Αύξηση 31,3% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Απρίλιο του 2024 συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2023, μετά την πτώση 6,1% του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, βλέπουμε πως τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 13.448 επιβατικά ΙΧ έναντι 10.239 πέρσι.
Έτσι, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παραμένει ανοδική (+13,9%) το πρώτο τετράμηνο σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 50.116 ταξινομήσεις επιβατικών έναντι 44.011 πέρυσι.
Σημαντική άνοδο είχαμε τον Απρίλιο και στα καινούρια λεωφορεία (+478,6%), αλλά και στις ταξινομήσεις φορτηγών (+7,8%).
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ:
Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.448 | 10.239 | +31,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
814 | 755 | +7,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 81 | 14 | +478,6% |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Μεταβολή
2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 50.116 | 44.011 | +13,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
3.695 | 3.819 | -3,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 170 | 77 | +120,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, τα B-SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία περίπου νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) και στην τρίτη τα C-SUV, με πτωτική όμως τάση αμφότερες οι κατηγορίες. Πιο αναλυτικά:
Segment | Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,4% | 7,6% | -1,2 | 6,1% | 6,1% | +0,0 |
A-SUV | 4,3% | 2,4% | +2,0 | 2,8% | 1,4% | +1,4 |
(A TOTAL) | (10,8%) | (10,0%) | (+0,8) | (8,9%) | (7,5%) | (+1,4) |
B | 24,2% | 26,9% | -2,7 | 25,7% | 29,8% | -4,1 |
B-SUV | 31,1% | 23,4% | +7,7 | 30,7% | 25,3% | +5,3 |
(B TOTAL) | (55,4%) | (50,3%) | (+5,0) | (56,3%) | (55,1%) | (+1,2 ) |
C | 7,3% | 11,1% | -3,9 | 7,5% | 8,1% | -0,6 |
C-SUV | 18,2% | 20,3% | -2,2 | 19,0% | 21,4% | -2,4 |
(C TOTAL) | (25,4%) | (31,5%) | (-6,0) | (26,5%) | (29,5%) | (-3,0 ) |
D | 1,5% | 1,3% | +0,2 | 1,7% | 1,3% | +0,4 |
D-SUV | 3,5% | 5,0% | -1,5 | 4,1% | 4,9% | -0,9 |
(D TOTAL) | (5,0%) | (6,3%) | (-1,3) | (5,8%) | (6,2%) | (-0,4) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,4% | +0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,5%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 2,1% | 0,6% | +1,5 | 1,3% | 0,4% | +0,9 |
(SUV TOTAL) | (58,0%) | (51,7%) | (+6,3) | (57,2%) | (53,7%) | (+3,5) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0) |
Σε επίπεδο καυσίμου, τα βενζινοκίνητα παραμένουν και τον Απρίλιο στην κορυφή των προτιμήσεων με τα υβριδικά αυτοκίνητα να συνεχίζουν την ανοδική τους τάση. Μικρή άνοδο είχαν τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά BEV και Plug-in Hybrid PHEV), ενώ πτώση κατέγραψαν τα diesel. Συγκεκριμένα:
Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιαν. –
Απρ. 2024 |
Ιαν. –
Απρ. 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘24 |
|
Βενζίνη | 45,1% | 46,6% | -1,5 | 41,7% | 44,7% | -3,0 | 35,4% |
Πετρέλαιο | 9,3% | 11,7% | -2,4 | 10,3% | 15,5% | -5,2 | 12,8% |
Υβριδικά (HEV) | 33,6% | 29,5% | +4,1 | 36,3% | 27,7% | +8,6 | 28,9% |
Επανα-φορτιζόμενα(BEV-PHEV) |
10,4% | 8,8% | +1,7 | 10,0% | 9,2% | +0,7 | 19,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,5% | -0,5 | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,7% | 2,5% | -0,9 |
Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Μεταβολή | Ιαν.- Μάρ. 2024 | Ιαν.- Μάρ. 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.031.875 | 1.089.017 | -5,2% | 2.768.639 | 2.651.263 | +4,4% |
ΕΕ 14(2) | 910.028 | 960.727 | -5,3% | 2.421.914 | 2.325.959 | +4,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.065.624 | 1.135.397 | -6,1% | 2.849.501 | 2.742.239 | +3,9% |
Ελλάδα | 12.465 | 13.284 | -6,2% | 36.668 | 33.772 | +8,6% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.