Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει στα πρόστιμα από το 2025

Τον εξορθολογισμό των προστίμων στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο και θα τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος.

Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει στα πρόστιμα από το 2025

Τον εξορθολογισμό των προστίμων στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο και θα τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκης, οι αλλαγές στα πρόστιμα αφορούν όσους καθυστερούν την εξόφληση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη δημιουργία ενός κλιμακωτού συστήματος, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών.

Όσο νωρίτερα θα γίνεται η εξόφληση των τελών μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο στα τέλη κυκλοφορίας. Σήμερα επιβάλλεται πρόστιμο ισόποσο με τα τέλη κυκλοφορίας από την 1η ημέρα καθυστέρησης, ενώ από του χρόνου θα επιβάλλεται κλιμακωτά.

Παράλληλα, ειδική ομάδα εξετάζει και αλλαγές στο πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης. Το νέο σύστημα, που, όπως φαίνεται, θα εφαρμοστεί στα τέλη κυκλοφορίας του 2025, θα είναι ριζικά τροποποιημένο σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων, αλλά κυρίως θα αναζητηθεί το πλαίσιο κοστολόγησης των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των Plug-in.

Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι τα δημοσιονομικά περιθώρια που έχει η επιτροπή. Και αυτό καθώς τα τελευταία χρόνια ανανεώνεται με γοργούς ρυθμούς ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων με νεότερης τεχνολογίας, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους  πληρώνουν μειωμένα έως και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Πριν όμως από την παρουσίαση των νέων τελών κυκλοφορίας, η κυβέρνηση αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή τη διάταξη για τα τέλη με τον μήνα. Εντός του Μαΐου οι 150.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα είχαν θέσει σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για έναν μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Μάιο μέχρι και Αύγουστο, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Σημειώνεται ότι πριν από την άρση της ακινησίας θα πρέπει οι ιδιοκτήτες οχημάτων να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματα τους με συμβόλαιο ασφάλισης. Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα εάν υπάρχει ενεργό ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω web service με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να κάνουν ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για το διάστημα που θα επιλέξουν.

ΠΗΓΗ: POWERGAME.GR

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!