Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων για όλο το 2023 ανήλθαν σε 134.492, έναντι 105.283 το 2022. Η ποσοστιαία αύξηση σε σχέση με πέρσι έφτασε το +27,7%!
Σημαντικά περισσότερες ταξινομήσεις είχε ο Δεκέμβριος του ’23 σε σχέση με του ’22, φτάνοντας τα 8.248 επιβατικά οχήματα έναντι 6.486 (+27,2%).
Ελαφρώς αυξημένη (+5,1%) ήταν η αγορά των καινούριων φορτηγών το ’23 συγκριτικά με το ’22 με 10.864 οχήματα, ενώ εκείνη των καινούριων λεωφορείων παρουσίασε ελαφρά μείωση (-3,4%) καταγράφοντας 252 ταξινομήσεις.
Πιο αναλυτικά, οι συνολικές ταξινομήσεις του 2023 και του Δεκεμβρίου έχουν ως εξής:
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή | |
2023/2022 | |||
Καινούργια επιβατικά | 134,492 | 105,283 | 27.70% |
Καινούργια φορτηγά | 10,864 | 10,340 | 5.10% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3.40% |
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 8,248 | 6,486 | 27.20% |
Καινούργια φορτηγά | 679 | 809 | -16.10% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 68 | -69.10% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς του ΣΕΑΑ, η πρόοδος στα segments επιβατικών για το 2023, έχει ως εξής:
Segment |
Δεκέμβρ. 2023 |
Δεκέμβρ. 2022 |
Διαφορά |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 |
Διαφορά |
(μονάδες μεριδίου) |
(μονάδες μεριδίου) |
|||||
A | 5.20% | 2.80% | 2.4 | 7.50% | 7.00% | 0.5 |
A-SUV | 3.00% | 1.40% | 1.6 | 2.20% | 1.80% | 0.4 |
A TOTAL | 8.20% | 4.30% | 4 | 9.70% | 8.80% | 0.9 |
B | 17.40% | 21.60% | -4.2 | 25.10% | 24.90% | 0.2 |
B-SUV | 27.40% | 24.20% | 3.2 | 26.50% | 24.30% | 2.2 |
B TOTAL | 44.80% | 45.80% | -1 | 51.60% | 49.20% | 2.4 |
C | 9.30% | 11.60% | -2.3 | 8.30% | 10.70% | -2.4 |
C-SUV | 25.00% | 27.70% | -2.7 | 21.70% | 22.80% | -1.1 |
C TOTAL | 34.40% | 39.40% | -5 | 29.90% | 33.50% | -3.6 |
D | 3.90% | 1.60% | 2.3 | 1.60% | 1.30% | 0.3 |
D-SUV | 6.40% | 7.20% | -0.8 | 5.20% | 5.20% | 0.1 |
D TOTAL | 10.30% | 8.80% | 1.5 | 6.80% | 6.50% | 0.3 |
E | 0.10% | 0.10% | 0 | 0.10% | 0.10% | 0 |
E-SUV | 0.70% | 0.50% | 0.2 | 0.50% | 0.50% | 0 |
E TOTAL | 0.80% | 0.50% | 0.3 | 0.50% | 0.60% | 0 |
F-G | 0.10% | 0.20% | -0.1 | 0.10% | 0.10% | 0 |
F-G-SUV | 0.50% | 0.40% | 0.2 | 0.30% | 0.30% | 0 |
F-G TOTAL | 0.60% | 0.60% | 0.1 | 0.40% | 0.40% | 0 |
SPORTS | 0.20% | 0.10% | 0.1 | 0.30% | 0.20% | 0.1 |
MPV | 0.00% | 0.00% | 0 | 0.00% | 0.00% | 0 |
MPV-M/COMBI | 0.70% | 0.50% | -0.2 | 0.60% | 0.80% | -0.2 |
100.00% | 100.00% | 0 | 100.00% | 100.00% | 0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 63.10% | 61.40% | 1.6 | 56.40% | 54.80% | +1,6) |
Τέλος, σε επίπεδο καυσίμων πρωταγωνιστής για μια ακόμη χρονιά ήταν η βενζίνη με ποσοστό 41,9%, παρουσιάζοντας ωστόσο μείωση -2,9% σε σχέση με το ’22. Ακολούθησαν τα υβριδικά (HEV) με 30,9% και τα πετρελαιοκίνητα με 13,1%, με τα επαναφορτιζόμενα (BEV & PHEV) να κλείνουν τη χρονιά με ποσοστό 11,3%, καταγράφοντας αύξηση +3,4%.
Πιο αναλυτικά:
Δεκ. 2023 |
Δεκ. 2022 |
Δια-φορά |
Ιανου-άριος
|
Ιανου-άριος
|
Δια-φορά |
Μερίδιο αγοράς |
|
Δεκέμ-βριος 2023 |
Δεκέμ-βριος 2022 |
στην ΕΕ |
|||||
Ιαν.-Νοε. ‘23 |
|||||||
Βενζίνη | 35.30% | 40.30% | -4.9 | 41.90% | 44.80% | -2.9 | 35.70% |
Πετρέλαιο | 7.90% | 18.90% | -10.9 | 13.10% | 16.30% | -3.1 | 13.70% |
Υβριδικά (HEV) | 37.60% | 23.90% | 13.7 | 30.90% | 27.60% | 3.3 | 25.70% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15.10% | 12.70% | 2.4 | 11.30% | 7.90% | 3.4 | 21.90% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0.20% | 0.60% | -0.4 | 0.30% | 0.60% | -0.3 | 3.00% |
Υγραέριο | 3.90% | 3.70% | 0.2 | 2.50% | 2.90% | -0.4 | |
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |