«Δεν έχει καμία σχέση το τι γίνεται στο κέντρο της Αθήνας σήμερα με το τι γινόταν πριν εφαρμοστεί ο Δακτύλιος», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για το κυκλοφοριακό ζήτημα στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την εφαρμογή του «καθαρού» δακτυλίου. Όπως είπε, σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει επιδεινωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, διότι λιγότεροι επιβάτες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Για αυτό και αποφασίστηκε, κατόπιν εισήγησης των ειδικών, η εφαρμογή του δακτυλίου, όχι όμως απλά με το σύστημα των μονών- ζυγών.
«Πλέον μιλάμε για έναν ‘‘καθαρό’’ δακτύλιο, καθώς κυκλοφορούν σε αυτόν ελεύθερα τα οχήματα συγκεκριμένων κατηγοριών, όπως τα ηλεκτρικά, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου, τα υβριδικά, καθώς και τα οχήματα κατηγορίας Euro6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε όχι μόνο το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και το περιβαλλοντικό», σημείωσε ο κ Καραμανλής. Και υπογράμμισε πως παράλληλα μειώθηκαν στο μισό οι άδειες δακτυλίου. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε πως όλα τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη μετά την εφαρμογή του μέτρου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στην ενίσχυση των ΜΜΜ, επαναλαμβάνοντας ότι τον Ιούλιο του 2019, κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στην Αθήνα και σήμερα ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στα 1.320.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι το κυκλοφοριακό ζήτημα δεν αφορά μόνο την Κυβέρνηση ή μόνο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς και την Περιφέρεια Αττικής και το Δήμο Αθηναίων.