Ρέφαρε με το παραπάνω η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων τον Απρίλιο

Σημαντική αύξηση καταγράφηκε στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων Απριλίου συγκριτικά με πέρυσι, αντισταθμίζοντας την πρώτη του Μαρτίου.

Ρέφαρε με το παραπάνω η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων τον Απρίλιο

Σημαντική αύξηση καταγράφηκε στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων Απριλίου συγκριτικά με πέρυσι, αντισταθμίζοντας την πρώτη του Μαρτίου.

Αύξηση 31,3% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Απρίλιο του 2024 συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2023, μετά την πτώση 6,1% του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, βλέπουμε πως τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 13.448 επιβατικά ΙΧ έναντι 10.239 πέρσι.

Έτσι, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παραμένει ανοδική (+13,9%) το πρώτο τετράμηνο σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 50.116 ταξινομήσεις επιβατικών έναντι 44.011 πέρυσι.

Σημαντική άνοδο είχαμε τον Απρίλιο και στα καινούρια λεωφορεία (+478,6%), αλλά και στις ταξινομήσεις φορτηγών (+7,8%).

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ:

Απρίλιος 2024 Απρίλιος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 13.448 10.239 +31,3%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

814 755 +7,8%
Καινούργια λεωφορεία 81 14 +478,6%
Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 50.116 44.011 +13,9%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

3.695 3.819 -3,2%
Καινούργια λεωφορεία 170 77 +120,8%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, τα B-SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία περίπου νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) και στην τρίτη τα C-SUV, με πτωτική όμως τάση αμφότερες οι κατηγορίες. Πιο αναλυτικά:

Segment Απρίλιος 2024 Απρίλιος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 Ιανουάριος Απρίλιος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 6,4% 7,6% -1,2 6,1% 6,1% +0,0
A-SUV 4,3% 2,4% +2,0 2,8% 1,4% +1,4
(A TOTAL) (10,8%) (10,0%) (+0,8) (8,9%) (7,5%) (+1,4)
B 24,2% 26,9% -2,7 25,7% 29,8% -4,1
B-SUV 31,1% 23,4% +7,7 30,7% 25,3% +5,3
(B TOTAL) (55,4%) (50,3%) (+5,0) (56,3%) (55,1%) (+1,2 )
C 7,3% 11,1% -3,9 7,5% 8,1% -0,6
C-SUV 18,2% 20,3% -2,2 19,0% 21,4% -2,4
(C TOTAL) (25,4%) (31,5%) (-6,0) (26,5%) (29,5%) (-3,0 )
D 1,5% 1,3% +0,2 1,7% 1,3% +0,4
D-SUV 3,5% 5,0% -1,5 4,1% 4,9% -0,9
(D TOTAL) (5,0%) (6,3%) (-1,3) (5,8%) (6,2%) (-0,4)
E 0,1% 0,1% -0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,6% 0,4% +0,2 0,4% 0,4% +0,1
(E TOTAL) (0,7%) (0,5%) (+0,2) (0,5%) (0,5%) (+0,1)
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,2% -0,1
F-G-SUV 0,3% 0,3% -0,0 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,4%) (0,4%) (-0,0) (0,4%) (0,4%) (-0,1)
SPORTS 0,2% 0,2% -0,0 0,2% 0,2% -0,0
MPV 0,0% 0,1% -0,1 0,0% 0,1% -0,1
MPV-M/COMBI 2,1% 0,6% +1,5 1,3% 0,4% +0,9
(SUV TOTAL) (58,0%) (51,7%) (+6,3) (57,2%) (53,7%) (+3,5)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0)

Σε επίπεδο καυσίμου, τα βενζινοκίνητα παραμένουν και τον Απρίλιο στην κορυφή των προτιμήσεων με τα υβριδικά αυτοκίνητα να συνεχίζουν την ανοδική τους τάση. Μικρή άνοδο είχαν τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά BEV και Plug-in Hybrid PHEV), ενώ πτώση κατέγραψαν τα diesel. Συγκεκριμένα:

Απρίλιος 2024 Απρίλιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιαν. –

Απρ. 2024

Ιαν. –

Απρ. 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘24

Βενζίνη 45,1% 46,6% -1,5 41,7% 44,7% -3,0 35,4%
Πετρέλαιο 9,3% 11,7% -2,4 10,3% 15,5% -5,2 12,8%
Υβριδικά (HEV) 33,6% 29,5% +4,1 36,3% 27,7% +8,6 28,9%

Επανα-φορτιζόμενα

(BEV-PHEV)

10,4% 8,8% +1,7 10,0% 9,2% +0,7 19,4%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,5% -0,5 0,1% 0,3% -0,2 3,4%
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,6% 3,0% -1,4 1,7% 2,5% -0,9


Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:

Μάρτιος 2024 Μάρτιος 2023 Μεταβολή Ιαν.- Μάρ. 2024 Ιαν.- Μάρ. 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 1.031.875 1.089.017 -5,2% 2.768.639 2.651.263 +4,4%
ΕΕ 14(2) 910.028 960.727 -5,3% 2.421.914 2.325.959 +4,1%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 1.065.624 1.135.397 -6,1% 2.849.501 2.742.239 +3,9%
Ελλάδα 12.465 13.284 -6,2% 36.668 33.772 +8,6%

(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!