H Dacia αναβαθμίζει τη γκάμα των κινητήρων των δύο SUV της, του Duster και του Bigster, με την προσθήκη του συστήματος κίνησης Hybrid-G 150 4X4.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) και διαθέτει τετρακίνηση (4×4). Συνδυάζει, σύμφωνα με την Dacia, αποδοτικότητα, ευελιξία και οικονομία.
Αποτελείται από έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρου, με υποβοήθηση 48V (mild hybrid) και ισχύ 103 kW (140 ίππων) στον εμπρός άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα 23 kW (31 ίππων) στον πίσω. H συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 113 kW (154 ίππους), με ροπή 230 Nm από τον θερμικό κινητήρα και έως 87 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (paddles) στο τιμόνι, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο 2 σχέσεων και αποσυνδεόμενο πίσω άξονα – μια παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία.
Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα και η μπαταρία 48V (0,84 kWh) φορτίζουν αυτόματα κατά την πέδηση και την επιβράδυνση, επιτρέποντας στο σύστημα να λειτουργεί συχνά σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Στην πόλη, το Duster και το Bigster μπορούν να κινούνται έως και κατά 60% του χρόνου αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Το μοναδικό αυτό υβριδικό 4×4 σύστημα κίνησης διπλού καυσίμου αξιοποιεί τη χαμηλή τιμή του LPG, μειώνοντας το κόστος χρήσης έως και 30% και τις εκπομπές CO2 κατά 20 γρ./χλμ. σε σύγκριση με την τρέχουσα έκδοση 4×4, που εξοπλίζεται με θερμικό κινητήρα.
Με δύο δεξαμενές καυσίμου των 50 λίτρων (βενζίνης και LPG), το Duster εξασφαλίζει αυτονομία έως και 1.500 χλμ. (WLTP) χωρίς ανεφοδιασμό.
Το υβριδικό σύστημα 48V επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 7,1 – 7,2 λτ./100 χλμ. με LPG και 5,5 – 5,6 λτ./100 χλμ. με βενζίνη, με εκπομπές CO₂ 116 – 118 γρ./χλμ. (LPG) και 124 – 126 γρ./χλμ. (βενζίνη) αντίστοιχα.
Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 6 προγράμματα οδήγησης:
- Auto: αυτόματη εναλλαγή 4×2 / 4×4.
- Eco: εκκίνηση σε ηλεκτρική λειτουργία, με ενεργοποίηση 4×4 αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης.
- Snow: μεγαλύτερη ασφάλεια σε ολισθηρά οδοστρώματα.
- Mud/Sand: μόνιμη τετρακίνηση για χαλαρά εδάφη.
- Lock: για εκτός δρόμου οδήγηση σε δύσβατες διαδρομές με χαμηλή ταχύτητα.
- Hill Descent Control: ελεγχόμενη ταχύτητα και σταθερότητας σε κατηφορικές διαδρομές (4 – 30 χλμ./ώρα).
Νέοι κινητήρες για το Dacia Duster
Το Duster ανανεώνει πλήρως τη γκάμα κινητήρων του και σύμφωνα με την εταιρεία προσφέρουν πλέον περισσότερη ισχύ, παραμένοντας όμως οικονομικό:
- Το Hybrid 155 αντικαθιστά το Hybrid 140.
- Το Mild Hybrid 140 αντικαθιστά το Mild Hybrid 130.
- Το Eco–G 120 αντικαθιστά το Eco-G 100.
Έτσι, το νέο Duster θα διατίθεται με τέσσερις επιλογές κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του Hybrid–G 150 4x4, που είναι όλες συμβατές με το πρότυπο EU6e–bis.
Duster Hybrid 155
Μετά το Bigster, και το Duster εξοπλίζεται πλέον με το νέο full υβριδικό κινητήρα Hybrid 155. Ο συνδυασμός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 109 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρων (50 ίππων + υψηλής τάσης μίζας/γεννήτριας), μπαταρίας 1,4 kWh (230V) και αυτόματου ηλεκτρικού κιβωτίου εξασφαλίζει έως και 80% κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά στην πόλη, με εκκίνηση πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία.
Η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 4,6 λτ./100 χλμ. (-8% έναντι Hybrid 140), ενώ οι εκπομπές CO₂ περιορίζονται στα 105 γρ./χλμ. (-7 γρ.).
Duster Mild Hybrid 140
Η νέα έκδοση Mild Hybrid 140 συνδυάζει 3κύλινδρο 1,2 λίτρου κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Miller και σύστημα 48V mild hybrid με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η υποβοήθηση κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση μειώνει την κατανάλωση στα 5,4 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές σε 122 γρ./χλμ., δηλαδή -10% σε σχέση με έναν ισοδύναμο θερμικό κινητήρα.
Duster Eco–G 120
Η έκδοση διπλού καυσίμου του Duster αποκτά περισσότερη ισχύ (+20 ίπποι), παραμένοντας η πιο οικονομική επιλογή. Με αυτονομία έως 1.380 χλμ. (50 λτ. βενζίνη + 50 λτ. LPG), ο νέος κινητήρας Eco-G 120 προσφέρει 10% χαμηλότερες εκπομπές CO2, έναντι της αντίστοιχης βενζινοκίνητης έκδοσης, χωρίς μείωση στον χώρο αποσκευών.