Δημοσκόπηση GPO για τα Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό: Το 32% χρειάζεται ως και 1 ώρα για να φτάσει στη δουλειά του

Η συχνότητα των δρομολογίων και η καθαριότητα τα μεγαλύτερα προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της GPO για το κυκλοφοριακό για λογαρισμό του Παραπολιτικά 90,1.

Δημοσκόπηση GPO για τα Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό: Το 32% χρειάζεται ως και 1 ώρα για να φτάσει στη δουλειά του

Η συχνότητα των δρομολογίων και η καθαριότητα τα μεγαλύτερα προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της GPO για το κυκλοφοριακό για λογαρισμό του Παραπολιτικά 90,1.

Μια μεγάλη έρευνα για το πολυπαραγοντικό πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην Αττική ξεκίνησαν από την Τρίτη 15 Οκτωβρίου τα Παραπολιτικά 90,1, ανοίγοντας τα μικρόφωνά τους σε συγκοινωνιολόγους, εργαζόμενους στον χώρο, αρμόδιους και συναρμόδιους υπουργούς, την Περιφέρεια και τους δημάρχους.

Τα Παραπολιτικά 90,1 βγήκαν στους δρόμους και… έψαξαν απαντήσεις για τη «μάστιγα» του κυκλοφοριακού, αλλά και τα μέτρα και τις ενέργειες που μπορούν να δώσουν λύσεις. Πώς μπορεί να αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα;

Η δημοσκόπηση της GPO για το κυκλοφοριακό για τα Παραπολιτικά 90,1

Στο πλαίσιο αυτό, η GPO διενήργησε και μια μεγάλη έρευνα για τα Παραπολιτικά 90,1 με στόχο την καταγραφή της αξιολόγησης των συγκοινωνιών της Αττικής από τους κατοίκους της, καθώς και την αντίληψη των ερωτώμενων για την υφιστάμενη κατάσταση στην Αττική σχετικά με το κυκλοφοριακό και τη στάθμευση.

Στα σημαντικά ευρήματα της έρευνας, βρίσκουμε ότι οι ερωτώμενοι για τη μετακίνησή τους από το σπίτι στον καθημερινό προορισμό τους, είτε ως οδηγοί είτε με Μέσα Μεταφοράς, κατά 32% δαπανούν έως και 1 ώρα. 

Σχετικά με τις υπηρεσίες του ΟΑΣΑ, το Μετρό συγκεντρώνει τις περισσότερες θετικές απόψεις όπου το 79,1% των ερωτώμενων το αξιολογεί θετικά και μάλλον θετικά. Χαμηλά ποσοστά θετικής αξιολόγησης καταγράφουν Λεωφορεία (30,6%), Τρόλεϊ (23,5%) και Τραμ (27,8%).

Ωστόσο, η συχνότητα των δρομολογίων (45,6%) και η καθαριότητα και συντήρηση των οχημάτων (44,9%) αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών. Μάλιστα, το 76,4% των ερωτηθέντων απαντούν ότι θα χρησιμοποιούσαν συχνότερα τα Μέσα Μεταφοράς αν ήταν πιο γρήγορα.

41% μετακινούνται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, 40,7% με ΙΧ αυτοκίνητο

Αρχικά έγινε προσπάθεια διερεύνησης των συνηθειών μετακίνησης των ερωτώμενων, όπου οι περισσότεροι εκ των ερωτώμενων δήλωσαν ότι μετακινούνται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (41%) και ΙΧ αυτοκίνητο (40,7%). Στη δημογραφική ανάλυση, παρατηρούμε ότι οι κάτοικοι άνω των 65 ετών τείνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (52%) έναντι των άλλων ηλικιακών κατηγοριών, καθώς και ότι οι κάτοικοι Ανατολικής Αττικής χρησιμοποιούν περισσότερο το ΙΧ αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους (53,5%).

kartela1_parapolitika_kukloforiako1

Το 35,6% δαπανά έως 30 λεπτά για τη μετακίνησή του από το σπίτι στον καθημερινό προορισμό του

Σχετικά με τον χρόνο που δαπανούν οι ερωτώμενοι για τη μετακίνησή τους από το σπίτι στον καθημερινό προορισμό τους, είτε ως οδηγοί, είτε με Μέσα Μεταφοράς, το 35,6% δηλώνει ότι δαπανά έως 30 λεπτά, ενώ σχεδόν το 32% έως και 1 ώρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σχεδόν το 15% των κατοίκων της Αττικής δηλώνει ότι δαπανά πάνω από 1 ώρα για να πάει στον προορισμό του (έως 1,5 ώρα 10% & έως 2 ώρες 4,8%).

kartela2_parapolitika_kukloforiako2

Το 21,9% χρησιμοποιεί καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σε ερώτηση που αφορούσε τη συχνότητα της χρήσης των Μέσων Μεταφοράς, το 21,9% αναφέρει ότι τα χρησιμοποιεί καθημερινά, το 18,7% από 3 έως 5 φορές την εβδομάδα, ενώ το 29,6% σπάνια. Στην κατηγοριοποίηση των απαντήσεων ανά ηλικία παρατηρούμε ότι οι ηλικίες 40-54 ετών (35%) και 55-64 ετών (35,7%) καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά των ερωτώμενων που χρησιμοποιούν σπάνια τα Μέσα.

kartela3_parapolitika_kukloforiako3

Το 73,4% χρησιμοποιεί το μετρό, το 55,3% το λεωφορείο

Όσον αφορά τα Μέσα Μεταφοράς που χρησιμοποιούν περισσότερο, το 73,4% των ερωτώμενων ανέφερε το μετρό και το 55,3% το Λεωφορείο. Χαμηλότερα ποσοστά καταγράφουν Τρόλεϊ (13,3%), Προαστιακός (10,7%) και Τραμ (9,1%).

kartela4_parapolitika_kukloforiako4

Ικανοποιημένο το 57,4% με την ασφάλεια των Μέσων Μεταφοράς – Χαμηλότερα ποσοστά στη Δυτική Αττική

Στην επόμενη ενότητα παρατέθηκε μια σειρά ερωτήσεων που στόχευαν στην αξιολόγηση των δημόσιων συγκοινωνιών της Αττικής. Αρχικά, σχεδόν το 53% δήλωσε πολύ και αρκετά ικανοποιημένο με την ακρίβεια των χρόνων άφιξης – αναχώρησης των Μέσων Μεταφοράς, ενώ το 57,4% πολύ και αρκετά ικανοποιημένο σχετικά με την ασφάλεια κατά τη χρήση των Μέσων.

Στη δημογραφική ανάλυση των παραπάνω απαντήσεων, διακρίνουμε πως οι κάτοικοι Δυτικής Αττικής καταγράφουν τα χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης συγκριτικά με τους κατοίκους των υπόλοιπων Περιφερειακών Ενοτήτων.

kartela5_parapolitika_kukloforiako5

 

kartela6_parapolitika_kukloforiako6

Μοιρασμένοι οι πολίτες στην αξιολόγηση των υπηρεσιών των Μέσων Μεταφοράς

Αναφορικά με τη γενικότερη αξιολόγηση των υπηρεσιών των Μέσων Μεταφοράς, το 47,3% αξιολογεί με θετικό πρόσημο τις σχετικές υπηρεσίες ενώ το 48,8% έχει αντίθετη άποψη.

Παράλληλα, το 36,5% πιστεύει ότι τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει βελτίωση στις υπηρεσίες των Μέσων, το 25,5% ότι δεν έχει υπάρξει κάποια αλλαγή και το 33,2% ότι έχουν επιδεινωθεί.

kartela7_parapolitika_kukloforiakook

 

kartela8_parapolitika_kukloforiako8

Σχετικά με τις υπηρεσίες του ΟΑΣΑτο Μετρό συγκεντρώνει τις περισσότερες θετικές απόψεις όπου το 79,1% των ερωτώμενων το αξιολογεί θετικά και μάλλον θετικά.

Χαμηλά ποσοστά θετικής αξιολόγησης καταγράφουν Λεωφορεία (30,6%), Τρόλεϊ (23,5%) και Τραμ (27,8%).

kartela9a_parapolitika_kukloforiako9
kartela9b_parapolitika_kukloforiako9

 

kartela9c_parapolitika_kukloforiako9
kartela9d_parapolitika_kukloforiako9

Η συχνότητα των δρομολογίων και η καθαριότητα τα μεγαλύτερα προβλήματα 

Σύμφωνα με τις απόψεις των ερωτώμενων, η συχνότητα των δρομολογίων (45,6%) και η καθαριότητα και συντήρηση των οχημάτων (44,9%) αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών.

Παράλληλα, σχεδόν 4 στους 10 συμμετέχοντες αναφέρουν ως πρόβλημα την καθυστέρηση ή ακύρωση δρομολογίων (38,2%). Στην κατηγοριοποίηση των απαντήσεων ανά περιοχή κατοικίας, παρατηρούμε πως η συχνότητα των δρομολογίων προβληματίζει περισσότερο του κατοίκους του Νοτίου Τομέα Αθηνών (54,9%), η καθαριότητα και συντήρηση των οχημάτων τους κατοίκους του Βορείου Τομέα Αθηνών (51,9%), η καθυστέρηση ή ακύρωση των δρομολογίων του κατοίκους Δυτικής Αττικής και Πειραιά (48% & 45,5%), η κάλυψη των περιοχών τους κατοίκους Ανατολικής Αττικής (31%) και η ασφάλεια κατά τη χρήση τους κατοίκους Δυτικής Αττικής (35,2%).

kartela10_parapolitika_kukloforiako10

Το 75,2% πιστεύει ότι είναι μεγάλο το ποσοστό λαθρεπιβίβασης

Όσον αφορά την αντίληψη των συμμετεχόντων για τη λαθρεπιβίβαση στα Μέσα Μεταφοράς, το 75,2% πιστεύει ότι είναι μεγάλος ο αριθμός των επιβατών που δεν πληρώνουν εισιτήριο.

kartela11_parapolitika_kukloforiako11

Το 76,4% θα χρησιμοποιούσε συχνότερα τα Μέσα Μεταφοράς αν ήταν πιο γρήγορα

Στην τελευταία ερώτηση της συγκεκριμένης ενότητας, οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν στο κατά πόσο θα χρησιμοποιούσαν τα Μέσα Μεταφοράς αν ήταν πιο γρήγορα, όπου το 76,4% απάντησε ότι θα τα χρησιμοποιούσε συχνότερα.

kartela12_parapolitika_kukloforiako12

Η ταυτότητα της έρευνας

Επωνυμία του διενεργήσαντος την έρευνα: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ

Επωνυμία του εντολέα: ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 FM

Σκοπός της έρευνας: ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δείγματος: ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: κάτοικοι 17 ετών και άνω της Περιφέρειας ΑΤΤΙΚΗΣ.

Το μέγεθος του δείγματος: Σχεδιασμένο δείγμα 800 ατόμων. Πραγματοποιήθηκε στο σύνολό του.

Το χρονικό διάστημα συλλογής στοιχείων: Από 16 έως 20 Οκτωβρίου 2024.

Μέθοδος δειγματοληψίας: Στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Το δείγμα κατανεμήθηκε με τη μέθοδο των ποσοστώσεων, με αναλογία κατοίκων ως προς τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, το φύλο και την ηλικία.

Μέθοδος συλλογής στοιχείων: Το 55% με τηλεφωνικές συνεντεύξεις μέσω συστήματος CATI με χρήση γραπτού δομημένου ερωτηματολογίου και το 45% με αυτοσυμπληρούμενα ερωτηματολόγια μέσω διαδικτυακού πάνελ.

Το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με το αποτέλεσμα της έρευνας: Το μέγιστο τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης είναι 3,15%.

Η συλλογή και επεξεργασία των όποιων πιθανών προσωπικών δεδομένων, ακολουθεί το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα και συμμορφώνεται απόλυτα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR).

ΠΗΓΗ: PARAPOLITIKA.GR

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!