Ως “το νούμερο ένα πρόβλημα που απασχολεί την πόλη”, χαρακτήρισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης το κυκλοφοριακό, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας παρουσίασε τη στρατηγική της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, τονίζοντας ότι “δεν θα δεχθούμε άλλη δεκαετία χαμένων ευκαιριών για τη Θεσσαλονίκη”.
“Η δική μου επιμονή έχει να κάνει ακριβώς με τις υποδομές, κόντρα σε ομάδες που δεν διστάζουν κάθε φορά με όποιες ευαισθησίες εντός ή εκτός εισαγωγικών να σηκώνουν ένα χειρόφρενο, να φέρνουν μια τροχοπέδη στην ανάπτυξη της πόλης. Τα παραδείγματα είναι πολλά: υποθαλάσσια, περιφερειακή οδός, διάφοροι χώροι στάθμευσης, μετρό. Σήμερα είχαμε και την πιο πρόσφατη προσφυγή που αφορά την ανάπλαση της ΔΕΘ, ενός έργου δηλαδή που θα προσφέρει 2.000 υπόγειες θέσεις στάθμευσης, 70 στρέμματα κοινόχρηστου χώρου και πρασίνου, ενός έργου που θα προσφέρει ανάπτυξη”.
Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στο πλέγμα πρωτοβουλιών της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα:
1. Στηρίξαμε πολιτικά αλλά και έμπρακτα την ανάταξη του ΟΑΣΘ, μεταξύ άλλων και με τη δική μας τολμηρή κίνηση να ενισχύσουμε τον στόλο με 49 οχήματα.
2. Στηρίζουμε πολιτικά αλλά και επιχειρησιακά όπου χρειάζεται όλα τα μεγάλα έργα υποδομής και βελτίωσης της πόλης. Συγχρόνως σε κάθε μεγάλη ανάπλαση (π.χ. ανάπλαση ΔΕΘ, νέα Τούμπα, πλατεία Ελευθερίας, Στάβλοι Παπάφη) εξαντλούμε τις δυνατότητες για κατασκευή θέσεων στάθμευσης.
3. Κατασκευάσαμε νέες ποδηλατικές διαδρομές -περίπου οκτώ χιλιόμετρα νέων ποδηλατόδρομων- και κατεβάσαμε τον ποδηλατόδρομο από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα. Ξεκινάει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ένα έργο 1,3 εκατ. ευρώ που χρόνιζε, αυτό της συντήρησης των ποδηλατόδρομων στην Κουντουριώτου, στη Σαλαμίνος, στην Πολυτεχνείου, στην Αναγεννήσεως και της κατασκευής ποδηλατόδρομου στην Παπάφη.
4. Ολοκληρώσαμε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και σε στενή συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) τεκμηριώνουμε επιστημονικά όλες τις στρατηγικές του Δήμου στο σημαντικό θέμα της κινητικότητας και της κυκλοφορίας.
5. Προχωράμε στην ενίσχυση του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Δημοτικής Αστυνομίας και Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διαμορφωθεί ένα καθημερινό «στρατηγείο» κυκλοφορίας για τη Θεσσαλονίκη.
6. Ετοιμάζουμε 20 σημεία στάθμευσης μέσα στον αστικό ιστό, που θα προσφέρουν 764 νέες θέσεις στάθμευσης σε όλες τις γειτονιές.
7. Απομακρύνουμε συστηματικά εγκαταλειμμένα οχήματα, που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης.
8. Επαναφέρουμε τη συνεργασία με τον ΟΑΣΘ όσον αφορά την κατάσταση που επικρατεί στις λεωφορειολωρίδες, αξιοποιώντας την τηλεματική.
9. Προχωράμε στο θέμα των απαλλοτριώσεων και των διανοίξεων. Ήδη ξεκινάει ο διαγωνισμός για τη διάνοιξη της Αγίου Δημητρίου.
10. Στο θέμα της διαχείρισης των σηματοδοτών, συμφωνήσαμε με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η διαχείριση των φαναριών να γίνεται πλέον από έναν φορέα. Η περιφέρεια προχωρά στην υιοθέτηση ενός «έξυπνου» συστήματος φαναριών.
11. Διεκδικούμε την ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
12. Διεκδικούμε ακόμη την άμεση ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας, που σήμερα στελεχώνεται από μόλις 81 ένστολους και 12 διοικητικούς υπαλλήλους, ενώ οι οργανικές θέσεις που έχουν προβλεφθεί ανέρχονται σε 368.
13. Θέτουμε τη μικροκινητικότητα στην καθημερινή μας ατζέντα, προωθώντας μεταξύ άλλων κανονιστική διάταξη, ώστε τα πατίνια να κυκλοφορούν νόμιμα και με συγκεκριμένους κανόνες.