Η Tesla «ανοίγει» τους ταχυφορτιστές της και σε άλλες μάρκες

Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο Elon Musk, στο αγαπημένο του μέσο κοινωνικής δικτύωσης

Η Tesla «ανοίγει» τους ταχυφορτιστές της και σε άλλες μάρκες

Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο Elon Musk, στο αγαπημένο του μέσο κοινωνικής δικτύωσης

Αργότερα μέσα στο έτος οι ταχυφορτιστές της Tesla θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άλλες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως έκανε γνωστό μέσω του twitter o Elon Musk. Δεν έχει γίνει όμως ακόμη γνωστό αν αφορά όλες τις χώρες όπου υπάρχουν superchargers της αμερικάνικης μάρκας, ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Μέχρι τώρα, το δίκτυο ταχυφορτιστών της Tesla προορίζεται αποκλειστικά για αυτοκίνητα της, με την εταιρεία να ελέγχει την πρόσβαση των προηγούμενων οχημάτων της μέσω της δικής της υποδοχής φόρτισης. Τα πιο πρόσφατα μοντέλα χρησιμοποιούν συμβατικές υποδοχές φόρτισης τύπου 2 και CCS, ενώ η εταιρεία περιορίζει την πρόσβαση στους ταχυφορτιστές της μέσω ενός ειδικού λογισμικού.

Σε μόλις 15 λεπτά με το συγκεκριμένο φορτιστή, το νέο Tesla Model S Plaid μπορεί να αποκτήσει αυτονομία για 321 χιλιόμετρα χάρη στην έξοδο 250kW DC της μονάδας.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι φορτιστές της Tesla είναι συμβατοί με υποδοχή Type 2 και το CCS από το 2018, πράγμα που σημαίνει ότι με μια μικρή αλλαγή του λογισμικού και έναν προσαρμογέα θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και να φορτίσουν από το Kia e-Niro έως την Porsche Taycan.

«Δημιουργήσαμε τη δική μας υποδοχή γιατί τότε δεν υπήρχε πρότυπο και η Tesla ήταν ο μόνος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλης εμβέλειας. Είναι ένας αρκετά λεπτός σύνδεσμος για φόρτιση χαμηλής και υψηλής ισχύος. Ξεκαθαρίζοντας αυτό, ανοίγουμε το δίκτυο ταχυφορτηστών μας σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αργότερα μέσα στη χρονιά», ήταν η δημοσίευση του Elon Musk στο tweeter στις 20 Ιουλίου 2021.

Η απόφαση εγείρει ένα ερώτημα σχετικά με τη χρέωση. Τώρα οι οδηγοί της Tesla χρεώνονται για την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουν σε κάθε φόρτιση και την ταχύτητα με την οποία φορτίζουν ενώ οι πληρωμές συνδέονται αυτόματα με τον λογαριασμό τους στην Tesla.

Το άνοιγμα του δικτύου σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα θα απαιτούσε από την εταιρία είτε να προσθέσει μια συσκευή ανέπαφων συναλλαγών σε καθέναν από τους σταθμούς της, είτε να επιτρέψει σε οδηγούς άλλων ηλεκτρικών οχημάτων να δημιουργήσουν λογαριασμό στην Tesla για να χρεώνονται μέσω αυτού.

Σήμερα το δίκτυο φορτιστών της Tesla περιλαμβάνει περισσότερους από 25.000 σταθμούς παγκοσμίως, οι οποίοι θα κάνουν τη ζωή των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων λίγο πιο εύκολη όταν ψάχνει για μια πρίζα φόρτισης.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το Auto Express, ακόμη και αν το δίκτυο της Tesla ανοίξει στη Βρετανία με δεδομένο το μέγεθος του δικτύου ταχυφορτιστών της χώρας, δεν θα είναι αρκετό για να ικανοποιήσει τη ζήτηση μόλις απαγορευτεί η πώληση συμβατικών οχημάτων το 2030. Η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων της χώρας, εκτιμά ότι 700 σημεία φόρτισης θα πρέπει να εγκαθίστανται καθημερινά από τώρα έως το τέλος της δεκαετίας για να υποστηριχθεί σωστά η αγορά, ενώ προς το παρόν ο αριθμός εγκαταστάσεων είναι περίπου 42 την ημέρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!