Σε εμφάνισή του στην εκπομπή Newsroom του ΕΡΤΝews, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου μίλησε για θέματα που αφορούν τις αρμοδιότητές του και τις αλλαγές που συζητήθηκαν κατά τη δημόσια διαβούλευση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Από τις κυριότερες είναι το όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλης και σχέδια για πράσινο δακτύλιο.
Μιλώντας για 120 αλλαγές κατά τη δημόσια διαβούλευση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο υφπουργός ανέφερε επίσης ότι θα είναι υποχρεωτικό κάθε οδηγός να σταματάει σε διάβαση, όπως στο εξωτερικό. Επίσης, τόνισε ότι η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ατυχήματος θα αντιμετωπίζεται ως κακούργημα. Σε περίπτωση στάθμευσης σε ράμπα ΑμΕΑ το όχημα θα απομακρύνεται με γερανό. Επίσης, οι μοτοσυκλέτες θα έχουν προτεραιότητα μόνο όταν βρίσκονται μπροστά σε φωτεινό σηματοδότη, και όχι ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Ο Βασίλης Οικονόμου δήλωσε για τον πράσινο δακτύλιο: «Εξετάζουμε τις δυνατότητες για δακτύλιο που να συνεισφέρει στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο αφού έχουμε 400 καινούρια λεωφορεία και θα έχουμε 950 μέχρι το καλοκαίρι. Καταγράφουμε τα στοιχεία στο υπουργείο για να δούμε πόσα είναι τα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, τα οποία θα μπορούσαν να ήταν η βάση ενός τέτοιου σχεδίου».
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
«Θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα ασφάλειας ότι πλέον το κράτος θα είναι παρών. Η δημόσια συγκοινωνία είναι για τον απλό κόσμο, για τον εργαζόμενο, για τον σπουδαστή και όχι για μια ομάδα η οποία θα περιφέρεται μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα», ανέφερε ο κ. Οικονόμου, υπενθυμίζοντας ότι έχει ξεκινήσει η οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων».
«Με τις λεωφορειολωρίδες ανοικτές, θα έχουμε την συγκοινωνία στην ώρα που θέλουμε και μάλιστα υπό αυστηρή επιτήρηση της Τροχαίας». Αναφορικά με τα ταξί, ο κ. Οικονόμου είπε ότι στα δεδομένα που εξετάζονται είναι οι λεωφορειολωρίδες της Ευρώπης, που χρησιμοποιούνται και από τα ταξί.
«Η αλήθεια είναι ότι μόνο αν μετατεθεί η ώρα της τροφοδοσίας των καταστημάτων θα μειωθεί η κίνηση από 10 έως 20%. Μέσα στον δακτύλιο κινούνται περί το 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα, και στο λεκανοπέδιο είναι περί των 3 εκατομμυρίων, δηλαδή έχουμε διπλάσιο με τριπλάσιο στόλο. Το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού θα είναι στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ τώρα δεν προλαβαίνεις να περάσεις το δρόμο», είπε ο Βασίλης Οικονόμου, υπενθυμίζοντας ότι το 2023 ο απολογισμός ήταν 122 νεκρούς πεζούς και το 80% αυτών ήταν πάνω από 65 χρονών.
Επίσης, διατάχθηκε η παρουσία ειδικών φρουρών της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αστυνόμευσης για τις δημόσιες συγκοινωνίες σε συγκεκριμένες περιοχές με αυξημένη παραβατικότητα, ως μέρος ενός μέτρου που θα ξεκινήσει στις 21 Φεβρουαρίου. Ο κ. Οικονόμου δήλωσε: «Θα ξεκινήσουμε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου από το αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων με τρεις αστυνομικούς, δύο με στολή και έναν με πολιτικά, σε λεωφορείο που θα κάνει το δρομολόγιο Λιόσια–Ζεφύρι».
Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ειδικό σώμα για αυτό το σκοπό: «Ξεκινάμε από τις ευαίσθητες περιοχές που βλέπουμε μεγάλη παραβατικότητα μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα. Ειδικοί φρουροί, θα αναλάβουν, από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου. Δεν μπορεί να κυκλοφορήσει γυναίκα μόνη της μετά τις 5 6 το απόγευμα στο Μενίδι, στα Λιόσια, στο Ζεφύρι. Είναι αδιανόητα αυτά».