Νέα χαρτογράφηση και «βελτίωση» κινητήρα: οδηγός, συμβουλές και κόστος

Η επαναχαρτογράφηση του κινητήρα μπορεί να αποδειχθεί ένας οικονομικά προσιτός τρόπος απελευθέρωσης περισσότερης δύναμης, είναι όμως μια καλή ιδέα;

Νέα χαρτογράφηση και «βελτίωση» κινητήρα: οδηγός, συμβουλές και κόστος

Η επαναχαρτογράφηση του κινητήρα μπορεί να αποδειχθεί ένας οικονομικά προσιτός τρόπος απελευθέρωσης περισσότερης δύναμης, είναι όμως μια καλή ιδέα;

Η νέα χαρτογράφηση ή η «βελτίωση» του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σχετίζεται άμεσα με την τροποποίηση του ECU (της μονάδας ηλεκτρονικής διαχείρισης) του μηχανικού συνόλου, με σκοπό τη «βελτίωση» της απόδοσής του. Καθώς η συντριπτική πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων ελέγχεται από ένα ECU, η καινούργια χαρτογράφηση έχει γίνει μια πολύ δημοφιλής μέθοδος, για να καθίστανται τα αυτοκίνητα πιο ισχυρά.

Τι είναι η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα και η «βελτίωσή» του μέσω chip;

Όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, συνήθως είναι ένας υπολογιστής, και όχι ένα καλώδιο της πεταλούδας του γκαζιού, που «υποδεικνύει» στον κινητήρα πώς να αποκριθεί. Ο τρόπος αντίδρασης του κινητήρα εξαρτάται από τον κωδικό του υπολογιστή, που δέχεται. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές μπορούν να κατασκευάζουν λιγότερους κινητήρες, αλλά να προσαρμόσουν τα χαρακτηριστικά τους έτσι, ώστε να στοχεύουν συγκεκριμένα στοιχεία απόδοσης και αποδοτικότητας. Από την πλευρά τους, οι ειδικοί των «βελτιώσεων» αντικαθιστούν στην εποχή μας λιγότερα μηχανικά μέρη και μάλλον είναι πιο πιθανό να σας προτείνουν να συνδέσετε έναν υπολογιστή στην ενσωματωμένη θύρα διάγνωσης (OBD) του αυτοκινήτου σας. Προχωρώντας σε αυτήν την ενέργεια, ένας ειδικός, πάλι, μπορεί να αντικαταστήσει το λογισμικό του κατασκευαστή με μια “after-market” έκδοση γρήγορα. Αν, όμως, θέλετε το αυτοκίνητό σας να επιστρέψει στην εργοστασιακή χαρτογράφηση του κινητήρα, κι αυτό μπορεί να γίνει.

Γιατί να θέλει κάποιος να κάνει νέα χαρτογράφηση του κινητήρα του αυτοκινήτου του;

Τα περισσότερα οχήματα διαθέτουν λιγότερη ισχύ από όση είναι πραγματικά ικανά να αποδώσουν. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι αξιόπιστα σε όλες τις κλιματολογικές συνθήκες και σε όλες τις περιοχές της υδρογείου, είτε οδηγούνται σε ένα χιονισμένο ορεινό χωριό είτε σε μια άνυδρη έρημο στο επίπεδο της θάλασσας. Ταυτόχρονα, δε, οι «βελτιώσεις»… βλάπτουν οικονομικά τις κατασκευάστριες εταιρείες. Πάντως, ενώ πολλοί οδηγοί επεμβαίνουν στα δεδομένα της αρχικής λειτουργίας του αυτοκινήτου τους, ώστε αυτό να αποκτήσει επιπλέον ισχύ, υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, που σαφώς πρέπει να ληφθούν υπόψη. Αν μπορείτε να αντισταθείτε στην επιθυμία να πιέσετε το δεξί πόδι σας στο αντίστοιχο πεντάλ, τα «βελτιωμένα» αυτοκίνητα μπορεί να σας παράσχουν οφέλη σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, ενώ είναι επίσης αρκετά δημοφιλή μεταξύ των μελών του club των ρυμουλκών. Η προσθήκη επιπλέον ισχύος σε ένα SUV μπορεί να μετατρέψει τη ρυμούλκηση ενός τροχόσπιτου αυξημένου βάρους ή ενός ρυμουλκούμενου σε κάτι λιγότερο από μια αγγαρεία, ιδιαίτερα σε ανωφέρειες ή όταν επιταχύνετε σε ένα γεμάτο κίνηση αυτοκινητόδρομο.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα, που προκύπτουν, από τις νέες χαρτογραφήσεις των κινητήρων;

Η αξιοπιστία είναι συχνά βασικό μέλημα για όποιον σκέφτεται τη νέα χαρτογράφηση του κινητήρα του αυτοκινήτου του. Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για την αποφυγή ζημιών στο αυτοκίνητό σας είναι η αποκλειστική χρήση μιας αξιόπιστης εταιρείας, που έχει εμπειρία στις «βελτιώσεις» των αυτοκινήτων και πολλές θετικές κριτικές από πελάτες. Και, φυσικά, εταιρείες, όπως αυτές, είναι εύκολο να βρεθούν στο διαδίκτυο, με τα φόρουμ των ιδιοκτητών αυτοκινήτων να είναι μια ιδιαίτερα καλή πηγή πληροφοριών.

Πόσο μπορεί να κοστίσει η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα ή η τοποθέτηση ενός chip;

Κάνοντας το ρεπορτάζ μας στην αγορά, αλλά και ψάχνοντας στο διαδίκτυο, είδαμε πως τα επώνυμα βελτιωτικά προγράμματα κινητήρα στην Ελλάδα μπορεί να κυμανθούν μεταξύ 250 και 450 ευρώ. Τώρα, αν βρίσκεστε σε πολύ πιο προχωρημένο επίπεδο και συμμετέχετε και σε αγώνες, οι «βελτιώσεις» σε αγωνιστικές προτάσεις ή dragster φτάνουν ακόμα και τα 700 ευρώ. Και πόσο καιρό θα περιμένετε έως ότου δείτε και νιώσετε το αυτοκίνητό σας ότι θα μπορούσε να σας βγάλει ασπροπρόσωπους ακόμα και σε μια ειδική διαδρομή αγώνων… WRC; Ανάλογα με το βαθμό πολυπλοκότητας της εργασίας και τη διαθεσιμότητα μερών, που είναι απαραίτητα για τη μετατροπή, μπορείτε να χαρείτε το ανανεωμένο και πιο ισχυρό… καμάρι σας από αυθημερόν έως και σε δύο με τρεις εργάσιμες μέρες.

Πηγή: carbuyer.co.uk

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!