Ο απολογισμός της εκδήλωσης του Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια»

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) “Πάνος Μυλωνάς” πραγματοποίησε την Παρασκευή 14/6 την καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Ο απολογισμός της εκδήλωσης του Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια»

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) “Πάνος Μυλωνάς” πραγματοποίησε την Παρασκευή 14/6 την καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Με κεντρικό μήνυμα «Μια στάση για την ασφάλειά σας…μια στάση ΖΩΗΣ» το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) “Πάνος Μυλωνάς”, σε συνεργασία με την Ολυμπία Οδό, πραγματοποίησε στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Μεγάρων την καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια», την Παρασκευή 14/6.

Η πρωτοβουλία είχε ως στόχο να υπενθυμίσει στους οδηγούς και να τους ενημερώσει σχετικά με τη σημασία της τεχνικής κατάστασης του οχήματος και της περιοδικής συντήρησης. Παράλληλα επισημάνθηκε σε ποια σημεία του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει οπτικός έλεγχος στο πλαίσιο της προετοιμασίας για ένα κοντινό ή μακρινό ταξίδι.

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο Οργανισμών και εθελοντές, εργαζόμενοι εταιριών, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς έλεγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Να σημειωθεί ότι δεν θα πρέπει να μεταφέρονται αποσκευές και να αφήνονται ελεύθερα αντικείμενα στην καμπίνα των επιβατών καθώς σε περίπτωση σύγκρουσης υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τραυματισμού. Οι έλεγχοι έγιναν τυχαία σε διερχόμενα αυτοκίνητα στο ΣΕΑ Μεγάρων.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από τους ελέγχους που διενεργήθηκαν είναι τα ακόλουθα:

  • Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη.
  • Στο 28,6% των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειοψηφία τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
  • Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων.
  • Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
  • Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους.
  • Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
  • Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία ενα κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 cm όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!