Χρυσοχοΐδης στα Παραπολιτικά 90,1: Στον νέο ΚΟΚ τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, αναφέρθηκε στον νέο ΚΟΚ και τις διατάξεις του, οι οποίες έχουν ως στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Χρυσοχοΐδης στα Παραπολιτικά 90,1: Στον νέο ΚΟΚ τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, αναφέρθηκε στον νέο ΚΟΚ και τις διατάξεις του, οι οποίες έχουν ως στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μίλησε το πρωί της Τρίτης (17/6) στα Παραπολιτικά 90,1, στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Σχετικά με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είπε: «Υπάρχουν δύο στάδια εφαρμογής των νέων διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το πρώτο στάδιο είναι το άμεσο, δηλαδή με τη δημοσίευση από την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ξεκινάει η εφαρμογή για το κόκκινο, για την παραβίαση του STOP, για το κράνος, για το αλκοτέστ, για την επικίνδυνη οδήγηση και γι’ αυτούς που κάνουν τους αυτοσχέδιους αγώνες».

«Στη συνέχεια κλιμακώνονται μέσα στον χρόνο μέχρι την 1η Ιανουαρίου του ’26 μια σειρά από παραβάσεις. Το καινούργιο στον ΚΟΚ και η λογική του είναι ότι τιμωρείται με την παράβαση ο οδηγός και όχι το όχημα και το δεύτερο είναι ότι επιβάλλονται πρόστιμα σε εκείνες τις παραβάσεις οι οποίες δημιουργούν θανατηφόρα ατυχήματα. Θανατηφόρα ατυχήματα δημιουργούνται από το κράνος…».

Αναφορικά με την Τροχαία τόνισε: «Φυσικά υπάρχει Τροχαία, στο κέντρο της Αθήνας περισσότερο, γιατί χρειάζεται περισσότερο. Δεύτερον, η Τροχαία την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ δεν ήταν στο κέντρο, ήταν στη Βουλιαγμένης και στην παραλιακή, όπου υπήρχε ένα χιλιόμετρο ουρά κάνοντας αλκοτέστ. Επίσης, Τροχαία υπάρχει σε όλα εκείνα τα σημεία που χρειάζεται να βοηθηθεί η κυκλοφορία, αλλά μην περιμένουμε η Τροχαία να λύσει θέματα τα οποία έχουν πιο μόνιμο και πιο δομικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, το θέμα του Κηφισού δεν μπορεί να το λύσει η Τροχαία. Ένας δρόμος που παίρνει 3.000 αυτοκίνητα την ώρα προφανώς έχουμε πρόβλημα και πρέπει εκεί να αναζητηθούν άλλου είδους λύσεις». 

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Όπως σημείωσε: «Από τη μέρα που ήρθα στην Τροχαία Αττικής έχουν προστεθεί 400 άτομα, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην Τροχαία, διότι θεωρώ ότι είναι εμπροσθοφυλακή της προστασίας του πολίτη» και πρόσθεσε: «Αυτό που τιμωρεί ο καινούργιος Κώδικας είναι η υποτροπή, αν δηλαδή το ξανακάνεις, τότε και το πρόστιμο είναι βαρύτατο και οι συνέπειες πολύ βαριές».

Όσον αφορά τα αλκοτέστ, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ανέφερε: «Οι έλεγχοι στα αλκοτέστ ήταν 8.000 το τριήμερο και από αυτούς περίπου 700 βρέθηκαν παραβάτες». Ερωτηθείς ποιες θα είναι οι συνέπειες για τους 700 παραβάτες, ο υπουργός απάντησε: «Προβλέπονται από τον νόμο οι συνέπειες, ανάλογα με το πόσο έχουν πιει, αντίστοιχη είναι και η ποινική διάσταση και η διοικητική και αφαίρεση της άδειας οδήγησης και πρόστιμο». Συμπλήρωσε δε: «Δύο είναι οι λόγοι των ατυχημάτων, πέρα από το κράνος. Ο ένας λόγος είναι η παραβίαση του κόκκινου και ο άλλος το κινητό τηλέφωνο. Να έχουμε υπόψη μας ότι αν κάποιος μιλώντας στο κινητό προκαλέσει ατύχημα, αυτό δεν είναι κρυφό, διατάσσει άρση του απορρήτου ο εισαγγελέας και εκεί θα φανεί ότι εκείνη την ώρα μιλούσε ή κατέβαζε δεδομένα. Η ομιλία στο κινητό μέσα από τη συσκευή του αυτοκινήτου δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα, δεν αποτελεί παράβαση, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε στο κινητό. Είναι βέβαιο ότι οδηγεί σε μια κατάσταση που δεν αντιλαμβανόμαστε τους κινδύνους και έχουμε πάρα πολλές παρασύρσεις πεζών και θανατηφόρες και αδικαιολόγητες».

ΠΗΓΗ: PARAPOLITIKA.GR

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!