Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και εξέφρασε την εκτίμηση ότι το κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν θα ανέβει την καλοκαιρινή περίοδο, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνουν ίδιες οι συνθήκες σε ό,τι αφορά στις διεθνείς τιμές των καυσίμων.
«Η μείωση των λιμενικών τελών και των λιμενικών εξόδων, που ήταν μια απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για να αντιμετωπίσουμε την επιπλέον αύξηση του τελικού κόστους λόγω της αλλαγής του καυσίμου έρχεται σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής της διεθνής τιμής του καυσίμου να δημιουργεί ένα τέτοιο περιβάλλον που δεν αυξάνεται επιπλέον, το λειτουργικό κόστος των πλοίων λόγω της αλλαγής του καυσίμου».
«Τα πλοία από 1η Μαΐου, τα μεγάλα φέρρυ που ταξιδεύει ο κόσμος στα νησιά μας έχουν αλλάξει καύσιμο το οποίο είναι 20% ακριβότερο από αυτό που είχαν στις 30 Απριλίου. Η μία ενέργεια της κυβέρνησης και η διεθνής τιμή του καυσίμου δημιουργούν ένα περιβάλλον το οποίο βλέπουμε ότι θα υπάρχει μία σταθερότητα στις τιμές. {…} Εφόσον οι συνθήκες θα παραμένουν αυτές που είναι δεν βλέπω τον λόγο να υπάρξουν αυξήσεις» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Όταν ερωτήθηκε γιατί δεν επηρεάζεται το κόστος των εισιτηρίων προς το κάτω δεδομένης της πτωτικής πορείας των καυσίμων, ο κ. Θεοδωράτος εξήγησε ότι αν δεν είχαμε την αλλαγή του τύπου καυσίμου, θα φαινόταν η πτώση των διεθνών τιμών στα εισιτήρια.
Ως προς το τι μπορεί να γίνει για να μειωθεί το κόστος, ο κ. Θεοδωράτος αναφέρθηκε στην αναμόρφωση παραγόντων που θα μπορέσουν να κάνουν την ακτοπλοΐα πιο προσιτή, όπως είναι ο ΦΠΑ, όπου σημείωσε πως έχουμε το υψηλότερο ποσοστό από όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες (υπάρχουν χώρες οι οποίες έχουν 5%-10%, ενώ άλλες έχουν μηδενικό ΦΠΑ).
Σχετικά με το γεγονός ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός στα περισσότερα δρομολόγια, κρατώντας ψηλά το κόστος των εισιτηρίων, ο κ. Θεοδωράτος δήλωσε: «Το ότι δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός πρέπει να μας απασχολήσει, διότι έρχεται σε απάντηση της συναδέλφου σας που μου είπατε, γιατί το κάναμε αυτό; Είναι πολύ χαμηλά τα ποσοστά, οπότε πολλές γραμμές αυτή τη στιγμή δεν παράγουν κέρδη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετούς. Άρα το μονοπώλιο δεν το δημιουργεί η εταιρία αλλά το δημιουργεί η αγορά με την έννοια της μη ύπαρξης βιώσιμων δρομολογίων σε πολλές γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας».