Ferrari 365P Berlinetta: Η τριθέσια Ferrari με υπογραφή Pininfarina

Μόλις δύο μονάδες αυτού του μοντέλου, που τοποθέτησε τον οδηγό στο κέντρο και τους δύο συνεπιβάτες στα πλαϊνά, κατασκευαστήκαν από τη Ferrari.

Ferrari 365P Berlinetta: Η τριθέσια Ferrari με υπογραφή Pininfarina

Μόλις δύο μονάδες αυτού του μοντέλου, που τοποθέτησε τον οδηγό στο κέντρο και τους δύο συνεπιβάτες στα πλαϊνά, κατασκευαστήκαν από τη Ferrari.

Μία τριθέσια και εξαιρετικά ελκυστική τριθέσια Ferrari είναι ένα concept car του 1966 και αποτελεί διαχρονικό χάρμα οφθαλμών. Η Ferrari 365P Berlinetta Speciale αποτελεί μοναδικό αυτοκίνητο και για άλλους λόγους καθώς είναι το πρώτο μοντέλο του Cavallino Rampante με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, μία «μόδα» που μόλις είχε αρχίσει να εμφανίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία λίγα χρόνια νωρίτερα.

Και τι κινητήρα… έναν V12 4,4 λίτρων από την αγωνιστική 365 P2, σχεδιασμένο από τον Gioacchino Colombo. H Pininfarina σχεδίασε το εν λόγω αυτοκίνητο και συγκεκριμένα ο Aldo Brovarone, ο οποίος στη συνέχεια θα σχεδίαζε και τις Ferrari Dino. Αν και ήταν αυτοκίνητο μεγαλύτερου μήκους, αποτέλεσε προπομπό των γραμμών που θα βλέπαμε στα μελλοντικά μοντέλα Dino. Μεταξύ των χαρακτηριστικών του ήταν και μια γυάλινη ηλιοροφή. Όπως είναι φυσικό, το αυτοκίνητο απέκτησε το προσωνύμιο Tre-posti (τριθέσια)

Η 365P Berlinetta Speciale παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1966 και ο ιδιοκτήτης της Fiat, Gianni Agnelli, το ερωτεύτηκε, παραγγέλνοντας μια δεύτερη μονάδα για την προσωπική του συλλογή, με την προσθήκη μιας πίσω αεροτομής, η οποία παραδόθηκε την επόμενη χρονιά στο Τορίνο. Αυτό το αυτοκίνητο πωλήθηκε στις ΗΠΑ αργότερα από τον Ιταλό μεγιστάνα.

Ο Agnelli έχει δηλώσει για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο: «Δεν είχες χρόνο να σταματήσεις πριν ο κόσμος μαζευτεί γύρω του. Αλλά ήταν διασκεδαστικό. Είχε τερατώδη επιτάχυνση. Απλά έπρεπε να συνηθίσεις τη θέση οδήγησης στη μέση, που έδινε ιδανικό σημείο αναφοράς και για τις δύο πλευρές».

Ιδιοκτήτης του άλλου αυτοκινήτου, από τα δύο που κατασκευάστηκαν, ήταν ο Luigi Chinetti, ο πρώτος εισαγωγέας -και για κάποιο καιρό μοναδικός- και αντιπρόσωπος της Ferrari στις ΗΠΑ. Πρώην οδηγός αγώνων και τρεις φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans, ο Ιταλός είχε ιδρύσει μια πολύ επιτυχημένη αγωνιστική ομάδα, την NART (North American Racing Team), η οποία αγωνιζόταν με αυτοκίνητα της Ferrari και τροφοδότησε τη Scuderia με πολλούς ταλαντούχους οδηγούς από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, όπως ο Phil Hill, o Richie Ginther και ο Dan Gurney.

Ο Chinetti αγόρασε το λευκό μοντέλο, το οποίο πούλησε και αγόρασε ξανά πίσω δύο φορές. Το αυτοκίνητο δημοπρατήθηκε το 2014, έχοντας μόλις 7.900 χλμ. στο ενεργητικό του, αλλά η υψηλότερη προσφορά ύψους 23 εκατομμυρίων δολαρίων απορρίφθηκε, καθώς δε συνάντησε το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!