Στο φετινό Grand Prix της F1 των Ηνωμένων Πολιτειών στο Austin (Τέξας) η Mercedes-AMG γιορτάζει και επίσημα την 500η συμμετοχή της ως το Επίσημο Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Για την επετειακή του εμφάνιση, το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας της FIA F1 θα έχει ειδικό σχεδιασμό με τον χαρακτηριστικό αριθμό «500».
Η πρώτη συμμετοχή οχήματος της Mercedes ως αυτοκίνητο ασφαλείας χρονολογείται στις 30 Ιουνίου 1996 – 29 χρόνια πριν – στη πίστα του Magny-Cours στην Γαλλία.
Από τότε έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 13 διαφορετικά μοντέλα της μάρκας για αυτόν τον σκοπό:
- 1996: Mercedes-Benz C 36 AMG (W202)
- 1997 – 1999: Mercedes-Benz CLK 55 AMG (C208)
- 2000: Mercedes-Benz CL 55 AMG (C215)
- 2001 – 2002: Mercedes-Benz SL 55 AMG (R230)
- 2003: Mercedes-Benz CLK 55 AMG (C209)
- 2004 – 2005: Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171)
- 2006 – 2007: Mercedes-Benz CLK 63 AMG (C209)
- 2008 – 2009: Mercedes-Benz SL 63 AMG (R230)
- 2010 – 2012: Mercedes-Benz SLS AMG (C197)
- 2012 (από το GP Γερμανίας) – 2014: Mercedes-Benz SLS AMG GT (C197)
- 2015 – 2017: Μercedes-AMG GT S (C190)
- 2018 – 2021: Μercedes-AMG GT R (C190)
- 2022 – σήμερα: Μercedes-AMG GT Black Series (C190)
Ο ρόλος του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Μόλις προκύψει άμεσος κίνδυνος – για παράδειγμα, λόγω ενός ατυχήματος, ή λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών – οι επόπτες του αγώνα καλούν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Από τη στιγμή που αυτό θα μπει στην πίστα, είναι υπεύθυνο για τον ρυθμό του αγώνα, επιβραδύνοντας τα μονοθέσια και αδρανοποιώντας την όποια αγωνιστική δράση. Η ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας καθορίζεται από τους επόπτες και εξαρτάται από την σοβαρότητα της κατάστασης.

Ο Bernd Maylander, πρώην οδηγός αγώνων, πρεσβευτής της μάρκας AMG και εξέχουσα προσωπικότητα στον τομέα της ασφάλειας για 25 χρόνια, βρίσκεται στο τιμόνι του επίσημου αυτοκινήτου ασφαλείας από το 2000. Μια ιδιαίτερη πρόκληση για τον ίδιο και την τεχνική ομάδα είναι να βρουν τον σωστό ρυθμό, ο οποίος θα είναι αρκετά αργός ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια στην πίστα, αλλά και αρκετά γρήγορος ώστε να διατηρούνται οι βέλτιστες συνθήκες λειτουργίας στα ελαστικά και τα φρένα των μονοθεσίων.
Η Μercedes-AMG παρέχει συνολικά τρία επίσημα αυτοκίνητα ασφαλείας – δύο εκ των οποίων βρίσκονται σε ετοιμότητα σε κάθε αγώνα. Μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας βγει στην πίστα, ενεργοποιούνται τα συστήματα φωτισμού και σηματοδότησης. Από το 2022 αυτά είναι πλήρως ενσωματωμένα στο όχημα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη αεροδυναμική λειτουργία του αμαξώματος.
Υπάρχουν συνολικά 21 μονάδες LED που εξασφαλίζουν την ορατότητα: έξι στο παρμπρίζ, δεκατρείς στο πίσω φτερό και δύο στην πίσω πινακίδα κυκλοφορίας. Όταν τα φώτα έχουν πορτοκαλί χρώμα, τα μονοθέσια υποχρεούνται να μείνουν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν τα φώτα γίνουν πράσινα, ο αγώνας μπορεί να συνεχιστεί.















