Mάλλον αν ανατρέξει κανείς την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας θα εντοπίσει ελάχιστα αυτοκίνητα η παραγωγή των οποίων χρειάστηκε να τερματιστεί δύο φορές. Η Lamborghini Aventador είναι πάντως ένα από αυτά καθώς από μια ασυνήθιστη τροπή της μοίρας ανάγκασε την ιταλική φίρμα να ξανακατασκευάσει μαζί με άλλες 14 Aventador την τελευταία μονάδα του V12 supercar με την ονομασία Ultimae Roadster.
Ο λόγος είναι ότι ανάμεσα στα 4.000 αυτοκίνητα του ομίλου VW που αποτελούσαν το φορτίο του Felicity Ace που βυθίστηκε νωρίτερα μέσα στην χρονιά, συγκαταλέγονταν και οι 15 τελευταίες μονάδες παραγωγής της Aventador η οποία είχε μεν ολοκληρώσει τον κύκλο της από καιρό, αλλά, εξαιτίας της παρ-άδοξης απώλειας των επίμαχων αυτοκινήτων, η Lamborghini αναγκάστηκε να αναπληρώσει το κενό επανεκκινώντας ουσιαστικά την παραγωγή του V12 supercar. Για την ιστορία, σε εκείνο το ναυάγιο η Lamborghini εκτός από τις 15 Aventador απώλεσε συνολικά 85 αυτοκίνητα.
To ασυνήθιστο τέλος της τελευταίας μονάδας της Aventador έδωσε την ευκαιρία στην Lamborghini να μετατρέψει την απώλεια σε γιορτή, αποκαλύπτοντας παραπάνω στοιχεία για την Aventador Ultimae Roadster και κυρίως για τις επιρροές της, δημιουργώντας μια σειρά ατμοσφαιρικών ενσταντανέ με την ιστορική Miura P400 Roadster από όπου και προέκυψαν οι χαρακτηριστικοί χρωματισμοί της.
Έτσι αν και η παραγωγή της Aventador τερματίστηκε για δεύτερη φορά στα τέλη Σεπτεμβρίου μετά από ένα κύκλο πωλήσεων που άθροισε σε 11.465 μονάδες, η Ultimae Roadster την οποία είχαμε την ευκαιρία να δούμε μόνο στη γραμμή παραγωγής της φίρμας στην Μπολόνια, επιστρέφει ενώπιον του φωτογραφικού φακού για μια πιο αναλυτική παρατήρηση σε ένα σπάνιο τετ-α-τετ με την Miura P400 Roadster, αλλά και αποκαλύπτοντας τις σχεδόν αναγεννησιακές ονομασίες των χρωμάτων της.
Για του λόγου το ακριβές η γαλάζια απόχρωση ονομάζεται Azzuro Flake ενώ οι σκουρόχρωμες λεπτομέρειες που ολοκληρώνουν την εξωτερική της εμφάνιση βάφοντας τα κατώτερα τμήματα του αμαξώματος, «ακούν» στις ονομασίες Grigio Liqueo και Nero Aldebaran.
Στο ίδιο ακριβώς μοτίβο, οι λευκές επενδύσεις των καθισμάτων που επίσης μιμούνται την αρχέτυπη Miura ονομάζονται Bianco Leda ενώ οι μαύρες λεπτομέρειες που δημιουργούν την απαραίτητη αντίθεση Nero Aldebaran.
Για όσους αναρωτιούνται για την πορεία της όχι εξίσου άτυχης αλλά επίσης αναγεννημένης πρωτότυπης Miura P400 Roadster που παρουσιάστηκε στην έκθεση των Βρυξελλών το 1968, αμέσως μετά την πρεμιέρα της πωλήθηκε σε ένα οργανισμό ονόματι Διεθνής Οργάνωση Μολύβδου και Ψευδαργύρου που για λόγους προώθησης αντικατέστησε το σύνολο των επιφανειών και των εξαρτημάτων του ιστορικού μοντέλου με νέα κατασκευασμένα από μόλυβδο ή ψευδάργυρο, αλλάζοντας παράλληλα τους χρωματισμούς της με πράσινους και την ονομασία του μοντέλου σε ΖΝ 75.
Ευτυχώς για την τύχη της, η ανοιχτή Μiura P400 άλλαξε αρκετές φορές χέρια πριν κάποιος από τους ιδιοκτήτες της την επαναφέρει στην αρχική της μορφή με την συνδρομή της ιταλικής φίρμας. Αυτό συνέβη μόλις το 2008 οπότε και έκανε την εμφάνισή της στο Pebble Beach Concours d’ Elegance με όλη την αύρα που της είχε εμφυσήσει ο οίκος Bertone ο οποίος είχε υπογράψει τη σχεδίασή της.
Σε ό,τι αφορά την με διαφορετικό τρόπο αναγεννημένη Αventador Ultimae Roadster η οποία προορίζεται για κάποιον Ελβετό, αποτελεί δημιούργημα του τμήματος εξατομίκευσης των Ιταλών Ad Personam, αλλά κυριότερα το τελευταίο δείγμα ενός μοντέλου που αφενός αποτέλεσε το δημοφιλέστερο V12 διαχρονικά και βάσει πωλήσεων στην ιστορία της φίρμας και αφετέρου εκπροσωπεί το τέλος των V12 της Lamborghini όπως τους γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, καθώς όπως έχει ήδη ανακοινωθεί η διάδοχος θα αξιοποιήσει υβριδική τεχνολογία.