του 1970 για να περιγράψει την επιτυχία που είχαν λιγότερο γνωστά μουσικά συγκροτήματα της Δύσης στην Ιαπωνία πριν την τεράστια παγκόσμια επιτυχία του ομώνυμου single που δημιούργησε το Γερμανικό ποπ συγκροτήμα Alphaville, το 1984.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!