Ο Δακτύλιος αυξάνει την ταχύτητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα

Έως και 12,2% έχει αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης των οδικών ΜΜΜ σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου.

Ο Δακτύλιος αυξάνει την ταχύτητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα

Έως και 12,2% έχει αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης των οδικών ΜΜΜ σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου.

Ταχύτερα κινούνται τα οδικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, μετά την πρόσφατη εφαρμογή του μέτρου του Δακτυλίου, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα, όπως δείχνουν τα στοιχεία από τη βάση δεδομένων του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΑ, συγκρίνοντας την περίοδο πριν και μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου, τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων και τρόλεϊ τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες αιχμής, που σε κάποιες περιπτώσεις πλησιάζει – ή και ξεπερνά ακόμη – το 10% σε αρκετούς κεντρικούς οδικούς άξονες.

Όπως είναι αυτονόητο, η αύξηση αυτή συνεπάγεται μείωση του χρόνου στον οποίο γίνονται οι διαδρομές των οδικών ΜΜΜ. Ειδικότερα, στις πρωινές ώρες αιχμής (07.00 – 10.00), πέντε κεντρικοί οδικοί άξονες παρουσιάζουν αύξηση ταχύτητας μετά την εφαρμογή του μέτρου:

  • Λ. Κηφισίας, από Φάρο Ψυχικού μέχρι Αμπελόκηπους (12,2%),
  • Λ. Βασιλέως Κωνσταντίνου, από Εθνική Πινακοθήκη έως Παναθηναϊκό Στάδιο (10,8%)
  • Ιερά Οδός, από Ελαιώνα έως Παλαιά Αγορά στον Πειραιά (10,4%)
  • Λ. Βουλιαγμένης, από Υμηττό μέχρι Καλιρρόης (6,7%)
  • Λ. Συγγρού, από ‘Αγιο Σώστη μέχρι Στύλους Ολυμπίου Διός (6,5%)
  • Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, από Λ. Αλεξάνδρας έως Σύνταγμα (3,3%)

Στις μεσημεριανές ώρες αιχμής (14.00 – 17.00), αύξηση ταχύτητας μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου παρουσιάζουν 11 κεντρικοί οδικοί άξονες:

  • Λ. Αλεξάνδρας, από Αμπελόκηπους μέχρι Πεδίον του ‘Αρεως (4,3%)
  • Οδός Ακαδημίας, από Πλατεία Κάνιγγος έως οδό Ακαδημίας (8,3%)
  • Οδός Σταδίου, από Ομόνοια έως Πλατεία Κλαυθμώνος (9,2%)
  • Οδός Πατησίων, από Λ. Αλεξάνδρας μέχρι Πλατεία Αμερικής (7,3%)
  • Λ. Κηφισίας, από Λ. Αλεξάνδρας μέχρι Φάρο Ψυχικού (8,8%)
  • Λ. Μεσογείων, από Μιχαλακοπούλου μέχρι Στ. Εθνικής ‘Αμυνας (11,9%)
  • Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, από Λ. Αλεξάνδρας έως Σύνταγμα (8,1%)
  • Λ. Βασιλέως Κωνσταντίνου, από Χίλτον μέχρι Παναθηναϊκό Στάδιο (34,3%)
  • Λ. Βουλιαγμένης, από Υμηττό έως Καλλιρρόης (10,4%)
  • Ιερά Οδός, από Ελαιώνα μέχρι Παλαιά Αγορά στον Πειραιά (2,5%)
  • Οδός Πειραιώς, από Ομόνοια μέχρι οδό Χαμοστέρνας (5%)

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τηλεματικής του Οργανισμού, την ίδια περίοδο εντοπίζονται και ορισμένα σημεία σε οδικές αρτηρίες, όπου παρατηρείται μείωση της μέσης ταχύτητας των οδικών ΜΜΜ, στις πρωινές ώρες αιχμής, όπως είναι στη Λ. Αλεξάνδρας, από Πάρκο έως Στ. Αμπελοκήπων (-3,1%) και στην οδό Πατησίων, από Πλ. Αμερικής μέχρι Πεδίον του ‘Αρεως (-1,9%). Στις δε μεσημεριανές ώρες αιχμής, μείωση μέσης ταχύτητας καταγράφηκε στη Λ. Βασ. Σοφίας, από οδό Ακαδημίας μέχρι Ιπποκράτειο (-1,5%), στον οδό Πανεπιστημίου, από Σύνταγμα μέχρι Ρεξ (-5,2%), στην οδό Πατησίων, από Πλατεία Αμερικής έως Πεδίον του ‘Αρεως (-1,3%).

Ωστόσο, παρά τη μείωση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ σε ορισμένα τμήματα, το πρόσημο – στο συνολικό οδικό δίκτυο της Αθήνας – είναι θετικό. Στην περαιτέρω αύξηση της μέσης ταχύτητας των οδικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εκτιμάται πως θα συνδράμουν και οι νέες ψηφιακές κάμερες, που εγκαταστάθηκαν στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.), για τη διευκόλυνση της επιτήρησης τους από την Τροχαία Αθηνών.

Το σύστημα ελέγχου (ραντάρ – φωτογραφική κάμερα) είναι τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο), λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και ελέγχει την κυκλοφορία των οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται με κρυπτογράφηση σε φωτογραφία, η οποία θα αξιοποιείται από την Τροχαία για διαπίστωση της παράβασης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!