Η κατηγορία των B-SUV κυριαρχεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Aυτό επιβεβαιώνουν και τα επικαιροποιημένα στοιχεία του ΣΕΑΑ, καθώς μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2025 σχεδόν το 36% του συνόλου των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στους δρόμους ανήκουν στα B-SUV.
Ο ανταγωνισμός επομένως είναι, δικαιολογημένα, τεράστιος. Υπάρχουν πολλές καινούργιες προτάσεις που προσελκύουν το ενδιαφέρον και κάθε μία έχει τα δικά της “ατού”, που την κάνει να ξεχωρίζει.
Παρακάτω θα βρείτε την άποψή μας για τα Citroen C3 Aircross, Dacia Duster, FIAT Grande Panda, Opel Frontera και Suzuki Vitara, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.
Citroen C3 Aircross
Η μεγαλύτερη αλλαγή στο νέο C3 Aircross είναι η υιοθέτηση του υβριδικού συστήματος Hybrid 145. Πρόκειται για έναν συνδυασμό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων PureTech με 3 κυλίνδρους και ισχύ 136 ίππων, μαζί με ηλεκτρικό κινητήρα 28 ίππων και μπαταρία 48V. Το αποτέλεσμα είναι μία συνολική ισχύς 145 ίππων και ροπή 230 Nm, που περνά στον μπροστινό άξονα μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου e-DCS6 διπλού συμπλέκτη.
Η Citroen υπόσχεται ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά έως και το 50% του χρόνου εντός πόλης, συμβάλλοντας σε χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Οι εργοστασιακές τιμές κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές 120 γρ./χλμ. CO2, αριθμοί που το καθιστούν ελκυστικό τόσο για τον ιδιώτη όσο και για τον επαγγελματία που θέλει ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.
Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί με αρμονία. Το ξεκίνημα είναι συχνά ηλεκτρικό, με αθόρυβη κύλιση και άμεση απόκριση, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει με διακριτικό τρόπο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 7 έως και 8 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Citroen C3 Aircross
Dacia Duster 1.2T 4×4
Το τρίπτυχο “υβριδική τεχνολογία – τετρακίνηση – 130 ίπποι” είναι που καθιστά τη συγκεκριμένη έκδοση την πιο ενδιαφέρουσα από τη γκάμα του μοντέλου. Το Duster Hybrid 4×4 δεν θα το εκτιμήσουν μόνο όσοι γοητεύονται από τις επιδόσεις και την περιπέτεια στη φύση. Είναι το συνολικό, δεμένο αποτέλεσμα που κάνει τη διαφορά.
Όλα τα επιμέρους μέρη συνεργάζονται αρμονικά. Ο 3κύλινδρος 1.200άρης Turbo βενζίνης συνδυάζεται με σύστημα 48V Mild Hybrid και προσφέρει πλούσια απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν ενθουσιάζουν: 0-100 χλμ./ώρα σε 11’’ και τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα. Στην πράξη ωστόσο εισπράττεις ζωηράδα και σβελτάδα που κάνουν τη Dacia να δείχνει μετριόφρων στα νούμερα π0υ ανακοινώνει. Στην περίπτωση της κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να μην ισχύει το ίδιο, τα 6,8-7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που καταγράψαμε ωστόσο είναι μια χαμηλή τιμή που ελάχιστα απέχει από τις εργοστασιακές ανακοινώσεις (6,0-6,1 λτ./100 χλμ.).
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Dacia Duster 1.2Τ 4×4
FIAT Grande Panda Hybrid
Το Grande Panda είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε αμιγώς ηλεκτρικό, ήπια υβριδικό ή βενζινοκίνητο σύνολο. Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε το Panda Hybrid καθώς έχει σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας, χάρη και στην προσιτή του τιμή. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδυάζει ένα 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo 100 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 PS που βρίσκεται ενσωματωμένος στο (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e‑DCT 6 σχέσεων και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 0,876 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 110 ίππους και η ροπή τα 205 Nm.
Το Grande Panda μπορεί χάρη στο υβριδικό του σύστημα να κινηθεί ηλεκτρικά στο ξεκίνημα, στην πορεία με ήπιο ρυθμό για έως 1 χλμ. και στο παρκάρισμα, και να πετύχει – στη θεωρία – την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει η FIAT: 5,1 λίτρα/100 χλμ..
Στην πράξη, πλησιάσαμε αρκετά αυτή την τιμή σε ταξίδι που συνδύαζε αυτοκινητόδρομο και ορεινές διαδρομές, παρότι ο βενζινοκινητήρας ήταν ακόμη άστρωτος. Γεγονός που σημαίνει πως τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. που καταγράψαμε, μπορούν να μειωθούν περεταίρω.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του FIAT Grande Panda
Opel Frontera Hybrid
Το νέο Opel Frontera είναι διαθέσιμο σε 3 επιλογές από πλευράς κινητήρα: ηλεκτρικό με 113 ίππους και υβριδικό με 110 PS ή 145 PS. Στην περίπτωσή μας, το γερμανικό B-SUV είναι η ισχυρότερη υβριδική εκδοχή. Ένας ηλεκτροκινητήρας 28 ίππων είναι ενσωματωμένος στο (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο eDCT6 διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,88 kWh και συνδράμει τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 136 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων και 230 Nm ροπής εξασφαλίζουν ταχύτατες επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 9’’ και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, η γραμμική ανάπτυξη της πλούσιας ροπής και η σπιρτάδα του B-SUV στο πάτημα του γκαζιού τεκμηριώνουν τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδράμει στην απόδοση, προσφέροντας εκκινήσεις με νεύρο και αμεσότητα, αλλά κυρίως την οικονομία καυσίμου. Με φουλ κλιματισμό τις ημέρες της δοκιμής μπορεί να μην πλησιάσαμε τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,2-5,3 λίτρα / 100 χλμ.), αλλά και πάλι τα συν-πλην 7 λίτρα που καταγράψαμε για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι μια πολύ καλή τιμή.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Opel Frontera Hybrid
Suzuki Vitara 1.4T 48V Hybrid 4WD
Το Vitara είναι ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς και αυτό αποτυπώνεται και στη σχεδίασή του. Άλλωστε, δεν υπάρχουν οπτικές αλλαγές και η φρέσκια εξωτερική του εικόνα, παραμένει στο σκαλοπάτι της πετυχημένης διαχρονικής του εμφάνισης, ενώ τουλάχιστον για την ώρα δεν νιώθει την ανάγκη για οπτικούς εντυπωσιασμούς. Πορεύεται ήδη εδώ και καιρό στην εξηλεκτρισμένη του λογική, από τις βασικές εκδόσεις με mild hybrid 48V.
H υπολογίσιμη εκδρομική δύναμη της πιάτσας με εξηλεκτρισμένο τον κινητήρα των 1,4 λίτρων συνδυάζει την απόδοση με το καθαρό πνεύμα και οι πρόσφατες αλλαγές που δέχτηκε στον κινητήρα για εναρμονισμό με τις ευρωπαϊκές νόρμες της εποχής, μπορεί να του έκοψε 19 ίππους, όμως στην πράξη και σε επίπεδο ουσίας οι 110 ίπποι δεν δείχνουν να στερούνται τους επιπλέον καλπασμούς. Ο κινητήρας Boosterjet Hybrid 48V είναι ο τετρακύλινδρος των 1.373 κ. εκ. της Suzuki που συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης στα 48V.
Ως συνώνυμο της ελευθερίας όμως, το Vitara δεν μένει μόνο εκεί τουλάχιστον για την έκδοση που οδηγούμε με την τετρακίνηση AllGrip να υποδηλώνει ότι η περιπέτεια δεν θα σταματήσει νωρίς εφόσον μπορούν να διαπραγματευτούν την πρόσφυση τα ασφάλτινα ελαστικά του.